آفتاب

«مانکن‌ های قلعه‌ حسن‌ خان» به مونترال می‌روند

«مانکن‌ های قلعه‌ حسن‌ خان» به مونترال می‌روند

«مانکن‌ های قلعه‌ حسن‌ خان» به کارگردانی سام کلانتری و «سینک» ساخته محبوبه کلائی به همراه ۱۸ اثر سینمایی دیگر، در جشنواره هنری مونترال به نمایش درمی‌آیند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی هنری مونترال کانادا در بخش ویژه «نگاهی به فیلم‌های هنری ایرانی»، ۲۰ فیلم هنری کوتاه، مستند و انیمیشن را که توسط فیلمسازان ایرانی ساخته شده‌اند، به نمایش می‌گذارد.
«مانکن‌های قلعه‌حسن‌خان» به کارگردانی سام کلانتری و «سینک» ساخته محبوبه کلائی، در بخش «زیبابین» این رویداد روی پرده می‌روند.
موضوع مستند «مانکن‌های قلعه‌حسن‌خان» درباره‌ ساخت چند مانکن پلاستیکی در یک کارگاه دورافتاده است که زندگی این مانکن‌ها و سرانجام‌شان بی‌شباهت به زندگی انسان‌ها نیست!
انیمیشن «سینک» هم اثری تجربی است که هم‌آمیختگی فیلم زنده و خیال، اساس آن را شکل می‌دهد. در این فیلم، زن و مردی به شکل ته‌مانده‌ قهوه از دو فنجان درون سینک بیرون می‌آیند...
دیدن و بودن (علی شیلاندری)، دژاوو (عاطفه خادم‌الرضا)، کل به جزء (وحید حسینی نامی)، یال و کوپال (شیوا صادق اسدی) و... از دیگر آثار ایرانی منتخب این جشنواره هنری هستند.
کد N2356102

وبگردی