آفتاب

شمار تلفات کرونا در جهان از ۵۸۰۰۰ نفر گذشت

شمار تلفات کرونا در جهان از ۵۸۰۰۰ نفر گذشت

شمار تلفات ناشی از ویروس جدید کرونا در جهان ۵۸۰۰۰ مورد گذشت و شمار موارد بیماری به حدود یک میلیون و صد هزار مورد رسید..

به گزارش همشهری آنلاین آخرین آمار منتشر شده در سایت worldometers در روز جمعه ۱۵ فروردین نشان می‌دهد شمار تلفات ناشی از ویروس کرونا در جهان به ۵۸۸۰۹ مورد و شمار موارد بیماری کووید-۱۹ به ۱۰۹۵۶۵۳ مورد رسیده است.

تصور می‌شود میزان واقعی شیوع بیماری در جهان بیشتر از این مقدار باشد چرا که برخی از کشورها در گزارش موارد بیماری کم‌شماری دارند.

مرگبارترین روز بریتانیا

بریتانیا در مرگبارترین روزش از هنگام شروع شیوع کووید-۱۹  ۶۸۴ مورد جدید مرگ ناشی از این بیماری  و شمار تلفات بیماری در این کشور به ۳۶۰۵ رسید.

اداره بهداشت و مراقبت اجتماعی بریتانیا می‌گوید ۱۷۳۷۸۴ نفر در این کشور آزمایش ‌شده‌اند و آزمایش ۳۸۱۶۸ نفر آنها  مثبت شده است.

   شمار مرگ‌های نیویورک به حدود ۳۰۰۰ رسید

آندرو کومو، فرماندار نیویورک اعلام کرد شمار مرگ‌های ناشی از ویروس کرونا در این ایالت آمریکا به ۲۹۳۵ مورد رسیده است. شمار تلفات روزانه در این ایالت افزایشی ۲۳۷۳ موردی پیدا کرد که بالاترین میزان افزایش روزانه مرگ‌ها از هنگام شروع شیوع بیماری است.

شمار موارد ثابت شده بیماری در نیویورک به ۱۰۲۸۶۳ مورد رسیده است. کومو گفت عملا همه بیمارستان‌های این ایالت تبدیل به بیمارستان‌ها آی‌سی‌یو (مراقبت ویژه) برای بیماران کووید-۱۹ بدل شده‌اند.

   شمار مواد عفونت جدید در ایتالیا کاهش می‌یابد

ایتالیا روز جمعه ۷۶۶ مرگ بیشتر ناشی ویروس کرونا گزارش کرد که نسبت به روز قبل افزایش چندانی نشان نمی‌دهد. اما میزان موارد عفونت جدید در این کشور همچنان رو به کاهش است و امیدها برای گذر از اوج شیوع را برانگیخته است. روز جمعه ۲۳۹۹ مورد جدید بیماری گزارش شد که ۱۳۸ مورد کمتر از روز پنجشنبه است و شمار موارد بیماری در ین کشور به ۸۵۳۸۸ مورد رسید.

ایتالیا همچنان از لحاظ میزان تلفات بیماری با ۱۴۶۸۱ مورد در راس سایر کشورها قرار دارد.

   افزایش تلفات در سوئیس

دولت سوئیس روز جمعه افزایشی ۴۸۴ موردی در شمار مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ گزارش کرد و شمار موارد بیماری نیز در این کشور به ۱۹۰۹۳ مورد رسید. سوئیس مدارس و بسیاری از کسب‌وکارها را تعطیل و تجمع‌های بیش از ۵ نفر را ممنوع کرده است.
کد N2370916

وبگردی