آفتاب

عوامل موثر در مهاجرت به کانادا

عوامل موثر در مهاجرت به کانادا

بیشتر مردم به دلایل اقتصادی مهاجرت می کنند. آنها معمولا به فکر ترک مکانهایی هستند که فرصت های شغلی محدودی در اختیارشان قرار می دهد و در مقابل میل به مهاجرت به مناطقی دارند که از وضعیت اشتغال بهتری بخوردار هستند.

مردم به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت به کانادا یا هر کشور دیگری را می گیرند که این دلایل به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند: علل دافعه و علل جاذبه.

عوامل دافعه باعث می شوند که افراد مکان فعلی خود را ترک کنند، در حالی که عوامل جاذبه افراد را به نقل مکان به یک مقصد جدید ترغیب می کند. از آنجایی که مهاجرت برای بیشتر اشخاص یک گام اساسی است که بدون فکر انجام نمی گیرد می توان گفت که به طور معمول هر دو عامل دافعه و جاذبه نقش مهمی را در این امر ایفا می کنند. در مهاجرت، دیدگاه مهاجرین نسبت به محل سکونت فعلی آنچنان منفی است که گویی ناگزیر به هجرت هستند و از طرفی، مقصد جدید چنان وسوسه انگیز است که گویی آنها را به سوی خود فرا می خواند.


ما می توانیم سه نوع عامل جاذبه و دافعه را شناسایی کنیم: اقتصادی، فرهنگی و محیطی.

1. عوامل دافعه و جاذبه ی اقتصادی

بیشتر مردم به دلایل اقتصادی مهاجرت می کنند. آنها معمولا به فکر ترک مکانهایی هستند که فرصت های شغلی محدودی در اختیارشان قرار می دهد و در مقابل میل به مهاجرت به مناطقی دارند که از وضعیت اشتغال بهتری بخوردار هستند. البته به دلیل تغییر ساختار اقتصادی، امکانات شغلی اغلب از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.

کانادا مقصد محبوبی برای مهاجران اقتصادی بوده است. این کشور به اروپایی ها وعده ی پیشرفت اقتصادی داده و این امید مشابه اکنون مردم را از آمریکای لاتین و آسیا به کانادا جذب کرده است.

2. عوامل دافعه و جاذبه ی فرهنگی

عوامل فرهنگی می توانند عوامل دافعه ی قانع کننده ای باشند و مردم را مجبور به مهاجرت کنند. از لحاظ تاریخی، مهاجرت اجباری بین المللی به دو دلیل اصلی رخ داده است: برده داری و بی ثباتی سیاسی.

برده داری اکنون دیگر دلیل مهاجرت نیست، اما مهاجرت بین المللی اجباری به دلیل بی ثباتی سیاسی که ناشی از تنوع فرهنگی است هم چنان  ادامه دارد. شرایط سیاسی نیز می تواند یک عامل جاذبه باشد به طوریکه جذب کشورهای دموکراتیکی می شوند که به انتخاب های فردی در زمینه ی تحصیل، اشتغال و محل زندگی احترام می گذارند.

3. عوامل دافعه و جاذبه ی محیطی

مردم به دلایل محیطی نیز مهاجرت می کنند. آنها جذب مکان ها ی دلپذیر می شوند و از مناطق پر مخاطره دوری می کنند. محیط های جذاب برای مهاجران اغلب شامل کوه ها، سواحل و آب و هوای گرم است. ناگفته نماند که جایی که مهاجران به آن نقل مکان می کنند همیشه مقصد ایده آل آنها نیست و دلیل این امر آن است که مهاجران ممکن است با موانع باز دارنده ای مواجه شوند.  از جمله این موانع می توان به لزوم داشتن ویزا برای مهاجرت به کشور دیگر اشاره کرد.


چرا اکثر مهاجران کانادا را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند؟


دلایل بیشماری در خصوص استقبال مردم سراسر جهان از مهاجرت به کانادا وجود دارد. کانادا فرصت های بهتری برای پیشرفت شغلی، اشتغال عمومی، رشد شخصی و تعامل اجتماعی فراهم می کند. به طور خلاصه، در این کشور مهاجران می توانند کیفیت بهتری از زندگی را تجربه کنند.  از دیگر دلایلی که کانادا را به مقصدی محبوب تبدیل کرده  است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• کانادا طیف گسترده ای از برنامه های مهاجرتی را به مهاجران جدید ارائه می دهد. نه تنها برنامه های ویژه ای برای افراد خود اشتغال و سرمایه گذاران خارجی در کانادا تعریف شده است، بلکه برای اشخاصی که به دنبال مجوز کار و یا تحصیل در کانادا هستند نیز تدابیری اندیشیده شده است.

