آفتاب
با اشاره به پیام رهبری به مناسبت روز قدس ۹۹

زاهدپاشا: حق تعیین سرنوشت برای مردم فلسطین معامله پذیر نیست

زاهدپاشا: حق تعیین سرنوشت برای مردم فلسطین معامله پذیر نیست

یک وکیل دادگستری گفت: حق تعیین سرنوشت برای مردم فلسطین معامله پذیر نیست.



صمد زاهدپاشا در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانات رهبری روز قدس گفت:  اندیشه ای که با نگاه سرمایه سالار و سوداگرانه دست به تحریف تاریخ و تصرف زمین و زمان مردم فلسطین زده است به جنگ با دموکراسی و حق تعیین سرنوشت آمده و می کوشد با انحراف افکار عمومی به اسم معامله قرن جهانیان را از ظلم و کودک کشی‌های خصمانه و غیر انسانی خود غافل سازد.

وی افزود: صدای ایران در طول چهل سال گذشته، نه به نژاد پرستی و تبعیض سالاری و فرقه گرایی و غصب بنیانی است. ایران صدای مظلوم فلسطین را همواره شنیده و در گوش وجدان جهانی طنین‌انداز کرده و ابتکار همبسته سازی امام خمینی( ره) فرصتی برای یک نه محکم جهانشمول طی یک رزمایش همگانی و بدور از اندیشه های نژادی و حتی دینی است؛ چراکه مسئله فلسطین در نگاه اول امر انسانی است تا دینی و منطقه‌ای و جغرافیایی.

وی با بیان این‌که «حق تعیین سرنوشت برای مردم فلسطین معامله پذیر نیست» گفت: ایران برای همه ادیان اعم از یهودی، مسلمان، مسیحی و ... حقوق انسانی قائل است و هیچ متجاوز حق‌ستیزی با هیچ نام و عنوانی را تحمل نمی‌کند حتی اگر به نام اسلام از آستین داعش بیرون آید یا به نام یهود با ردای صهیونیستی امنیت انسانی و اجتماعی یک کشور -ملت را به چالش کشانده و خود با هویت پوشالی جعلی، سرزمین مادری مردمانی اعم از یهودی و مسیحی و مسلمان را غصب کند.

این حقوقدان تصریح کرد: آرمان فلسطین در کشاکش شداید جهانی نه فراموش می شود و نه ظلم غدّاران کودک ستیز ناقض حقوق انسانی به محاق می رود؛ لذا روز قدس یادآور یک پیمان حقوق بشری برای حفظ و حراست حق یک ملت است که خود باید حاکم بر سرنوشت خویش باشد. وجه ممیزه مردم ایران این است که در برابر ظلم سکوت نکرده و به پشتوانه ریشه‌داری تمدنی خود صدای رسای مقابله با ستیزه گران حقوق بشر هستند.

وی در پایان گفت: برای آرمان ملت فلسطین حرمت و کرامت قائلیم و جهان را به این مهم دعوت می کنیم که پاسداشت حقوق بشر در مقام عمل، اعتنا به حق یکایک مردم این خطه بدون توجه به مذهب و آیین آن‌ها بمنظور تعیین سرنوشت یک ملت تاریخی به دست خود و نه به دست متجاوزان است.
کد N2403153

وبگردی