آفتاب

آیا مشکلات پوستی از علائم کروناست؟

آیا مشکلات پوستی از علائم کروناست؟

رایج‌ترین علائم در افراد مبتلا تب، تنگی نفس و سرفه خشک است، اما پزشکان به تازگی دریافته‌اند این ویروس کشنده قادر به ایجاد علائمی دیگری نیز در بدن انسان هست. علائم پوستی یکی از این موارد است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تب، خستگی، سرفه خشک و تنگی نفس از جمله متداول‌ترین علائم کووید-۱۹ است، اما این علائم برای اثبات ویروس کرونای جدید کافی نیست. برای فهمیدن این‌که فردی مبتلا به کروناست باید از آن فرد آزمایش گرفته شود.

این ویروس کشنده قادر به ایجاد علائمی دیگری در بدن انسان نیز هست مثلا متخصصان مغز و اعصاب دریافته‌اند برخی از بیمارانی که علائم گیجی داشته‌اند سکته مغزی نکرده‌اند.

بسیاری از پزشکان متوجه شدند بیماران مبتلا به کوویدـ۱۹ حس بویایی و چشایی خود را نیز از دست می‌دهند، در حال حاضر متخصصان پوست و نورولوژیست سازمان اتحادیه ملی فرانسه علائم پوستی را نیز به علائم غیرمعمول ویروس کرونا افزودند.

علائم پوستی شامل کهیر و قرمزی مداوم علائم شبه سرمازدگی از علائمی‌اند که در بیماران مبتلا به کرونا ظاهر می‌شود. به وجود آمدن ناگهانی قرمزی در پوست ممکن است دردناک باشد، همچنین متخصصان پوست متوجه ضایعات ناشی از کهیر به صورت موقت شدند.

بیش از ۴۰۰ نفر از متخصصان که در بخش خصوصی یا برای سیستم مراقبت‌های بهداشت عمومی در فرانسه فعالیت می‌کردند، متوجه شدند مشکلات پوستی مبتلایان به ویروس کرونا ممکن است با سایر علائم این ویروس مانند مشکلات تنفسی همراه باشد.

گفتنی است همه بیماران مبتلا به ویروس کرونا علائم بیماری مشابه‌ ندارند، بسیاری از آن‌ها حتی ممکن است اصلاً هیچ مشکل تنفسی را تجربه نکنند در حالی که سیستم ایمنی بدن آن‌ها با ویروس مبارزه می‌کند.

مطالعات نشان داده است بعضی از بیماران مبتلا به کویدـ۱۹ هیچ علائمی از این بیماری را ندارند، اما می‌توانند دیگران را آلوده کنند.

تجزیه و تحلیل بسیاری از موارد گزارش‌شده توسط این گروه تحقیقاتی فرانسوی نشان می‌دهد این علائم ظاهری پوستی می‌تواند همراه دیگر علائم در بیماران مبتلا به ویروس کرونا ظاهر شود.
پزشکان به بیماران توصیه کردند در صورت بروز علائم ظاهری پوستی مشاوره انجام دهند.

یکی از پزشکان فرانسوی درباره علائم پوستی در بیماری کوویدـ۱۹ گفت: از ظهور علائم پوستی در موارد مبتلا به کرونا آگاهی ندارد، اما همه‌چیز درباره ویروس کرونای جدید شناخته‌شده نیست، ما هرروز مطالب جدیدی درباره این ویروس می‌آموزیم.

اگر شما هر نوع مشکل پوستی داشتید باید با پزشک خود تماس بگیرید نه فقط به این دلیل که ممکن است مبتلا به کوویدـ۱۹ باشید، بلکه به دلیل این‌که تمام موارد پوستی بدون در نظر گرفتن سایر شرایط پزشکی باید تحت درمان قرار گیرند.
کد N2376135

وبگردی