آفتاب

دانستنی های بسیار مهم در باره تحصیل رشته پزشکی در آلمان

دانستنی های بسیار مهم در باره تحصیل رشته پزشکی در آلمان

یکی از مهمترین چالش ها برای افراد انتخاب شغل و حرفه در آینده است و برای همین است که این افراد همیشه به دنبال بهترین روش آموزش حرفه مورد نظر خود هستند.

افرادی که علاقمند به تحصیل پزشکی در آلمان هستند همیشه به دنبال آموزش این رشته به بهترین روش ممکن می باشند. کشور آلمان با دارا بودن امکانات بسیار گسترده در این زمینه یکی از بزرگ ترین کشورها در این رشته  است. در این صحبت در مورد پزشکی در آلمان  بحث خواهیم نمود.


پزشکی در آلمان


یکی از مهمترین چالش ها برای افراد انتخاب شغل و حرفه در آینده است و برای همین است که این افراد همیشه به دنبال بهترین روش آموزش حرفه مورد نظر خود هستند.

افرادی که علاقمند رشته پزشکی هستند نیز از این قاعده مستثنی نبوده و همیشه به دنبال آموزش این حرفه به بهترین روش با بهترین امکانات ممکن هستند. برای همین است که معمولا این افراد به دنبال آموزش این رشته در کشورهای خارجی هستند. کشور آلمان با دارا بودن بالاترین امکانات در این زمینه یکی از قدرتمندترین کشورها در زمینه آموزش این رشته به علاقمندان آن است. پزشکی در آلمان به علت سطح بالای آموزش در این کشور دارای طرفداران بسیاری از سراسر دنیا است و هر ساله هزاران دانشجو و علاقمند این رشته را به سوی خود جذب می نماید.

اگر شما نیز از طرفداران آموزش دراین حوضه هستید برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

چگونه برای تحصیل در کشور آلمان برای رشته پزشکی می توان اقدام نمود


معمولا افرادی که برای تحصیل در آلمان در رشته پزشکی اقدام می نمایند در دو گروه دسته بندی می شوند.

دانشجویان ایرانی که در کنکور سراسری رشته پزشکی قبول شده اند. این افراد بعد از قبولی در این رشته می توانند با تسلط بر زبان آلمانی در آزمون دانشگاه های این کشور شرکت نموده و در صورت قبولی به سادگی به تحصیل در رشته پزشکی در آلمان نائل شوند.

دسته دوم افراد ایرانی که کنکور نداده اند و یا این که شانس قبولی در رشته پزشکی را در کنکور از دست داده اند. اگر شما از این دسته هستید ناامید نشوید در صورت علاقمندی به رشته پزشکی می توانید به سادگی در کالج های آلمان ثبت نام و در بعد از قبولی در چند درس می توانید در آزمون ورودی دانشگاه آلمان شرکت و بعد از قبولی به تحصیل در رشته پزشکی در آلمان نائل شوید.

البته به این نکته توجه کنید که تنها در صورتی که شما از عهده هزینه های تحصیل در این کالج ها بر می آیید می توانید برای این کار اقدام نمایید. تحصیل یک ساله با پرداخت شهریه از الزامات این آموزش است.


چه شرایطی برای تحصیل رشته پزشکی در آلمان وجود دارد


با توجه به مطالب بالا شاید بسیاری گمان نمایند که تحصیل پزشکی در آلمان بسیار ساده و گاها بدون مشکل است. اما فراموش نکنید که تحصیل در رشته پزشکی در هر کجای دنیا سختی ها و مشکلات مخصوص به خود را دارد. تحصیل رشته پزشکی در آلمان نیز مستلزم عبور از یک سری از موانع است که در صورت موفقیت درعبور از این موانع شما نیزمی توانید یکی از پزشکان حاذق آینده که از کشور آلمان فارغ التحصیل شده اید باشید.

اولین مسئله پذیرفته شدن در دانشگاه های آلمان است. برای این کار فرد متقاضی باید مدارکی را به دانشگاه مورد نظر خود در این کشور ارسال نماید. این مدارک شامل این موارد است.

مدرک تحصیلی سال های قبل که به یکی از دوزبان انگلیسی و یا آلمانی ترجمه شده باشد.

اسکن پاسپورت و ترجمه آن.

رزومه فرد و ترجمه آن.

دارا بودن مدرک زبان و ارائه آن .

دارا بودن توصیه نامه از اساتید سال های گذشته تحصیل برای  دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی و یا دکترا را دارند.

برای دانشجویانی که در مقاطع بالاتر قصد تحصیل دارند باید حتما پروپزال تخصصی ارائه شود.

دارا بودن بیمه نامه

داشتن انگیزه تحصیلی و ارائه آن.

فرم تقاضای تحصیل.

فراموش نکنید که اگر فرد متقاضی دارای یک توصیه نامه معتبر و همچنین یک رزومه تحصیلی عالی باشد. پذیرش وی توسط دانشگاه های آلمان تقریبا بدون مشکل انجام می شود.


