آفتاب
رییس سازمان خصوصی سازی:

فروش 20 درصد از سهام عدالت دارندگان شش ماه بعد امکان پذیر است

فروش 20 درصد از سهام عدالت دارندگان شش ماه بعد امکان پذیر است

علیرضا صالح رییس سازمان خصوصی سازی با ضرورت تعیین تکلیف مدیریت سهام عدالت مشمولان گفت: آزادسازی سهام عدالت در ظرف ۶ ماه آینده با فروش ۲۰ درصدی سهام امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی آفتاب رییس سازمان خصوصی سازی با اعلام  تعیین تکلیف مدیریت سهام عدالت مشمولان گفت: یک ماه زمان برای مشمولان دریافت سهام عدالت برای نحوه آزادسازی سهام مشخص شده است.

صالح با تعیین مهلت ۳۰ روزه جهت نحوه آزادسازی سهام بصورت مستقیم یا غیر مستقیم به مشمولان سهام عدالت، ادامه داد: ۱۰ روز ازاین مهلت گذشته  و مشمولان  تنها تا پایان ساعت ۲۴ روز ۸ خرداد مهلت دارند. احتمالاً آزادسازی سهام عدالت در ظرف شش ماه آینده است و سهامداران تا ۲۰ درصد سهام را می توانند بفروشند و این به دلیل حفظ ارزش سهام عدالت کشش بازار است.
رییس سازمان خصوصی سازی درباره آزاد سازی سهام عدالت گفت: با توجه به اتمام ۱۰سال زمان برای آزادسازی سهام عدالت این امر به مرحله اجرایی وارد شده و باید مدیریت آن تعیین تکلیف شود.
وی با اشاره  به دستور رهبر انقلاب ادامه داد: سهام عدالت برای ۶دهک جامعه در سال 85 با فرمان مقام معظم رهبری درنظر گرفته شده و طی این سال ها از محل سود شرکت های سرمایه پذیر موجود در پرتفوی سهام عدالت مبلغ هر برگه تامین شده است.
صالح با بیان میزان سهام عدالت برای دهک های مختلف افزود: دو دهک پایین جامعه که تخفیف ۵۰ درصدی در سهام عدالت داشتند، برگه سهام عدالت یک میلیون تومانی در اختیار دارند. این رقم برای مابقی مشمولان حدود ۵۰۰ هزار تومان است. برخی از مردم دارای سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی و برخی نیز ۴۹۲هزار تومانی هستند.
رییس سازمان خصوصی سازی درباره علت اختلاف در سهام عدالت بیان کرد: در یک مقطع از زمان سودی بالغ بر ۴۰ هزار تومان به حساب برخی از مشمولان واریز شد که این رقم از حساب آنها کسر شده است.
وی با پرداخت سود سهام عدالت در طی سه سال اخیر به حساب مشمولان، اظهار کرد: در سال ۹۵ سود سهام به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان، ، سود سهام در سال ۹۶معادل ۱۷۵ هزار تومان و سود سهام در سال ۹۷ مبلغ ۲۰۵ هزار تومان حساب افراد واریز شد.
کد N2395584

وبگردی