آفتاب

مهاجرت به مالتا

مهاجرت به مالتا

کشور مالتا علاوه بر این که مقصد گرشگری بسیار خوبی است، از لحاظ علمی و دانشگاهی نیز قوی است که به همین دلیل دانشجویان زیادی خواستار دریافت ویزای تحصیلی مالتا هستند.

کشور مالتا در جنوب اروپا قرار گرفته است که از میان طرق مختلف مهاجرتی، ویزای تحصیلی مالتا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کشور مالتا علاوه بر این که مقصد گرشگری بسیار خوبی است، از لحاظ علمی و دانشگاهی نیز قوی است که به همین دلیل دانشجویان زیادی خواستار دریافت ویزای تحصیلی مالتا هستند. بزرگترین دانشگاه کشور مالتا، دانشگاه مالت است که 11000 دانشجو دارد که حدود 700 دانشجو از این تعداد، بین المللی هستند. یکی از عللی که ویزای تحصیلی مالتا طرفدار دارد، تدریس به زبان انگلیسی در اکثر دانشگاه های این کشور است که البته در کنار آن دانشجویان را به یادگیری زبان مالتی نیز ترغیب می کنند. مدرک زبان معتبر برای پذیرش دانشگاه ها و همچنین فرایند اخذ ویزای تحصیلی مالتا نیاز است. آیلتس5  یا 5.5 برای ورود به مقطع کارشناسی، 6 یا 6.5 برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد و برای ورود به مقاطع بالاتر آیلتس 7 به بالا ضروری است.

دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی 4سال، در کارشناسی ارشد 2 سال و در مقطع دکتری 3- 4 سال طول می کشد و برای راحت تر شدن روند پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی مالتا بهتر است هزینه تحصیل به صورت یکجا برای دانشگاه واریز شود که حداقل €2000 (یورو) است که این مبلغ با توجه به دوره دانشگاهی و این که دانشگاه در کدام محل واقع شود متفاوت است. نامه پذیرش دانشگاهی در مالتا، مدارک تحصیلی مربوط به مقاطع قبل، مدارک هویتی و گذرنامه معتبر، نامه تمکن مالی، گواهی سلامت پزشکی، گواهی عدم سوء پیشینه و مدرک زبان معتبر از جمله مدارکی است که برای اخذ ویزای تحصیلی مالتا مورد نیاز است. حق کار دانشجویی برای دانشجویان مالتا درنظر گرفته شده است که در صورت ارائه درخواست و قبول آن از سوی اداره مهاجرت، دانشجو می تواند به صورت پاره وقت در این کشور کار کند.

کشور مالتا جزو اتحادیه اروپا است و همین امر دلیل خوبی برای دریافت ویزای کاری مالتا محسوب می شود زیرا با دریافت این ویزا، امکان اقامت دائم در مالتا ایجاد می شود و داشتن اقامت مالتا بدین معنی است که امکان اقامت در کل اروپا وجود دارد. دریافت ویزای کاری مالتا برای یک شهروند کشور ثالث، تنها درصورتی امکان پذیر است که یک پیشنهاد کاری از یک کارفرما درآن کشور دریافت کند که این امر پروسه طولانی آگهی را نیز می طلبد که اول باید کارفرما، شغل مورد نظر را در روزنامه های رسمی کشور مالتا به مدت 3 ماه آگهی کند و درصورت عدم یافتن نیروی کار، باید مجددا آن را در اتحادیه اروپا به مدت 3 ماه متوالی دیگر آگهی کند که نشان دهنده این است که کارفرما به حمایت از نیروی کار داخلی پایبند است و پس از آن نوبت به نیروی کار خارجی می رسد.

درصورتی که کارفرما نیروی کار خود را از کشورهای ثالث پیدا کرد موظف است به اداره کار مالتا مراجعه کند و با تایید آن ها درخواست خود را برای نیروی کار ارسال کند که در این صورت، نیروی کار خارچی می تواند با مراجعه به سفارت مالتا در کشور خود، درخواست ویزای کاری مالتا را مطرح کند. با دریافت ویزای کاری مالتا، اقامت موقت 1ساله به او تعلق می گیرد که به صورت خودکار و سالانه تمدید می شود. ویزای کاری مالتا برای مشاغل و انجام کارهایی از قبیل: تکمیل پروژه های خاص با قرارداد استخدامی، کار در یک محل خاص به صورت موقتی، نیروی کار مورد نیاز موسسات و شرکت ها و کار در مشاغل خاص که در مالتا با کمبود نیروی کار در آن زمینه مواجه هستند، صادر می شود. ارائه مدارک تحصیلی و فنی، فرم درخواست ویزای کار، گواهی سلامت و سوء پیشینه و... برای دریافت ویزای کاری مالتا الزامی است.  

اعزام دانشجو به مالتا

یکی از ممکن ترین راه ها برای مهاجرت به کشور مالتا، اعزام دانشجو به مالتا است. به دلیل این که کشور مالتا از نظام آموزشی برتر در دانشگاه های خود استفاده و همچنین از فرآیند بلونیا، پیروی می کند، طرفداران و متقاضیان زیادی دارد. پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور و همچنین امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های آن کشور، اعزام دانشجو به مالتا را قوی تر می کند. آب و هوا و فرهنگ فوق العاده این کشور نیز بسیار مورد توجه است. پایتخت کشور مالتا، شهر والتا است و واحد پول آن یورو می باشد. زبان های رسمی در این کشور زبان انگلیسی و زبان مالتی است و دانشگاه های انگلیسی زبان زیادی دارد و دانشگاه های این کشور به صورت دولتی و خصوصی اداره می شوند و حداقل سن مورد قبول برای ورود به دانشگاه ها 18سال است. دانشگاه دولتی مالتا از بزرگترین دانشگاه های این کشور است.

دانشگاه مالتا، دانشکده های زیادی را شامل می شود که امکان تحصیل در شاخه های محیط زیست، حسابداری، فناوری ارتباط، پزشکی، اقتصاد، هنر، جراحی دندان پزشکی، آموزش، مدیریت، بهداشت و حقوق ایجاد می کند. نوین ترین کالج هنر، علوم و فناوری مالتا در سال 2001 در مالتا تاسیس شد که در دوره های تمام وقت و پاره وقت پذیرش دانشجویان را در دانشکده های هنر، علوم انسانی و علوم فناوری را ممکن می سازد. . اعزام دانشجو به مالتا از این بعد نیز حائز اهمیت است که دانشجویان پس از تحصیل به مدت 6 ماه تا 1 سال هم اقامت اضافه دریافت می کنند تا در راستای رشته تحصیلی خود در این مدت به کار برسند و در صورت به کار رسیدن می توانند درخواست اقامت کاری را به اداره مهاجرت مطرح کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در راستای امر مهاجرت آماده ارائه مشاوره به متقاضیان است.





کد N2372074

وبگردی