آفتاب
پیشنهاد کمیسیون زنان فیده؛

نامگذاری سال ۲۰۲۲ میلادی به عنوان سال شطرنج زنان

نامگذاری سال ۲۰۲۲ میلادی به عنوان سال شطرنج زنان

کمیسیون زنان فدراسیون جهانی شطرنج(فیده) در نشست اخیر خود نامگذاری دو سال آینده میلادی به عنوان سال ویژه شطرنج بانوان را پیشنهاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست اعضای کمیسیون زنان فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) هفته گذشته به صورت آنلاین برگزار شد. در این نشست و در راستای حمایت گسترده تر از شطرنج بانوان و توسعه بیشتر آن در کشورهای مختلف، پیشنهادهایی مطرح شد که نام گذاری یک سال میلادی به عنوان سال ویژه شطرنج بانوان یکی از آنها بود.

شادی پریدر نایب رئیس فدراسیون شطرنج که از سال ۲۰۱۷ میلادی عضو کمیسیون زنان فیده است، در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه گفت: کمیسیون زنان فیده به دنبال نامگذاری یک سال به عنوان سال شطرنج بانوان است تا بهانه ای باشد برای توجه بیشتر به این رشته و فعالیت بانوان در آن؛ پیشنهاد شده که این نامگذاری برای سال ۲۰۲۲ انجام شود اما موضوع باید در هیات رئیسه بررسی و تصویب شود.

وی تصریح کرد: انتشار مجله الکتریکی ویژه شطرنج بانوان از دیگر موضوعات مطرح در این نشست بود. قرار است این مجله معرفِ افرادی باشد که در شطرنج به عنوان بازیکن، داور یا مربی جزو موفق ترین‌ها بوده اند.

پریدر که از سال گذشته به عنوان عضو ارشد به همکاری با کمیسیون زنان فیده ادامه می دهد، یادآور شد: فراهم شدن شرایطی برای افزایش تعداد بانوان در ساختار مدیریتی و اجرایی شطرنج جهان دیگر موضوع مطرح و مورد بررسی در این نشست بود. همه این موضوعات به صورت پیشنهاد مطرح شدند تا در سطوح بالاتر بررسی و به تصویب برسند.
کد N2404253

وبگردی