آفتاب

واکنش فیفا به اعتراضات فوتبالیست‌ها پیرامون مرگ جورج فلوید

واکنش فیفا به اعتراضات فوتبالیست‌ها پیرامون مرگ جورج فلوید

فدراسیون جهانی فوتبال از انجمن‌های عضو درخواست کرده است تا به اعتراض در مرگ جورج فلوید توسط فوتبالیست‌ها با عقل سلیم رفتار کنند.



به گزارش ایلنا و به نقل از اسکای اسپورت، فیفا از سازمان دهندگان مسابقه خواسته است هنگام تصمیم گیری در مورد مجازات بازیکنان در اعتراض به مرگ جورج فلوید در طول مسابقات، از "عقل سلیم" استفاده کنند.

فدراسیون فوتبال آلمان (DFB) گفته است که پس از تظاهرات چند روزه این هفته، مجازات علیه بازیکنان را در نظر می‌گیرد. در هفته گذشتنه فلوید، که یک شهروند سیاه پوست بود، پس از اینکه یک افسر پلیس روی گردن او زانو زد، در مینیاپولیس درگذشت.

فیفا به آسوشیتدپرس گفت: "فیفا با توجه به شرایط غم انگیز پرونده جورج فلوید، عمق احساسات و نگرانی‌های بسیاری از فوتبالیست‌ها را درک می‌کند. اعمال قوانین بازی ... برای برگزار کنندگان مسابقات واگذار شده است که باید از عقل سلیم استفاده کنند و زمینه پیرامون وقایع را در نظر بگیرند."

جیدون سانچو، مهاجم انگلیسی تیم دورتموند پس از گلزنی در دیدار روز یکشنبه متنی را برای حمایت از سیاه‌پوستان به نمایش گذاشت. بعد از او اشرف حکیمی هم چنین پیامی به نمایش گذاشت. در همان روز، مارکوس تورام بعد از گلزنی برای بورسیا مونشن گلادباخ، زانو زد، در حالی که روز شنبه، وستون مک کنی از شالکه بازوبندی را با کلمات "عدالت برای جورج" در دست داشت.

کد N2409705

وبگردی