آفتاب
در پیامی به جامعه جهانی تکواندو؛

دکتر چو: کرونا چالش بزرگ جهان است/ برای امنیت در خانه بمانیم

دکتر چو: کرونا چالش بزرگ جهان است/ برای امنیت در خانه بمانیم

رئیس فدراسیون جهانی تکواندو با انتشار پیامی در سالروز تاسیس این نهاد بین المللی عنوان داشت که با افتخار به تاریخ و دستاوردهای خود نگاه می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر «چانگ وون چو» رئیس فدراسیون جهانی تکواندو امروز پنجشنبه با انتشار پیامی خطاب به جامعه جهانی تکواندو آورده است: «چهل و هفتمین سالگرد تأسیس فدراسیون جهانی تکواندو را در حالی جشن می‌گیریم که شاید بیماری همه گیر COVID-19 بزرگترین چالش زمان ما باشد و بر همین اساس جهان همانطور که می‌دانیم به طرز چشمگیری تغییر کرده است.»

در ادامه این پیام آمده است:

«به هر کسی که یک عزیز را در این شرایط از دست داده است تسلیت صمیمانه خود را تقدیم می‌کنم. به کسانی که در حال حاضر از ابتلا به ویروس رنج می‌برند، آرزوی سلامتی و بهبودی کامل دارم. هنگام برخورد با این تغییرات در زندگی ما اغلب به نظر می‌رسد که فقط تاریکی را می‌توانیم ببینیم، اما دلایل واقعی وجود دارد که مثبت بمانیم و باور کنیم که در پایان نور وجود دارد. کارشناسان پزشکی توصیه می‌کنند که علائم پیشرفت واقعی در این مبارزه وجود دارد و هنوز چیزی تمام نشده است، اما ما امیدوار و مصمم هستیم.

ما در تکواندو جهانی می‌خواهیم از فداکاری پرسنل پزشکی و داوطلبان در این جبهه در سراسر جهان تشکر کنیم. آنها برای کمک به نجات دیگران، جان خود را به خطر انداخته‌اند. آنها قهرمانان واقعی هستند که روز به روز روحیه و پشتکار خود را نشان می‌دهند.

ویروس COVID-19 باعث شد تا بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو تا تابستان ۲۰۲۱ به تعویق بیفتد. این یک تصمیم بی سابقه و درست بود و فدراسیون جهانی تکواندو کاملاً از تصمیم IOC حمایت می‌کند. بهداشت، ایمنی و رفاه ورزشکاران و مربیان و کلیه عوامل درگیر در این بازی‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است.

به همه ورزشکاران که قبلاً سهمیه حضور در المپیک کسب کرده‌اند، تبریک می گویم و درک میی کنم که به چه میزبان استرس و ناامیدی را با شنیدن خبر تعویق المپیک تحمل کرده‌اند، اما مسیر حضور در توکیو دوباره آغاز می‌شود و آن زمان است که یش از هر زمان دیگری، باید خود را آماده کرده و به جلو نگاه کنید.

امیدوارم ورزشکاران ما در آسیا و اروپا در سالجاری و با حضور در مسابقات گزینشی شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک آزمایش کنند. ما به طور مداوم وضعیت جهانی را رصد می‌کنیم تا برای برگزاری این رقابتها در بهترین شرایط امنیت و رفاه اطمینان حاصل کنیم.

در مورد کسب سهمیه برای ورزشکاران پناهنده که تحت بورس تحصیلی همبستگی المپیک هستند مسیر یکسانی برای رسیدن به توکیو فراهم است و مانند هر کس دیگر، شانس منصفانه‌ای برای رسیدن به رؤیای المپیک خود دارند. رؤیایی که تحقق خواهد یافت، همانطور که همه ما تلاش می‌کنیم تا در خانه بمانیم و تا زمان تغییر توصیه جهانی، در امان باشیم.

ضمن اینکه از دولت ژاپن و سازمان دهندگان پرتلاش بازی‌های المپیک توکیو برای تداوم برنامه‌های خود صمیمانه تشکر می‌کنم.

بازهم تاکید می‌کنم که بزرگترین چالش پیش روی ما غلبه بر بیماری همه گیر COVID-19 است. این یک چالش است که در واقع ما باید برای غلبه بر آن به عنوان یک جهان متحد باشیم.

بنابراین من از شما، خانواده جهانی تکواندو می‌خواهم که به توصیه مقامات بهداشتی هر چند پیچیده و چالش برانگیز توجه داشته باشید و لطفاً در امان باشید و در خانه بمانید - و مثبت بمانید.

دوستان و همکاران عزیزم، من بی صبرانه منتظر روزی هستم که بتوانیم یکبار دیگر همدیگر را ببینیم، وقتی می‌توانیم ورزش و دوستی خود را جشن بگیریم.»
کد N2406139

وبگردی