آفتاب
سخنگوی وزارت امور خارجه:

انگلیس باید در سمت درست تاریخ قرار گیرد

انگلیس باید در سمت درست تاریخ قرار گیرد

سخنگوی وزارت امور خارجه با انتقاد از ادامه فروش تسلیحات انگلیسی به عربستان و استفاده از آن علیه مردم یمن تاکید کرد: انگلیس باید در سمت درست تاریخ قرار گیرد.

به گزارش روز جمعه اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امو خارجه «سیدعباس موسوی» در حساب توییتری خود نوشت: دولت انگلیس از صادرات تسلیحات به عربستان سود کسب کرده و دستان خود را به خون مردم بی گناه یمن آغشته کرده است.


«با توجه به آنکه قساوت‌ها در یمن باعث قرار دادن این کشور در آستانه بدترین بحران انسانی شده که با شیوع ویروس کووید۱۹ نیز توام شده، دولت انگلستان از صادرات تسلیحات به عربستان سود کسب کرده و دستان خود را به خون مردم بی‌گناه یمن آغشته کرده است. انگلیس باید در سمت درست تاریخ قرار گیرد!»


به گزارش ایرنا دسامبر۲۰۱۹ برابر با دی ماه ۹۸ موسسه خیریه آکسفام در گزارشی اعلام کرد آمار فروش سلاح به عربستان توسط دولت انگلیس حدود ۴۵ درصد افزایش داشته است. دولت‌های محافظه‌کار انگلیس از ۲۰۱۵ میلادی تا ۲۰۱۹ مجوز فروش ۶.۴ میلیارد پوند سلاح به عربستان را صادر کرده و در آموزش نیروهای سعودی نقش جدی داشته است. این در حالی است که انگلیس خود را از حامیان توقف جنگ یمن و «معاهده تجارت تسلیحات» که بر جلوگیری از انتقال غیرقانونی اسلحه و خلاف قوانین بین‌المللی نظارت دارد، معرفی می‌کند.


کد N2389094

وبگردی