آفتاب

کرونا هر ۱۲ دقیقه جان یک ایرانی را می‌گیرد | ۴ استان در صدر

کرونا هر ۱۲ دقیقه جان یک ایرانی را می‌گیرد | ۴ استان در صدر

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هر ۱۲ دقیقه یک ایرانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهد و رشد ابتلا به این بیماری در تهران حدود ۱۳ درصد است.

ایسنا: کیانوش جهانپور در کنفرانس خبری که به صورت ویدئو کنفرانس و آنلاین از وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: ظرف روزهای اخیر همچنان با افزایش موارد بیماری کووید ۱۹ و موارد فوت ناشی از آن در تهران و بسیاری از استان‌ها مواجه بودیم و افزایش این موارد با رشد ۱۳درصدی بیماری در تهران مطابقت دارد. همچنان میزان ابتلا و فوت در برخی از استان‌ها از جمله تهران بالاست. البته برخی استان‌ها تعداد فوت نسبت به کل مبتلایان کاهش پیدا کرده اما در استان‌های دیگری مثل اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی این میزان بالاست.

وی گفت: میزان بیماریابی و این‌که تست کرونا بیشتر از بیماران بدحال گرفته شود یا از افراد دچار بیماری خفیف هم گرفته شود در نسبت مرگ به کل مبتلایان در استانهای مختلف تاثیر می‌گذارد به همین علت اعلام آمار استانی را متوقف کردیم که در جایی که بیماریابی بهتری دارند حمل بر کم کاری و شیوع بیشتر بیماری نشود و زیر سوال نروند و در استان‌هایی که با بیماریابی کمتر آمار کمتری داشتند نشانه عملکرد بهتر نباشد و انگیزه همکاران در استان‌ها برای فعالیت بیشتر از بین نرود.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت افزود: جان هر فرد ایرانی برای ما محترم و ارزشمند است اما آمار فوت و ابتلا در ایران با کشورهایی مثل آمریکا و برخی کشورهای اروپایی که در بحران شدیدی گرفتار هستند قابل مقایسه نیست. قبلا هم اعلام کردیم کشورهایی که کتمان می‌کنند و شفافیت ندارند به‌زودی شاید طغیان بیماری خواهند بود و اکنون شواهد آن و نشانه‌های آن را در این جوامع می‌بینیم.
کد N2365507

وبگردی