چه زمانی برای تحصیل در رشته پزشکی کشور آلمان می توان اقدام نمود


برای این که برای تحصیل در رشته پزشکی در آلمان آزمون بدهید لازم است که زمان مشخصی را در نظر داشته باشید. این زمان از ماه فروردین در نظر گرفته می شود. زیرا در ماه شهریور مدارک دانشجویان بین المللی کنترل می شود. و از این زمان است که دانشگاه های آلمان دست به کار پذیرش دانشجو می شوند. برای همین در صورت تمایل به تحصیل حتما از چند ماه قبل به فکر باشید.

البته اگر فرد متقاضی برای آزمون ورودی نمره قابل قبولی نیاورد می تواند از طریق تحصیل در رشته های مرتبط مانند زیست شناسی و یا شیمی به کالج های آلمان راه یابد و سپس بعد از اتمام تحصیلات کالج  برای تحصیل در دانشگاه آماده شود. اما فراموش نکنید که برای تحصیل در کالج باید حتما مقداری هزینه هر چند کم  در نظر بگیرید.

چه مدتی برای تحصیل در رشته پزشکی در آلمان لازم است


رشته پزشکی در آلمان معمولا چیزی حدود شش سال و نیم به طول می انجامد. در آلمان برای افراد متقاضی تحصیل در رشته پزشکی محدودیت سنی وجود ندارد. اما این بدان معنا نیست که هر فردی با هر سنی می توان برای این کار اقدام نماید. در بعضی از مواقع دیده شده است که سفارت آلمان در تهران فرد متقاضی را به دلایل سنی از دریافت ویزای تحصیلی در رشته پزشکی محروم می نماید.

برای همین بهترین زمان برای این که برای تحصیل رشته پزشکی در آلمان اقدام نمایید تا حدود سن 26 سالگی است. با دارا بودن این سن و تمام گزینه های گفته شده شما می توانید امیدوار باشید که حتما در دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته پزشکی پذیرفته خواهید شد.

تحصیل تخصصی پزشکی در کشور آلمان


در صورتی که افراد متقاضی تحصیل رشته پزشکی در آلمان علاقمند ادامه تحصیل در این زمینه باشند باید آزمون های بسیار سختی را پشت سر بگذرانند. این افراد باید حتما قبل از ادامه تحصیل باید اساس شغلی خود را در در یکی از بیمارستان های آلمان معین نمایند و این نکته را هم فراموش نکنید که برای گرفتن مدرک تخصصی در رشته پزشکی در آلمان لازم است که که سطح زبان آلمانی خود را از یک به دو برسانند.

تاییدیه گرفتن از اساتید نیز از دیگر موانعی است که این افراد برای دریافت فرصت ادامه تحصیل در آلمان با آن مواجهه هستند. در صورتی که تمام این موانع را پشت سر بگذارید زمانی در حدود 5 سال دیگر نیاز است که تخصص خود را در رشته مورد نظر خود دریافت نمایید.

دانشگاه های آلمان در رشته پزشکی


رشته پزشکی در آلمان دارای جایگاه و منزلت ویژه ای است و دانشگاه های معتبری در این زمینه اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند. از مهمترین این دانشگاه ها می توان به این موارد اشاره نمود.

دانشگاه هومبولت زو برلین

دانشگاه مینه سوتا

دانشگاه هایدلبرگ

دانشگاه بن

دانشگاه هانور

دانشگاه آخن

دانشگاه هومبورگ

دانشگاه برلین

دانشگاهمونستر

دانشگاه گوتینگن

دانشگاه ابرهارد کریل تایتینگن

دانشگاه جولیوس ماکسیمیلیانوس ویزبورگ

دانشگاه کلن

دانشگاه گوتینگن

دانشگاه ارلانگن نورنبرگ

دانشگاه آلبرت زو کیل مسیحی

دانشگاه دیزسبورگ

دانشگاه روهر

دانشگاه ینا

دانشگاه مونیخ

دانشگاه رشتک

تحصیل در رشته دندان پزشکی آلمان


علاوه برپزشکی که یکی از رشته های پرطرفدار در میان دانشجویان خارجی در کشور آلمان است تحصیل در رشته های دیگری نیز در میان دانشجویان خارجی در کشور آلمان پر رونق و پر طرفدار است. دندان پزشکی و دارو سازی در میان این رشته ها از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

برای تحصیل در رشته دندان پزشکی در آلمان هر فرد باید یک دوره 10 ترمه را با شش ماه اضافه طی نماید. اما این تمام آموزش نیست. بعد از این مدت باید یک دوره 5 ترمه که بیشتر به صورت تئوری برگزار می شود نیز توسط دانشجویان گذرانده شود. بعد از اتمام این دوره ها در صورتی که فرد متقاضی علاقمند ادامه تحصیل و دریافت تخصص باشد باید حدود 4 تا 5 سال دیگر زمان بگذارد و تخصص خود ر ادر رشته مورد نظر خود دریافت نماید.

