آفتاب

ظریف: همه تلاش خود را برای بازگشت ایمن شهروندان ایرانی به میهن انجام می‌دهیم

ظریف: همه تلاش خود را برای بازگشت ایمن شهروندان ایرانی به میهن انجام می‌دهیم

وزیر امور خارجه با بیان اینکه لغو پروازها به دلیل همه‌گیری کرونا ویروس موجب گرفتاری برخی از شهروندان ما در خارج از کشور شده است، گفت: ما در تهران و نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور، همه تلاش خود را برای برنامه‌ریزی بازگشت ایمن آن‌ها به میهن به کار گرفته‌ایم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «محمدجواد ظریف» عصر جمعه در حساب توییتری خود خواستار همکاری کشورها و شرکت های هوایی خارجی برای بازگشت شهروندان ایرانی شد.

وزیر امور خارجه افزود: با لغو پروازها به دلیل همه‌گیری کروناویروس، برخی از شهروندان ما در خارج از کشور گرفتار شده‌اند. ما در تهران و نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور، همه تلاش خود را برای برنامه‌ریزی بازگشت ایمن آن‌ها به میهن به کار گرفته‌ایم. از دولت‌ها و شرکت‌های هواپیمایی ذی‌ربط می‌خواهیم تا طبق رهنمودهای سازمان جهانی بهداشت به بازگشت این افراد کمک کنند.

وزیر امور خارجه در چند روز گذشته در تماس‌های تلفنی جداگانه با برخی از همتایان خود از جمله «شیخ احمد ناصر الجابر الصباح» و «ایگنازیو کاسیس» وزیران امور خارجه کویت و سوییس و همچنین «جوسپ بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، آخرین وضعیت شیوع کرونا در جهان، اقدامات ایران و راه‌های جمعی مقابله با این ویروس را بررسی کرده است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از۷۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

«کیانوش جهانپور» رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز جمعه (۱۶ اسفند) اعلام کرد تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۴ هزار و ۷۴۷ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۲۴ نفر رسید و همچنین ۹۱۳ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.
کد N2354045

وبگردی