آفتاب
شربیانی در گفتگو با مهر:

چرخه انتخابی باعث خودباوری کشتی‌گیران خواهد شد

چرخه انتخابی باعث خودباوری کشتی‌گیران خواهد شد

سرپرست پیشین تیم ملی کشتی فرنگی جوانان معتقد است اجرای دقیق چرخه انتخابی باعث ایجاد انگیزه و خودباوری جوانان خواهد شد.

مهدی شربیانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه چرخه انتخابی تیم ملی کشتی می تواند ثمرات زیادی در این عرصه داشته باشد، اظهار داشت: یکی از مهمترین مزایای این طرح، ایجاد  خودباوری و انگیزه برای پیشرفت در کشتی‌گیران است، چراکه آنها از این پس می دانند با طی کردن مسیری مشخص در چارچوب چرخه انتخابی به ترکیب تیم ملی و حضور در میادین بزرگ خواهند رسید.

وی به نقش کادر فنی در بحث چرخه انتخابی تیم ملی تصریح کرد: در اینکه طرح چرخه انتخابی می تواند تاثیر خوبی در روند کشتی داشته باشد هیچ شکی نیست اما جایگاه کادر فنی و اختیارات آنها هم باید در نظر گرفته شود. مطمئنا سوای بحث چرخه انتخابی، کادر فنی هم می تواند به خوبی بهترین و کارآمدترین کشتی گیران را برای حضور در میادین مهم و بزرگ شناسایی کند.

قهرمان اسبق کشتی آسیا افزود: تجربه نشان داده برخی از کشتی گیران با وجود درخشش و موفقیت در میادین داخلی و پیکارهای انتخابی، نتوانسته اند به خوبی در میادین خارجی و بین المللی بدرخشند. این همان بخشی است که باید کادر فنی و همچنین شورای فنی و فدراسیون کشتی آنرا با تصمیمات ویژه، حل و فصل کنند.

شربیانی خاطر نشان کرد: ما در سالهای قبل هم موارد مشابهی داشتیم که با وجود اجرای فرایند انتخابی، باز هم نمایندگان برخی اوزان را توسط بررسی عملکرد کلی آنها و در نهایت همفکری با شورای فنی مشخص می کردیم.

سرپرست پیشین تیم کشتی فرنگی جوانان در پایان گفت: آنچه مسلم است چرخه انتخابی زمانی می تواند به خوبی با نتایج مطلوبی همراه شود که دست سرمربیان تیم های ملی هم در برخی تصمیمات باز باشد و آنها هم بتوانند با شناختی که از کشتی گیران کسب کرده اند در ارنج ترکیب تیم ملی دخیل باشند. اما این بدان معنا نیست که اصل چرخه انتخابی نادیده گرفته شود و زیر سوال برود.
کد N2407221

وبگردی