آفتاب

فراخوان طرح های فناورانه حوزه «خوراک دام و طیور» منتشر شد

فراخوان طرح های فناورانه حوزه «خوراک دام و طیور» منتشر شد

ستاد توسعه زیست فناوری فراخوانی در راستای حمایت از طرح های فناورانه حوزه خوراک دام و طیور منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری،ذرت به دلیل خوش خوراکی و انرژی بالا یکی از بهترین گزینه‌ها برای غذای دام و طیور است. این دانه روغنی سالها است که در مرغداری ها و دامپروری ها به عنوان غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری در ادامه برنامه افزایش امنیت غذایی درصدد است تا از ایده‌های خلاقانه معرفی ماده جایگزین برای خوراک دام و طیور حمایت کند.

این کار در راستای برنامه‏‌های مرتبط با تقویت امنیت غذایی در کشور، اجرایی می‌شود و در قالب فراخوان «ایده و طرح‏های مرتبط با جایگزینی ذرت مورد استفاده در خواک دام و طیور» منتشر شده است.

با توجه به این‌که ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا از لحاظ پرورش مرغ گوشتی است، پیدا کردن جایگزینی برای تامین خوراک آنها یک ضرورت است. اما آیا محصولی وجود دارد که هم از نظر ارزش غذایی و هم به لحاظ قیمت قابلیت جایگزین شدن با جو و ذرت را داشته باشد؟ قرار است این سوال با ایده‌های دانش‌بنیانی پاسخ داده شود.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با یک اقدام فناورانه و نوآورانه در تلاش است تا از ایده‌های دانش‌بنیان‌ها برای تامین خوراک دام و طیور استفاده کند. بر همین اساس هم شرکت‌ها و افراد خلاق می‌توانند طرح‌های مورد نظر خود را تا پایان خرداد ماه امسال به آدرس  [email protected] ارسال کنند.
کد N2405877

وبگردی