• به طور کلی، در مقایسه با کشورهای دیگر، قوانین مهاجرت در کانادا آنچنان سختگیرانه نیست. در واقع، کانادا یکی از معدود کشورهایی است که سهمیه ی پذیرش مهاجران جدید را کاهش نداده است.

• بازار نیروی کار ماهر در کانادا، با داشتن فرصت های بی شمار برای کارگران ماهر و متخصص، با تقاضای بسیار بالا رو به رو است. علاوه بر این کانادا نسبت به سایر کشورهای جهان از شرایط کار، حقوق و مزایا ی بهتری برخوردار است.

• صحبت از مزایای خدمات اجتماعی و حمایت از مهاجران جدید که می شود، کانادا حرف اول را می زند. هر نوع خدماتی، از آموزش گرفته تا بهداشت، رفاه اجتماعی و یارانه دولت در اختیار مهاجران و خانواده های آنها قرار می گیرد.


عوامل جاذبه در کانادا چیست؟


عواملی که مهاجران را به کانادا جذب می کند می تواند همه و یا یکی از موارد زیر باشد:

• فرصت های شغلی

• کیفیت بالاتر زندگی

• آزادی سیاسی / مذهبی

• تحصیلات

• مراقبت های پزشکی بهتر

• امنیت

• صنعت

• درآمد بالاتر

از میان موارد ذکر شده، کیفیت بالای زندگی و در آمد بالاتر مهم ترین عوامل جاذبه ی کانادا هستند.

برنامه های مهاجرتی کانادا


کانادا برای ادامه ی رشد اقتصادی قابل توجهی که طی چند سال گذشته تجربه کرده، نیازمند مهاجران است. برای ادامه ی این روند، این کشور هر ساله ظرفیت پذیرش مهاجران را افزایش می دهد و در این راستا فهرستی از برنامه های مهاجرتی متنوع و انعطاف پذیر را ارائه می دهد. ناگفته نماند که با بیش از 70 روش متفاوت برای اخذ ویزا و مهاجرت، این روند می تواند بسیار پیچیده باشد، از این رو در ادامه محبوب ترین راه های مهاجرت به کانادا را ذکر کرده ایم تا راه را برای شما آسان تر کنیم.

• برنامه نیروی کار ماهر و متخصص کانادا

کانادا در مشاغل مختلف دچار کمبود نیروی کار است. برای مقابله با این بحران، اداره ی مهاجرت کانادا سه زیرمجموعه برای جذب نیروی کار ماهر تعریف کرده است تا مهاجرت به کانادا را برای کارگران متخصص بین المللی آسانتر کند.

1. برنامه ی نیروی کار ماهر و متخصص کبک

2. برنامه ی نیروی کار ماهر و متخصص فدرال

3. برنامه های استانی نیروی کار ماهر و متخصص

• برنامه ی انتخاب استانی کانادا


برنامه های مهاجرت استانی کانادا (PNP)، یکی از روش های سریع  و مهم برای اخذ اقامت دائم کانادا هستند. برنامه های استانی (PNPها) این امکان را برای استان ها و مناطق کانادا فراهم می کنند تا افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند و علاقمند به سکونت و زندگی در استان خاصی هستند را انتخاب کنند. نا گفته نماند که هر یک از استان ها برنامه های انتخاب استانی منحصر به فردی دارند.

• برنامه ی سرمایه گذاری کانادا


چنانچه یک برنامه ی تجاری عالی برای پیاده سازی در کانادا دارید، در مسیر درستی قرار گرفته اید. کانادا در سال گذشته شاهد رشد صنایع مختلف خود بوده است. از این رو برای مهاجران خارجی که می خواهند با سرمایه گذاری در کانادا کسب و کار خود را راه اندازی کنند، برنامه های سریع و کارآمدی را طراحی کرده است.
کد N2356196

وبگردی