آفتاب

آقای روحانی، فروپاشی انسانی مهمتر از فروپاشی اقتصادی است

آقای روحانی، فروپاشی انسانی مهمتر از فروپاشی اقتصادی است

با گذشت حدودا دو ماه از شیوع بیماری کرونا در ایران همچنان مسئولان کشور سردرگم و فاقد برنامه جامع و درست هستند و به خاطر اتخاذ این سیاست های غلط مردم کشور هر روز شاهد از دست دادن عزیزان خود هستند

در اوایل شروع اپیدمی کرونا دولت مردان و رسانه ملی منکر ورود بیماری به ایران شده و با مصاحبه ها و گزارش های غلط باعث تشدید و فراگیری این ویروس خطرناک شدند.

زمانی که می شد با کنترل چند ناحیه از کشور و تعطیلی اکثر مراکز پر تجمع این بیماری را تحت اختیار دراورد رییس جمهور با عادی جلوه دادن اوضاع کشور دستور برگشت افراد را در آن شنبه کذایی داد و وقتی موضوع به حد بحران رسید آقایان مسئول به تازگی یادشان آمد که باید برای مقابله با این ویروس منحوس کاری کنند.

اما با تکرار تصمیمات اشتباه خود و عدم قرنطینه استان های درگیر موجب پخش این بیماری در جای جای ایران شدند و باز همچنان پروازهای چین و بعد اروپا که مرکز کرونا شد را متوقف نکردند.

حتی دولت اجازه ورود به سردار غلامرضا جلالی رییس پدافند غیر عامل که از قبل شیوع این اپیدمی، به حالت آماده باش درامده بودند را نداده و وی با عنوان دیگری در جلسات ستاد ملی مبارزه با کرونا حضور می یافت.

حال با انجام شاهکار دیگری از سوی مسئولان که با هشدار بسیاری از کارشناسان مواجهه شده به بهانه اقتصادی مجددا مردم را به محل کار خود کشانده اند این در زمانی است که مجلس شورای اسلامی تعطیل گشته و نمایندگان به صورت انلاین جلسات را برگزار می کنند، که متاسفانه آن هم به خاطر عدم حضور نمایندگان به اکثریت نمی رسد.

زالی، فرمانده عملیات مدیریت مقابله با کرونا در شهر تهران با توجه به شیوع گسترده این بیماری در چند روز آتی بیان کرد : ما نه تنها به مرحله کنترل این بیماری نرسیده ایم بلکه رو به افزایش هم هستیم. کرونا به مرحله پاندومی در تهران رسیده و نوسانات سینوسی در تهران ناشی از هشدارهایی بوده که در روز های قبل دادیم.

عدم تعطیلی حمل و نقل عمومی،ادارات، سازمان ها و... دوباره موجب  نزدیکی به پیک این بیماری می شود و روند از بین رفتن این ویروس به تعویق می افتد.

وقتی حرم ها، مساجد، هیات ها، سینما، تئاتر و... به خاطر جلوگیری از گسترش کرونا تعطیل و حتی سخنرانی های مقام معظم رهبری در حرم امام رضا و حسینیه امام خمینی کنسل می شود چرا دولت خطوط مترو را که به همان اندازه حرم اهل بیت تراکم دارد را تعطیل نمی کند.

ایتالیا برای حفظ جان شهروندانش خود را در قرنطینه قرار داده و دولت حاضر به پرداخت مخارج مردمانش شده که با این کار به مرز فروپاشی کامل اقتصادی می رود اما در ایران نه تنها این مسئله نیست بلکه با سیاست های غلط دولت مردمانی که خود را برای در خانه ماندن آماده می کردند حال مجبور به بیرون آمدن هستند .

دقت کنید مجبور به بیرون آمدن هستند به این دلیل که دولت بخشنامه زده تا ادارات و سازمانها باز شوند و پرسنل به الاجبار باید به محل کار خود بیایند، مگر خون نمایندگان مجلس رنگین تر از مردمان عادی است اگر قرار است که هموطنان به سر کار خود بروند باید از مجلس شروع شود.

نمایندگان مجلس هم در خواب تشریف دارند و در مقابل مصوبات اشتباه به مانند بنزین سکوت اختیار کرده تا باعث از بین رفتن مردم شوند.

مردم آسیب دیده از اقتصاد فلج چندین ساله کشور از دولت انتظار همراهی دارند تا در این برهه حساس کنونی حداقل نمک به زخمشان نزنند و با تصمیمات معقول کاری کنند تا از این دوران سیاه عبور کرده و خود را برای سال جهش تولید آماده کنند.



کد N2372917

وبگردی