به خاطر این که تحصیل در رشته پزشکی در آلمان رایگان و یا با هزینه های بسیار کم انجام می شود دانشجویان بسیار زیادی از سراسر دنیا متقاضی شرکت در آن هستند. البته ذکر این نکته هم بسیار ضروری است که سطح آموزش نیز در این کشور از سطح بسیار بالایی برخوردار است و می توان گفت که بسیار عالی است.

آزمون ورودی پزشکی و دندان پزشکی  در کشور آلمان چگونه انجام می شود


اگر فرد متقاضی مدرک دیپلم خود را از ایران دریافت نموده باشد باید برای ورود به رشته پزشکی در آلمان و یا دندانپزشکی یک آزمون ارزیابی بدهد. در صورت قبولی گواهی نامه ای به اواعطا می شود که با در دست داشتن این گواهی نامه به سادگی می تواند در در مقطع کاشناسی در تمام دانشگاه های آلمان ثبت نام و به تحصیل مشغول شود اما نکته مهم این است که این آزمون در تمام دانشگاه ها ارائه نمی شود و برای آمادگی در این آزمون نیزباید کلاس های مخصوصی گذارنده شود که این کلاس ها هم در بعضی از دانشگاه های آلمان ارائه می شود.

توجه نمایید که دریافت نمرات بسیار بالا در قبولی شما در دانشگاه های آلمان بسیار موثر است و هر فرد با گذراندن این آزمون ورودی که از دو بخش تشکیل شده است و دریافت نمرات عالی قادر خواهد بود که مدرک و گواهی نامه ثبت نام در دانشگاه های پزشکی و دندان پزشکی در آلمان را کسب نماید.

شرایط تحصیل پزشکی در آلمان


علاوه بر تمام صحبت هایی که شد اگر علاقمند تحصیل در رشته پزشکی در آلمان هستید حتما باید ابتدا برای خود لیستی از بهترین دانشگاه های آلمان تهیه نمایید و سپس نسبت به ارسال نمرات خود به دانشگاه اقدام و سپس درخواست ویزای تحصیلی برای ادامه تحصیل در این کشور را نمایید.

اگر شما به زبان انگلیسی و یا آلمانی تسلط کامل دارید و نمرات بالایی نیز در رشته تحصیلی خود دریافت نموده اید به شما مژده می دهیم که دریافت ویزای تحصیلی و ادامه تحصیل شما در رشته پزشکی در آلمان تقریبا بلا مانع است و در صورت این که شما متقاضی ادامه تحصیل در این کشور باشید با کمی تلاش و قبولی در آزمون ورودی این رشته به سادگی و تقریبا بدون هزینه های اضافی می توانید به آرزوی خود برسید و بعد از حدود 7 سال در رشته پزشکی و 5 سال در رشته دندانپزشکی از کشور آلمان فارغ التحصیل شوید. بعد از دریافت مدرک از یکی دانشگاه های آلمان شما اجازه خواهید داشت که در تمام کشورهای اتحادیه اروپا طبابت نمایید.

اما اگر شما در زبان انگلیسی و یا آلمانی دچار مشکل هستید و خوب به این دوزبان مسلط نیستید باز هم مشکل مهمی وجود ندارد با طی یک دوره تقریبا شش ماهه در یکی از آموزشگاه های مورد تایید کشور آلمان به این زبان مسلط شده و نسبت به انجام مراحل بعدی ادامه تحصیل خود اقدام نمایید.

تحصیل در رشته پزشکی در آلمان برای افرادی که به این رشته علاقه دارند آرزوی دور از دسترسی نیست و هر فرد با تلاش و گذراندن آزمون ورودی که در بعضی از دانشگاه های کشور آلمان برای پذیرش دانشجو انجام می شود می تواند به ادامه تحصیل در این رشته بپردازد. اما در بعضی از دانشگاه های آلمان پذیرش دانشجنو برای رشته پزشکی در آلمان تنها بر اساس نمرات و معدل دیپلم فرد صورت می گیرد. بنا براین شما با دارا بودن نمرات بالا هیچ نگرانی بابت قبولی در این دانشگاه ها را نخواهید داشت.

توجه نمایید که حتما از ماه های فروردین اقدام به ارسال جمع آوری مدارک و ارسال آن به دانشگاه های کشور آلمان نمایید تا دچار کمبود زمان نشوید. برای دریافت هر گونه اطلاعات ومشاوره شما می توانید با مراجعه به سایت ما از کارشناسان ما در این سایت کمک بگیرید. کارشناسان مجرب ما در اپلای استار آمده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند. با مراجعه به وب سایت اپلای استار (applystars.com) می توانید مقالات بیشتری در خصوص هزینه تحصیل در آلمان ، بورسیه های تحصیلی در آلمان و... را مطالعه نمایید.
کد N2370657

وبگردی