آفتاب

کاهش ۲۲۰ هزار تومانی قیمت سکه | بازگشایی بازار طلا از فردا

کاهش ۲۲۰ هزار تومانی قیمت سکه | بازگشایی بازار طلا از فردا

رئیس کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف گفت: همچنین قیمت تمام سکه طرح جدید روز گذشته ۶ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان بود که امروز به ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، محمد کشتی‌آرای با اشاره به صدور اطلاعیه‌ای مبنی بر بازگشایی بازار از روز یکم اردیبهشت‌ماه اظهار داشت: از روز گذشته فعالیت صنف طلا و جواهر آغاز شده است و اطلاعیه‌ای مبنی بر بازگشایی بازار از فردا صادر شده است و قاعدتا اصناف حاضر در بازار با این اطلاعیه می‌توانند شروع به کار کنند.

وی با بیان اینکه از روز گذشته با شکل‌گیری عرضه و تقاضا در بازار طلا و جواهر امکان نرخ‌گذاری ایجاد شد، گفت: با انجام معاملات و داد و ستد، قیمت‌ها مشخص شد که در اولین روز معاملات بازار طلا، شاهد کاهش قیمت ۲۰۰ هزار تومانی سکه بودیم.

دبیر کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف اظهار داشت: با توجه به تعطیل بودن بازارهای جهانی در روز گذشته و امروز و همچنین نوسانات جزئی در قیمت ارز معاملات طلا شکل گرفت که با کاهش قیمت هم آغاز شد.

کشتی‌آرای با اشاره به قیمت طلا و سکه در بازار گفت: سکه طرح قدیم در حال حاضر ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین قیمت تمام سکه طرح جدید روز گذشته ۶ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان بود که امروز به ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

وی افزود: قیمت هر مثقال طلا هم با ۲۰۰ هزار تومان کاهش از ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان رسید و در حال حاضر قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۵۹۵ هزار تومان است.

رییس کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف با تاکید بر اینکه در اولین و دومین روز معاملات طلا، مردم فروشنده بودند، گفت: با توجه به تعطیلی بیش از یک ماهه مردم برای تامین نقدینگی نسبت به فروش طلا و جواهر اقدام کردند و عرضه بیش از تقاضا بوده است.

کشتی‌آرای تاکید کرد: فعلا در بازار طلا تقاضا وجود ندارد.
کد N2381551

وبگردی