آفتاب

روحانی بر ارائه آموزش بر بستر مجازی تاکید کرد

روحانی بر ارائه آموزش بر بستر مجازی تاکید کرد

رئیس جمهوری در گفت وگو با وزیر آموزش و پرورش، بر ضرورت تلاش برای فضا و امکان مناسب جهت ارائه آموزش بر بستر فضای مجازی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر حسن روحانی در این گفت وگو با تاکید بر اینکه تعطیلی فضاهای آموزشی به هیچ وجه نباید به معنای تعطیلی آموزش باشد، از تلاش همه معلمان کشور برای تحقق شعار تعطیلی مدرسه در دوره مبارزه با بیماری کرونا، تعطیلی آموزش نیست، قدردانی کرد.

رئیس جمهور در این گفت و گوهمچنین تلاش برای فضا و امکان مناسب جهت ارائه آموزش بر بستر فضای مجازی و مراقبت از امنیت اطلاعات مربوط به دانش آموزان و معلمان و اختصاصی بودن فضای آموزشی در محیط اختصاص یافته را ضروری خواند.

وزیر آموزش و پرورش نیز در این گفت وگو گزارشی از برنامه ها و اقدامات انجام شده، ارائه کرد.

کادر آموزشی  کشور از ۵  اسفند که مدارس تعطیل شدند اقدام به آموزش‌ از طریق صدا و سیما کردند.در همین راستا ۹۰درصد دانش‌آموزان تحت پوشش آموزش‌های تلویزیونی و مجازی معلمان قرار گرفتند.

با گسترش بیماری کرونا در بیش از 190 کشور جهان، مراکز آموزشی که محل تجمع تعداد زیادی از دانش‌آموزان بودند تعطیل شد و مقرر شد از اواخر اسفندماه سال گذشته دروس دانش آموزان با استفاده از فضای مجازی و صدا وسیما دنبال شود.

با این اقدام سازوکارهای بسیار گسترده‌ای برای پیشبرد امور آموزشی و تحقیقاتی با تمرکز بر بستر فضای مجازی و آموزش از راه دور در کشورمان طراحی و تدوین شد تا فعالیت آموزشی دانش آموزان تحت هیچ شرایطی تعطیل نشود.
کد N2375735

وبگردی