آفتاب

اقدامات شرکت‌های بزرگ معدنی در مقابله با کرونا

اقدامات شرکت‌های بزرگ معدنی در مقابله با کرونا

از آنجایی که بنا به گفته مسئولان بهداشتی و درمانی کشور، معادن و صنایع معدنی از جمله مکان‌های در خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند؛ شرکت‌های بزرگ معدنی در این زمینه کارگروه‌ها و جلساتی تشکیل داده تا با اقدامات لازم از شیوع این ویروس جلوگیری کنند.

به گزارش ایسنا، با توجه به شیوع سریع ویروس کرونا و اینکه معادن و صنایع معدنی بیشتر در معرض خطر هستند شرکت‌های بزرگ معدنی از جمله شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، شرکت‌های فولاد خوزستان و فولاد مبارکه اصفهان و همچنین ذوب آهن اصفهان با برگزاری جلسات مستمر کمیته مقابله با ویروس کرونا در شرکت معدنی ضمن به کارگیری تمام توان موجود در مقابله با این ویروس و حفظ سلامت پرسنل خود شرایط را در معادن خود کاملا در دست کنترل گرفته و اطمینان می دهند که مورد مشکوکی در این باره وجود نداشته باشد.

براین اساس  برخی از اقدامات پیشگیرانه کمیته مقابله با ویروس کرونا در شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، لغو ماموریت های خارج از استان، پایش مامورین بازگشتی از مناطق با شیوع بالا و اتباع خارجی مستقر در مجتمع،   لغو ورود بازدیدکنندگان،   لغو کلیه دوره‌های آموزشی، سمینارها و همایش ها و حضور در نمایشگاه ها، بازرسی و سرکشی مداوم و روزانه بازرسان بهداشت محیط از کمپ های کارگری،   کاهش ۵۰ درصدی نیروهای ستادی و اداری، تعطیلی رستوران ها و توزیع غذای بیرون بر صرفا برای نیروهای شیفتی با رعایت کلیه نکات بهداشتی اعم از حفاظت بهداشت غذایی و فردی و سرو در ظروف یک بار مصرف آلومینیومی، توزیع گسترده لوازم حفاظت فردی اعم از ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی دست بین پرسنل با مواجه بالا و خریداری ۴۰۰ لیتر ماده ضدعفونی کننده سطوح جهت استفاده در مجتمع و دفاتر، کاهش فعالیت نیروهای پروژه‌ای، کاهش ساعت کار پرسنل به صورت ۷ الی  ۱۳:۴۵ و بسیاری دیگر از اقدامات را  شامل می‌شود.

شرکت‌های فولاد خوزستان و فولاد مبارکه نیز به دنبال دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت و تاکید رئیس سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) وارد میدان مبارزه با ویروس کرونا شدند.

شرکت فولاد خوزستان در اقدامی فوری، علاوه براین که ۱۰۰ هزار ماسک به ستاد بحران استانداری خوزستان اهدا کرده است، به زودی خط تولید روزانه ۴۰۰۰ ماسک را در خرمشهر افتتاح خواهد کرد.

از سوی دیگر شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز تاکنون مبلغ یک میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به صورت نقدی پرداخت کرده است.   همچنین در شهرستان مبارکه نیز با خرید موادشوینده و ضدعفونی کننده و تحویل به آموزش و پرورش و بهزیستی شهرستان، اقدامات حمایتگرانه خود را انجام داده است.

ذوب آهن اصفهان نیز از ابتدای طرح موضوع شیوع کرونا در کشور، با تشکیل ستادبحران اقدامات موثر و گسترده ای را آغاز کرد. در این ستاد بحران معاونان مدیرعامل شرکت، بیمارستان شهید مطهری، خدمات و امور اجتماعی، روابط عمومی، بازرسی، حراست و امور شهری و پسماند عضویت داشته و کلیه فعالیت ها بر اساس مصوبات آن انجام شده است.

مدیریت خدمات شهری و امور پسماند ذوب آهن، گندزدایی و ضد عفونی ناوگان حمل و نقل عمومی شرکت، ساختمان های اداری، رختکن های کارگاهی و سرویس های بهداشتی، آسانسورهای ساختمان های شرکت، ساختمان های سایر ارگان‌های مستقر در کارخانه، سمپاشی و ضد عفونی محیط و تامین و پخش مواد شوینده (مایع صابون، الکل، وایتکس، جوهر نمک و ... ) برای نظافت ساختمان مدیریت‌هایی را جهت کنترل ویروس کرونا انجام داده است.
کد N2355163

وبگردی