آفتاب

هر آنچه که باید درباره ی مهاجرت به کانادا بدانید

هر آنچه که باید درباره ی مهاجرت به کانادا بدانید

انتخاب کانادا به عنوان خانه ی جدید به معنای پذیرفتن شیوه ای نو از زندگی است و باید در نظر داشت که فرهنگ فریبنده ی این کشور، مجموعه ای از آداب و رسوم و مقررات جدید را به همراه دارد.

مهاجرت به کانادا می تواند تجربه‌ای هیجان انگیز و بی نظیر باشد. انتخاب کانادا به عنوان خانه ی جدید به معنای پذیرفتن شیوه ای نو از زندگی است و باید در نظر داشت که فرهنگ فریبنده ی این کشور، مجموعه ای از آداب و رسوم و مقررات جدید را به همراه دارد. در ابتدای مهاجرت تجربه ی شوک فرهنگی امری کاملا طبیعی است، اما دانستن چند نکته، ادغام در جامعه ی کانادایی را بسیار آسانتر خواهد کرد. در ادامه به ذکر چند مورد خواهیم پرداخت.


آب و هوای کانادا


کانادا 4 فصل متغیر دارد. زمستان در این کشور می تواند سخت باشد، اما بسته به استان مورد نظر دمای هوا متغیر است. در زمستان ممکن است دمای هوا به زیر صفر و در تابستان به 30 درجه سانتیگراد برسد. استانهای داخلی و آن هایی که بر روی کمربند سرسبز واقع شده اند، به طور متوسط دمایی بین 15 تا 40 درجه سانتیگراد را تجربه می کنند، اما مناطق غیر ساحلی گاهی تا 6 ماه برفی هستند. ناگفته نماند که در تابستان دمای استانهای ساحل شرقی و غربی نیز به طور میانگین حدود 20 درجه سانتیگراد است.

حمل و نقل در کانادا


ممکن است گواهینامه ی رانندگی شما در کانادا معتبر نباشد، چرا که هر استان روش ها و قوانین خاص خود را دارد، لذا قبل از مهاجرت، برای اطمینان از داشتن مدارک لازم، الزامات استان خود را بررسی کنید. حال چنانچه رانندگی نمی کنید، کانادا طیف وسیعی از سیستمهای حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس ها، تاکسی ها و کشتی ها را در اختیارتان قرار می دهد.

استعمال دخانیات در کانادا


از نظر قانونی استعمال دخانیات در کلیه اماکن عمومی کانادا از جمله رستوران ها، فروشگاه ها، دفاتر، بیمارستان ها و همچنین بخش های مشترک آپارتمانها و مجتمع های استیجاری ممنوع است.


سیستم آموزشی در کانادا


آموزش در کانادا از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تا پایه ی دوازدهم تحصیل در موسسات دولتی رایگان است. آموزش عالی در کانادا( پس از دوره‌ی متوسطه) از شهرت جهانی برخوردار است و این مسئله شرایط تحصیل در کانادا و ادامه تحصیل در این کشور را به گزینه ای عالی برای دانشجویان تبدیل کرده است به همین دلیل نیز در سال های اخیر تقاضا برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا افزایش چشمگیری داشته است.

مراقبت های بهداشتی و درمان در کانادا


درست است که تازه واردان میتوانند از مراقبت های بهداشتی عالی کانادا استفاده کنند، اما برخلاف تصور عامه، مراقبت های بهداشتی و درمان در کانادا به طور کامل رایگان نیست. علاوه بر این باید به این نکته توجه داشت که در برخی استانها ممکن است چند ماه طول بکشد تا بیمه هزینه ها ی درمان را پوشش دهد، به همین علت بهتر است حداقل در 6 ماه اول ورود از بیمه ی جامع خصوصی استفاده شود. این موضوع مهاجرانی را شامل می شود که دارای اجازه اقامت موقت در کانادا هستند.


تنوع فرهنگی در کانادا


کانادا موزائیکی چند رنگ متشکل از فرهنگ های مختلف است، به طوری که بیش از 40 نفر از اعضای پارلمان خارجی هستند. این بدان معنی است که هر فرد خارجی می تواند فرهنگ و ارزشهای خود را در حالی که هویت جدید کانادایی خود را در آغوش کشیده است حفظ کند.

هزینه ی زندگی در کانادا


هزینه ی زندگی در کانادا شهر به شهر متفاوت است و به سبک زندگی بستگی دارد، اما به طور کلی می توان هزینه های عمومی زندگی یک نفر در تورنتو (به استثنای کرایه) را 12465 دلار در سال تخمین زد. یک دانشجو نیز باید به طور تقریبی بودجه ای برابر با 10560 دلار داشته باشد، در حالی که هزینه ی سالانه ی مورد نیاز برای یک خانواده 4 نفره چیزی حدود 45490 دلار است. لازم به ذکر است که اجاره در برخی از شهرها مانند تورنتو و ونکوور بالا تر از شهرهای دیگر کانادا است. میزان دستمزد در کانادا به استان انتخابی و صنعتی که در آن کار می کنید بستگی دارد. با این حال، متوسط نرخ ساعتی تقریبا 27،02 دلار و متوسط حقوق سالانه 76.570 دلار برآورد شده است.

امنیت در کانادا


کانادا به طور کلی پناهگاهی امن برای تازه واردان و ساکنین است. این کشور در رده بندی امن ترین کشورها ی جهان، در جایگاه هشتم قرار گرفته است و همین امر آن را به یکی از محبوب ترین مقاصد دنیا برای مهاجران تبدیل کرده است.

مهاجران به ذاته افراد شجاعی هستند


طبق موارد گفته شده تا اینجا می توان فهمید که کانادا شرایط ایده آلی برای مهاجرت دارد، اما با این وجود در هر شرایطی طبیعی است که نگرانی در مورد روند مهاجرت و زندگی در کانادا وجود داشته باشد. افرادی که تصمیم به مهاجرت به یک کشور جدید می گیرند به ذاته شجاع هستند چرا که مهاجرت امری پیچیده است. اما غلبه بر این پیچیدگی کار چندان دشواری نیست. کافیست با کمک گرفتن از مشاوران با تجربه ی مهاجرت راه حلی برای سوالات و ابهامات مهاجرت یافت.

مطمئن ترین روش ها ی مهاجرت به کانادا


از جمله سوالاتی که همواره برای مهاجران پیش می آید این است که مطمئن ترین روش ها برای مهاجرت به کانادا کدامند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بهترین راه های مهاجرت آنهایی هستند که به اقامت دائم ختم شوند. یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به اقامت دائم کانادا در سال 2019، برنامه های انتخابی استانها (PNPs) هستند که به استان ها ی کانادا اجازه می دهند افرادی را که علاقه مند به اقامت در یک استان مشخص هستند، انتخاب کنند. هر یک از استان ها قوانین و شرایط خاص خود را برای انتخاب مهاجران دارند، علاوه بر این با بیش از 80 برنامه ی مهاجرتی استانی، پیدا کردن مسیری که مناسب شما باشد ممکن است چالش برانگیز باشد. برای انتخاب مطمئن ترین راه مهاجرت می توانید از طریق وب سایت ویزا موندیال اقدام به تکمیل فرم ارزیابی و یا رزرو وقت مشاوره کنید.
کد N2356199

وبگردی