آفتاب

7 مورد از بهترین مکانها در استانبول

7 مورد از بهترین مکانها در استانبول

جاذبه رمانتیک و غیر منتظره این شهر ، مخزن باسیلکا ، بینشی از سیستم پیچیده ای را ارائه می دهد که زمانی آب آشامیدنی را از ترباک به استانبول آورده است

آب انبار مرموز باسیلیکا استانبول


جاذبه رمانتیک و غیر منتظره این شهر ، مخزن باسیلکا ، بینشی از سیستم پیچیده ای را ارائه می دهد که زمانی آب آشامیدنی را از ترباک به استانبول آورده است (منطقه ای از جنوب شرقی بالکان که اکنون سرزمین ترکیه در سرزمین اصلی اروپا و قطعه بلغارستان را تشکیل می دهد). ساخته شده در قرن ششم و پس از آن قرنها به فراموشی سپرده شده است ، مخزنی که زمانی آب را ذخیره می کرده است دارای چراغ و موسیقی است. ماهی ها در اطراف پایه های 336 ستونی که سقف را پشتیبانی می کنند ، می چرخند. سر و رو به پایین مدوسا را که ته یک ستون را تشکیل می دهد ، از دست ندهید ، اثبات این که سازندگان بیزانس آثار رومی را کمی بیشتر از آوارهای قابل استفاده مجدد می دیدند در تور استانبول را لمس کنید.


موزه مشهور و کلیسا ايا صوفيا


پس از گذشت ده ها سال که در آن داربست ها فضای داخلی شاهکار بیزانس قرن ششم امپراتور جاستینیان را به هم ریخته است ، هیجان این که بتوانید فضایی خارق العاده این موزه مشهور کلیسا-تبدیل به مسجد را در تور ارزان استانبول بدست آورید ، دشوار نیست. طبقه پایین ساختمان تا حد زیادی خالی است. بهترین موزاییک های درخشان در گالری های طبقه بالا کمین می کنند. مقبره چند سلاطین اولیه عثمانی و پسران ذبح شده آنها - که تازه افتتاح شده اند - پیش از آغاز سلاطین جدید بلافاصله همه رقبای بالقوه را کشته اند. قبل از پایان سال ، بهترین فرش های شهر بعد از تبدیل شدن کلیسا به مسجد ، در آشپزخانه آن اضافه می شوند.

[h2]کاخ توپکاپی

اگر یک اثر مطلق در استانبول وجود داشته باشد ، باید آن را کاخ توپکاپی ، محل زندگی نسل های سلاطین و همسرانشان بدانیم. Topkapi با مجموعه ای از حیاط های سرسبز و دکه های ظریف ، گنجینه ای را به خود اختصاص داده است تا جواهرات تاج را در سایه قرار دهد ، و همچنین منظره هایی برای مشاهده دریای مارمارا ، بسفر و شاخ طلایی دارد. واقعاً فقط در محله های خانوادگی - جنگی از اتاقهای پر از کاشی است که دور یک گوهر حمام ترکی پیچیده شده است. سعی کنید در روزی بازدید کنید که هیچ کشتی کروز در شهر نباشد تا از شلوغی جمعیت جلوگیری شود.



مسجد آبی اوایل قرن هفدهم برای روبرو شدن با ایا صوفیه در یک پارک کوچک و آینه کاری از شباهت گنبدی آن ، تنها تعداد معدودی از مساجد جهان برای داشتن شش مناره است. آیا واقعاً آبی است؟ خوب ، به طور قابل ملاحظه ای ، اگرچه تمام دیوارها با کاشی های ازنیک ریز پوشیده شده اند. معمار آن Sedefkar Mehmed Aga میباشد این خانه مقبره سلطان احمد اول ، مردی است که نام خود را هم به مسجد و هم به محله داده است.


موزه های باستان شناسی استانبول


قدم بزنید از طریق کاخ توپکاپی یا از طریق پارک گلخانه. اگر زمان طولانی در سفر به استانبول دارید ، مستقیماً به ساختمان بزرگ پرتقاطی سارکوفاگوس با شکوه اسکندر بروید که صحنه هایی از زندگی اسکندر بزرگ را به صورت سه بعدی زنده به تصویر می کشد. بچه ها در بخش کودکان عاشق مدل Trojan Horse هستند. سپس به کاشی کاری زیبا کاشی کاری شده ، یکی از قدیمی ترین سازه های عثمانی این شهر ، با زیبایی مرمت شد تا بهترین سرامیک های خود را به نمایش بگذارد. سرانجام ، نگاهی بیندازید به یک پیمان صلح از سال 1269 قبل از میلاد که در بخشی از موزه نزدیکترین دروازه نگهداری شده است.

مسجد سلیمانیه


وقتی که شما روی پل شلوغ گالاتا ایستاده و به آسمان شهر تاریخی نگاه می کنید مسجدی است که توسط معمار بزرگ عثمانی سینان برای سلیمان باشکوه طراحی شده است. به تازگی که به شکوه و جلال اصلی خود بازگردانده شده است ، معمولاً به عنوان بهترین از 42 مسجدی که او برای استانبول طراحی کرده است ، قلمداد می شود. به طور غیرمعمول ، بسیاری از مجموعه اصلی ساختمانهای خدمات اجتماعی را که به آن متصل شده اند ، از جمله چندین مدرسه ، بیمارستان ، کتابخانه و حمام حفظ می کند. مردم محلی برای خوردن کورو فاسولیه ، ترکیان ، لوبیای پخته شده به اینجا می آیند .

برج گالاتا


در بالای برج گالاتا در بیوغلو ، بخش مدرن استانبول قدیمی که می توانید از قبل از همه ، منظره یک پرنده را ببینید. روزهای جمهوری ، محل زندگی ساکنان خارجی این شهر بود. ساخته شده در سال 1348 ، برج بخشی از یک شهر فرعی متعلق به جنوا را تشکیل داد که درست به سمت بسفر حرکت کرد.

منبع: توریاب (touryab.travel)


کد N2356401

وبگردی