آفتاب
یک کارشناس مسائل غرب آسیا :

تلاش برخی سران عرب برای عادی سازی روابط با صهیونیستها، منجر به بدتر شدن وضعیت فلسطین شده است

تلاش برخی سران عرب برای عادی سازی روابط با صهیونیستها، منجر به بدتر شدن وضعیت فلسطین شده است

یک کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار کرد: برخی از سران کشورهای عربی مرتجع منطقه بدون اخذ هیچ امتیازی به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند و این باعث بدتر شدن وضعیت فلسطین شده است.



حسن هانی زاده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه به نظر می رسد شرایط فلسطین در مقایسه با گذشته شرایط بدتری پیدا کرده است چرا که می بینیم برخی از کشورهای عربی منطقه بدون اخذ هیچ امتیازی به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند گفت: از دیگر سو برخی از نهادها و مجامع بین المللی نیز تلاش می کنند که مسئله فلسطین به حاشیه رانده شود.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان و تاثیراتی که این موضوع بر ابعاد مختلف داشته است گفت: در حال حاضر ملت فلسطین بیش از گذشته نیازمند همراهی و همدلی ملت های اسلامی هستند و اگر این امکان وجود ندارد که به صورت فیزیکی روز قدس گرامی داشته شود مناسب است که ملت های اسلامی از ابزارهای دیگری از جمله فضای مجازی برای گرامیداشت این روز، حمایت از ملت فلسطین و آشکار سازی جنایت های رژیم صهیونیستی استفاده کند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در بخشی دیگر از صحبت های خود به گسترش انتفاضه بازگشت بر فلسطین اشاره کرد و افزود: این انتفاضه از دو سال گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. این موضوع روند عادی سازی روابط برخی از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را کند کرده است.

هانی زاده همچنین به طرح معامله قرن و پیشبرد این طرح از سوی صهیونیست ها و آمریکایی ها اشاره کرد و گفت: باید امت های اسلامی در مراسم قدس امسال مخالفت خود را به صورت جدی با این طرح اعلام کند و از حقوق مردم فلسطین دفاع کند.
کد N2402666

وبگردی