آفتاب
فرشادان به ایسنا خبر داد

اعلام موجودیت فراکسیون مستقلین در مجلس یازدهم

اعلام موجودیت فراکسیون مستقلین در مجلس یازدهم

منتخب مردم سنندج، دیواندره و کامیاران از اعلام موجودیت فراکسیون مستقلین در مجلس یازدهم خبر داد.



سیدمهدی فرشادان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: همانگونه که معتقدیم مجلس به عنوان یکی از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی در راس امور است، باید هم بپذیریم در رأس امور بودن در گرو پاسخگو بودن آن به آحاد جامعه و دیگر ارکان نظام، طبق مر قانون اساسی و باورها و اعتقادات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی افزود: برخلاف برخی دیدگاه‌ها که مجلس یازدهم را بە یکسویه نگری متهم می‌کنند، مجموعه‌ای خدوم و تلاشگر طبق روال مجلس قبلی معتقد به دیدگاهی مستقل در اداره امور مجلس هستند و بە همین منظور در طلیعه تشکیل مجلس یازدهم با همفکری طیفی از منتخبین سابق و لاحق اقدام به تشکیل فراکسیون مستقلین مجلس کرده‌اند تا ضمن رد اتهام یکسو نگری مجلس، آراء مستقل را نیز گرد هم آورده تا بعنوان بازوان کارآمد مجلس نقش تاریخی خود را ایفا کنند.

بە گفتە فرشادان این فراکسیون ضمن پایبند بودن به تمامی ارکان و ساختار نظام مقدس جمهوری اسلامی، معتقد به مدیریت سلایق متعدد با مشارکت آحاد دیدگاه‌های موجود داخل نیز می‌باشد و اعتقاد دارد مجلس به عنوان عصاره فضایل ملت باید با حفظ تمامی اصول بتواند دیدگاه‌ها و سلایق کارآمد داخل مجلس و همچنین موکلین نجیب خود را لحاظ کند.

منتخب مردم سنندج یادآور شد: مستقل بە معنای خودرأی بودن نیست بلکه مدیریت برخی سلایق است که بعضاً در قالب برخی جناح‌های حاکم بر مجلس نمی‌گنجند در همان حال معتقد به کمک به مدیریت بهینه مجلس است، با درنظر گرفتن همه جوانب که بعضا بە لحاظ ملاحظاتی توسط جناح‌های مرسوم در مجلس از آن عبور کنند.

فرشادان ادامه داد: مجلس یازدهم در شرایط خاصی در کشور شکل می‌گیرد کە تحریم‌های ناجوانمردانه، فشارهای اقتصادی و وجود ویروس منحوس کرونا از یکطرف و نیز انتظارات تحول آفرینی از جمله دغدغه‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی و مردم، مسولیت این مجلس را بسیار سنگین کرده است. این همه انتظارات را نمی‌توان در ظرف دیدگاهی خاص گنجانید بنابراین ایجاد رویه‌ای مستقل می‌تواند ضمن تقویت جایگاه مدیریت مجلس، بسیاری از سلایق را دربرگیرد که دارای روحیه خدمتی بدور از سلایق گروهی هستند و ضمن اینکه می‌تواند برخی قبیله‌سازی‌های سیاسی را نیز به مدار خدمت وادار کنند.

وی در پایان اضافه کرد: باور فراکسیون براساس توسعه و پیشرفت و سرافرازی نظام با زعامت رهبری معظم انقلاب است و تحرکات سیاسی برجسته برخی منتخبین وابسته به بعضی جریانات سیاسی در طلیعه شکل‌گیری این مجلس پررنگتر از دوره‌های قبل است، بە همین خاطر بنظر می‌رسد نقش مستقلین در این دوره از مجلس می‌تواند در ارائه راهکارهای توسعه‌ای، گفتمان توسعە‌محور و جهت دادن به جهش اقتصادی به دور از جناح و جریانات سیاسی پررنگتر باشد.
کد N2406174

وبگردی