آفتاب
رئیس پارک علم و فناوری خبرداد:

فعالیت ۱۷شرکت پارک علم و فناوری خراسان در حوزه کرونا

فعالیت ۱۷شرکت پارک علم و فناوری خراسان در حوزه کرونا

رییس پارک علم و فناوری خراسان گفت: در حال حاضر ۱۷شرکت دانش بنیان در این پارک مشغول تولید محصولات مرتبط با کرونا هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قنبری با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۷ شرکت عضو پارک علم و فناوری خراسان به تولید اقلام و محصولات مرتبط با پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا مشغول هستند، گفت: محصولات از نظر ماهیتی در سه دسته محصولاتی که از قبل تولید شده‎اند و در این ایام توسعه بازار داشته‌اند، تولید محصول جدید در این بازه زمانی و پروژه‌های تحقیق و توسعه قرار می‌گیرند.

وی افزود:بیشترین میزان تولید به دستگاه ونتیلاتور با ظرفیت روزانه ۳۰ دستگاه اختصاص دارد که ۷۵ درصد از تولید روزانه کشور را شامل می‌شود. این دستگاه برای تنفس بیماران ریوی و کرونایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای استاندارد CE اتحادیه اروپا است.

قنبری افزود: تولید محصولات متنوعی نظیر لباس حفاظت فردی یکبار مصرف مخصوص کادر مراکز درمانی به میزان ۲۰۰ دست در روز، شیلد محافظ صورت، محلول‌های آنتی باکتریال و ضدعفونی‌های دست و سطح با استفاده از فناوری نانو، تولید روزانه ۱۰۰ هزار لوله آزمایشگاه خونگیری، اپلیکیشن مسیریابی و نمایش بیمارستان‌های مربوط به بیماران کرونایی در اپ نشان و نمایش مکان‌های پر تردد (افراد پیاده)، پلتفرم و شبکه اجتماعی ارتباط معلمان، دانش آموزان و والدین در دوران تعطیلی مدارس برای ارائه برنامه درسی و آموزشی برای بیش از ۶۵۰ هزار دانش آموز و معلم، بخشی از دستاوردهای شرکت‌های مستقر در پارک است.

وی در ادامه افزود: دستگاه استریلایزر پلاسما، دستگاه استریل کننده ابزار پزشکی با استفاده از بخار پراکسید هیدروژن، ضدعفونی کننده محیط با استفاده از بخار پراکسید هیدروژن در مدت زمان کمتر از ۲ ساعت بدون باقی گذاشتن باقیمانده مضر تا فضایی به مساحت ۶۰۰ متر مکعب، وارمر سرم با ظرفیت ۱۵۰ لیتر و از جنس استیل، نانو محلول آنتی باکتریال مکس نیت که در اتانول دیسپرس شده و دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی و ماندگاری بالا بر روی سطح و دست است و ترمومتر پروبی جنیوس یا دستگاه‌های اندازه‌گیری دمای بدن نیز در بین محصولات تازه تولید شده در پارک علم و فناوری خراسان قرار دارند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان در مورد محصولات دسته بندی شده در قالب پروژه‌های تحقیق و توسعه برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا نیز گفت: در بین پروژه‌های تحقیق و توسعه یا در حال ساخت، دستگاه پرتابل تولید اتانول ۸۰ درصد از انواع محصولات کشاورزی دارای قند یا نشاسته و پروژه تحقیق و توسعه نمونه‌سازی کیت تشخیص ویروس کرونا قرار دارد.

قنبری در مورد تعاملات صندوق نوآوری و شکوفایی با شرکت‌های مستقر در پارک نیز گفت: شرکت احیا درمان پیشرفته با عاملیت صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران مبلغ ۴۰ میلیارد تومان برای تولید ونتیلاتور از صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات دریافت کرده است و برخی از شرکت‌ها مانند تولید کننده محلول ضد عفونی کننده بی‌بو نیز از طریق صندوق پژوهش و فناوری خراسان اقدام به دریافت تسهیلات کرده است. مذاکرات شرکت‌ها از طریق این دو صندوق پژوهش و فناوری همچنان ادامه دارد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان به حمایت‌های این مجموعه از شرکت‌های مستقر در پارک در قالب تخفیف و تعویق در پرداخت اجاره بها و بازپرداخت تسهیلات اشاره کرد و گفت: علاوه بر حمایت‌های مالی، شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری خراسان از حمایت‌های معنوی نظیر معرفی محصولات و برقراری ارتباط با دستگاه‌های استانی و کشوری و نیز عرضه محصولات نیز برخوردار شده‌اند. پارک در راستای تولید محتوا یک وبینار تحت عنوان «کرونا و اقدامات خلاقانه سازمان‌های آینده‌نگر» برای شرکت‌ها و کارکنان برگزار کرده است و محیط کلیه شرکت‌ها و سازمان‌ها و همچنین سرویس‌های رفت و آمد را با محلول ضدعفونی پراکسید هیدروژن و نیترات نقره به صورت مداوم ضدعفونی می‌کند.
کد N2390941

وبگردی