آفتاب
در یک شرکت دانش بنیان؛

فناوری های ساخت ماشین ابزار بومی شد

فناوری های ساخت ماشین ابزار بومی شد

یک شرکت دانش بنیان موفق به بومی‌سازی تمام زیر فناوری‌های لازم برای طراحی و ساخت ماشین ابزار در داخل کشور شده است.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، آرتور هوسپیان مدیر عامل شرکت دانش بنیان گفت: موفق به توسعه فناوری شدیم که توسط آن محصولات گوناگونی تولید می‌شود. ربات‌های صنعتی، ماشین‌های کنترل خودکار، خطوط تولید و ماشین‌های تولید خودکار برخی این محصولات هستند.

وی در ادامه درباره این فناوری افزود: در صنعت ماشین ابزار بحث فناوری، طراحی و دانش تولید دارای اهمیت بسیاری است که ما موفق به بومی سازی تمام فناوری‌های مورد نیاز برای ساخت یک ماشین ابزار شدیم.

هوسپیان همچنین بیان کرد: ماشین ابزار وسیله‌ای برای ایجاد تغییر شکل فلزات و تولید قطعات در کارخانه‌ها است که با توجه به اینکه صنعتی مادر محسوب می‌شود پس دستیابی به دانش بومی برای تولید آن اهمیت زیادی دارد. در حال حاضر ظرفیت تولید و دانش لازم برای رفع نیاز کشور در این حوزه را داریم و در صورت استفاده از این محصولات دانش بنیان به صورت صد درصدی، ۵۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی می‌شود.

به گفته وی، این فناوری در تمام صنایع تولیدی دارای کاربرد است و از صنعت هوایی تا لوازم خانگی به آن نیازمند هستند. ساخت یک ماشین ابزار نیازمند دستیابی به دانش زیر فناوری‌هایی است که تمام آنها به صورت بومی توسط این شرکت فناور تولید می‌شود.
کد N2396546

وبگردی