آفتاب

مهاجرت به هلند

 مهاجرت به هلند

مهاجرت به هلند از تمامی قاره های جهان طرفداران زیادی دارد اما از قاره آسیا بیشترین میزان مهاجرت به این کشور انجام شده است که در سال 2018 تعداد مهاجرین به 16.907 نفر رسیده است.

مهاجرت به هلند به عنوان یک کشور درجه بالای اروپایی این روزها بسیار مورد نظر متقاضیان امر مهاجرت است زیرا کشوری است که 90% مردم آن به زبان انگلیسی مسلط هستند. نکته جالب اینجاست که مهاجرت به هلند از تمامی قاره های جهان طرفداران زیادی دارد اما از قاره آسیا بیشترین میزان مهاجرت به این کشور انجام شده است که در سال 2018 تعداد مهاجرین به 16.907 نفر رسیده است. راه های متفاوتی از قبیل توریستی، تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، ازدواج و... برای مهاجرت به هلند مانند سایر کشورها وجود دارد که با توجه به شرایط هرفرد می توان از یکی از روش های ذکر شده برای مهاجرت کمک گرفت. اشخاصی که برای مدت نهایت 3 ماه قصد دارند که به این کشور وارد شوند می توانند از ویزای مسافرتی تایپ C (کوتاه مدت) استفاده کنند که این ویزا برای مدت 3 ماه دیگر هم قابلیت تمدید دارد.
لازم به ذکر است که دریافت این نوع ویزا برای ایرانی ها به راحتی انجام نمی شود بلکه نیازمند مدارک و مستنداتی است که بازگشت فرد را تضمین کند. در حال حاضر ممکن ترین راه برای مهاجرت به هلند از طریق تحصیل و گرفتن پذیرش از دانشگاه ها و موسسات آموزشی مختلف در آن کشور است. مهاجرت کاری به هلند نیازمند دریافت یک پیشنهاد کاری از یک کارفرما در آن کشور است و یا اگر در یک شرکت چند ملیتی که شعبه ای هم در هلند دارد فردی مشغول به کار باشد می تواند از خارج از اتحادیه اروپا برای اشتغال در آن شعبه جذب شود. یکی دیگر از روش ها مهاجرت سرمایه گذاری به هلند از طریق خوداشتغالی و کارآفرینی در قالب ثبت شرکت است که حداقل مبلغ مورد نیاز برای این کار 1.250.000€ (یورو) می باشد. از طریق ازدواج با یک تبعه یا مقیم هلند هم می توان به آن کشور مهاجرت کرد.

اقامت هلند به هر دو روش موقت و دائم امکان پذیر است. اقامت کوتاه مدت توریستی به مدت 90 روز در کشور هلند که عضو اتحادیه شنگن است امکان پذیر است و اقامت دائم از طریق دریافت ویزای MVV ممکن می شود. اقامت بلند مدت (در مقابل مسافرتی) به کسانی که با هدف خاص مثل تحصیل، کار، سرمایه گذاری و ازدواج و ... وارد کشور هلند می شوند تعلق می گیرد. اگر فرد پیشنهاد کاری از یک کارفرما در هلند داشته باشد اجازه اقامت کاری هلند را دریافت می کند و اگر شخصی از طریق ویزای تحصیلی اقدام کند و پذیرش دانشگاه یا موسسه علمی مورد تایید در هلند را دریافت کند می تواند از اقامت تحصیلی بهره مند شود که پس از تحصیل نیز اقامتی حدوده 6 ماهه دارد که بتواند در این مدت مطابق با رشته تحصیلی خود به کار برسد و پس از آن اگر به کار رسید می تواند اجازه اقامت هلند از طریق اشتغال را دریافت کند.

تولد در هلند یکی دیگر از روش های اخذ اقامت این کشور است. با توجه به این که هلند جزو کشورهایی است که تابعیت بر اساس خون را پذیرفته است به همین دلیل صرفا تولد در خاک هلند برای اخذ اقامت کافی نیست بلکه باید علاوه برآن یکی از پدر و مادر یا هر دو نیز تبعه آن کشور باشند. فرزند آن ها باید در داخل مرز کشور هلند متولد شود و در زمان تولد پدرو مادر به طور قانونی در آن کشور اقامت داشته باشند و سرپرست خانواده باید بتواند اثبات کند که از لحاظ مالی می تواند حامی فرزند خود باشد. فرزند متولد شده اگر از حین تولد اقامت قانونی در هلند داشته پس از رسیدن به سن 18سالگی و افرادی که ترک تابعیت کرده اند با 3سال اقامت قانونی در هلند می توانند تقاضای اخذ تابعیت کنند.

در کنار بالا بودن هزینه زندگی در هلند سطح عالی این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی موجب شده که حتی بین شهروندان اتحادیه اروپا نیز برای زندگی در هلند رقابت چشم گیری وجود داشته باشد. شهرهای مطرح هلند، آمستردام، اوترخت و هارلم است. آمستردام که پایتخت اصلی این کشور شناخته می شود، به خصوص در مناطق مرکزی آن هزینه زندگی بالایی دارد. قیمت اجاره منزل در هلند بسیار بالاتر از سایر کشورهای اروپایی است. برای خرید خانه افراد می توانند از وام بانکی بهره مند شوند. نرخ بیکاری در این کشور زیر 4% است. هزینه تحصیل در هلند رایگان نیست و دانشجویان باید سالانه هزینه ای در حدود €8000 (یورو) تا  €15000(یورو) پرداخت کنند که این بازه بیان شده برای مقاطع تحصیلی مختلف، متفاوت است.یکی از مزایای دانشگاه های هلند این است که اکثرا دانشگاه های آن کشور برای دانشجویان خوابگاه درنظر گرفته اند که همین امر به کاهش هزینه های دانشجویان بین المللی کمک می کند.

هزینه رستوران ارزان قیمت حداقل برای 2 نفر در 3 وعده حدودا بین 15.00€ (یورو) تا 60.00€ (یورو)، هزینه 1کیلوگرم برنج 0.80€ (یورو)، 12 عدد تخم مرغ 2.31€ (یورو) و 1عدد مرغ 3.86 € (یورو) است. هزینه مسکن نسبت به این که چند اتاق خواب و چه متراژی را دربرگیرد و از همه مهم تر در مرکز یا خارج از شهر واقع شود، برای یک آپاتمان یک خوابه بین 982.73€ (یورو) تا 788.56€ (یورو) متغیر است. هزینه های حمل و نقل بین 3.00€ (یورو) تا 4.00€ (یورو) است و قیمت هر لیتر بنزین 6.31€ (یورو) است. متوسط هزینه های ماهیانه زندگی بین 800€ (یورو) تا 1000€ (یورو) است که برخی افراد برای کاهش این هزینه ها به دنبال زندگی در شهرهای کوچکتر هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند در امر مهاجرت به هلند مشاوره ای ارزشمند در اختیار شما قرار دهد.
کد N2395936

وبگردی