آفتاب

شیب شتابان رشد مبتلایان به کرونا در استان تهران متوقف شده است

شیب شتابان رشد مبتلایان به کرونا در استان تهران متوقف شده است

استاندار تهران گفت: شیب شتابان رشد مبتلایان به کرونا در پایتخت متوقف شده، همچنان که در آخرین روز اسفندماه رشد هفت درصدی در تهران شاهد بودیم در روز نخست فروردین‌ماه رشد ۴.۹ درصدی بیماری کرونا را تجربه کردیم.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران  انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا با اشاره به آمادگی استان تهران اظهار داشت: در پایتخت با توجه به تلاش‌های ستاد مبارزه با کرونا اقدامات مختلفی در وهله نخست توسط کادر پزشکی و درمانی به ویژه در زمینه اقدامات پیشگیرانه و درمانی انجام شده است.

وی ادامه داد: ضمن اینکه به لحاظ تعداد بهبودیافتگان از میانگین کشوری نیز بالاتر هستیم پس از همین تریبون از اقدامات ستاد مبارزه با کرونا استان تهران تشکر می‌کنیم.

استاندار تهران سپس با اشاره به ظرفیت بیمارستانی پایتخخت تصریح کرد: سه هزار و ۶۷۰ تخت در بیمارستان‌های دولتی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح استان تهران وجود دارد که علاه بر این ۴۰۰ تخت در بیمارستان بقیه‌الله و ۷۲۰ تخت مراقبت‌های ویژه وجود دارد که در حال خدمات‌رسانی هستند.

محسنی بندپی با اشاره به لزوم ثبت اطلاعات سلامت شهروندان استان تهران در سامانه سیب افزود: ۷۹ درصد جمعیت استان در سامانه سیب اطلاعات پزشکی خود را بارگذاری کردند و دو هزار و ۷۰۰ مراقب سلامت نیز در سامانه ۴۰۳۰ برای ارائه بسته های آموزشی و ثبت داده ها فعال هستند.

بر اساس گزارش سخنگوی وزارت بهداشت، تا این لحظه ۲۰ هزار و ۶۱۰ مورد ابتلای قطعی کووید ۱۹ شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۷ هزار و ۶۳۵ نفر بهبود یافته و یک هزار و ۵۵۶ نفر جان خود را از دست دادند.
کد N2363889

وبگردی