آفتاب
مهر در گزارشی بررسی کرد؛

نقش «یلوه» در آشفتگی اقتصادی پرسپولیس/ طرف باشگاه یا کارگزار؟

نقش «یلوه» در آشفتگی اقتصادی پرسپولیس/ طرف باشگاه یا کارگزار؟

وضعیت اقتصادی باشگاه پرسپولیس درحالی به کلافی سردرگم تبدیل شده که انتظار می‌رود مسئول این بخش با شفاف‌سازی میزان درآمدها از محل قرارداد با کارگزار به این ابهامات پاسخ دهد.

 س از امضا قرارداد باشگاه پرسپولیس با یک شرکت به عنوان کارگزار، این امیدواری وجود داشت که میزان درآمدزایی سرخپوشان افزایش پیدا کند و بخشی از مطالبات و بدهی بازیکنان و کادر فنی فعلی و قبلی این تیم پرداخت شود اما از شش ماه پیش تاکنون هر چه زمان گذشت اوضاع مالی سرخپوشان هم در وضعیت قرمز قرار گرفت تا جایی که مسئولان فعلی تصمیم به فسخ قرارداد با کارگزار گرفتند.

پرسپولیس حدود شش ماه پیش و در زمان مدیریت محمدحسن انصاریفرد استفاده از برند باشگاه را به شرکت «داده آتیه پرداز» داد تا از طریق این شرکت بتواند به درآمد قابل توجه برسد و بخش عمده ای از مشکلات مالی خود را حل کند. اما با رفتن انصاریفرد و قبول مسئولیت مهدی رسول پناه، مسئولان باشگاه به این جمع بندی رسیدند که به دلیل آورده ناچیزی که این کارگزار برای باشگاه داشته، قرارداد فی مابین به طور یک طرفه فسخ شود.

پس از این تصمیم رایزنی‌ها برای ماندن کارگزار شروع شد و مدیرعامل این شرکت در نشستی با مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و رئیس مجمع باشگاه پرسپولیس، وی را راضی کرد تا فسخ قرارداد را کنسل و اجازه ادامه همکاری را بدهد. با این حال هنوز مشخص نیست که این همکاری ادامه داشته باشد یا شرکتی که در ابتدای فصل ۷ میلیارد تومان به پرسپولیس قرض داده بود، اسپانسری سرخپوشان را برعهده بگیرد.

این شرایط در حالی برای باشگاه پرسپولیس رقم خورده است که مشخص نیست، در معاونت اقتصادی این باشگاه چه می‌گذرد و چه اتفاقاتی رخ می‌دهد که سرخپوشان با خیل عظیم هواداران خود هنوز نتوانسته اند به ثبات در درآمدزایی برسند و با این آشفتگی عجیب دست و پنجه نرم می‌کنند.

«رضا یلوه» معاون اقتصادی باشگاه پرسپولیس است که هر چند پیش از حضور در این باشگاه کسی از سوابق اقتصادی او خبر نداشت اما از زمان رویانیان وارد پرسپولیس شد و البته همان زمان بنا بر دلایلی که در موردش شفاف سازی نشد از مسئولیتش کنار گذاشته شد.

یلوه در زمان مدیریت طاهری هم در برخی امور باشگاه پرسپولیس تأثیرگذار بود و در برخی اردوها و سفرهای تیم نقش داشت اما با حضور محمدحسن انصاریفرد در باشگاه پرسپولیس وی روز ۲۵ شهریور سال ۹۸ با حکمی رسماً «یلوه» را به عنوان معاون اقتصادی باشگاه منصوب کرد. البته در این مورد گفته می‌شود نقش یک آقازاده ورزشی هم در حضور وی بی تأثیر نبوده است.

وی پس از مدتی شرایط را برای عقد قرارداد با شرکت داده آتیه پرداز فراهم کرد و قرارداد منعقد شد اما پس از گذشت حدود شش ماه انتظارات از درآمدزایی این باشگاه به سرانجام نرسید و مهدی رسول پناه به عنوان سرپرست باشگاه تصمیم به فسخ قرارداد گرفت.

در این مورد گفته می‌شود میزان درآمدزایی و آورده این شرکت برای پرسپولیس حدود ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که اصلاً مورد قبول مسئولان باشگاه نیست. به همین خاطر تصمیم گرفتند این قرارداد را فسخ کنند.

درحالی که رسول پناه تصمیم به فسخ قرارداد با کارگزار را گرفته بود «یلوه» با این تصمیم مخالفت می‌کند. درحالی که او معاون اقتصادی باشگاه پرسپولیس است و طبیعتاً باید منافع باشگاه را در نظر بگیرد اما این مخالفت وی شائبه حمایت از کارگزار را ایجاد می‌کند و همین امر سبب ایجاد درگیری لفظی او با یکی از مسئولان تازه وارد به باشگاه می‌شود و صحبت‌های تندی بین طرفین مطرح می‌شود.

شاید دلیل مخالفت او با فسخ قرارداد، تبعات احتمالی و ضرر مالی است که متوجه باشگاه می‌شد و به همین خاطر وی مخالف فسخ قرارداد بوده است. شاید هم مسائل دیگری در میان بوده که رسول پناه و هیأت مدیره از آن اطلاع داشته اند و بر فسخ قرارداد اصرار داشتند!

در مورد عملکرد معاونت اقتصادی در باشگاه پرسپولیس ابهامات و سوالات وجود دارد که مهمترین آن بحث شفاف سازی مالی سرخپوشان در ماه‌های اخیر است. در طول روزهای گذشته صحبت‌های متناقضی از میزان درآمدزایی باشگاه از کارگزار و اسپانسرهای دیگر مطرح شده است اما از سوی معاون اقتصادی باشگاه هیچ شفاف سازی صورت نگرفته است.

ابهام دیگری که در مورد مسائل مالی باشگاه پرسپولیس وجود دارد و گفته می‌شود در فسخ یا ادامه همکاری با کارگزار تأثیرگذار است، موضوع ۱۰ درصد از مبلغ قرارداد با کارگزار است که ابهاماتی در مورد آن وجود دارد و این پرسش مطرح می‌شود که این ۱۰ درصد را چه کسی گرفته است؟ در این مورد هم باید شفاف سازی شود تا ابهامی وجود نداشته باشد.

باشگاه پرسپولیس در حالی با آشفتگی مالی در بخش‌های مختلف روبرو شده که به نظر می‌رسد باید از سوی مسئولان باشگاه و معاونت اقتصادی این باشگاه با صدور اطلاعیه یا مصاحبه‌ای در مورد نحوه قرارداد و درآمدزایی کارگزار و سایر اسپانسرها شفاف سازی شود تا هواداران در جریان وضعیت باشگاه قرار بگیرند و از این همه آشفتگی و خبرهای ضد و نقیض رها شوند. قطعاً شفاف سازی در این مورد می‌تواند همه ابهامات و پرسش‌هایی که وجود دارد را برطرف کند.
کد N2390657

وبگردی