آفتاب

مهاجرت به روسیه

مهاجرت به روسیه

روسیه کشوری تاریخی است که در طول تاریخ افت و خیزهای فراوانی داشته و همواره با ایران روابط نسبتا خوب و پایداری داشته است.

تاریخ این کشور را می توان به دوران روسیه شوروی،جنگ جهانی دوم و جنگ سرد و پس از آن تقسیم نمود. در سالیان نه چندان دور در  زمان فروپاشی شوروی کشور روسیه به عنوان قدرتمندترین کشور این اتحاد مامن و پناه خیلی از افرادی شد که از کشورهای ضعیف اتحاد جماهیر شوروی خود را به روسیه رساندند. در طول سالیان اخیر توجه های زیادی برای مهاجرت به این کشور را به خود جلب می نماید. اگر فردی قصد مهاجرت به روسیه را داشته باشد باید در مورد نحوه مهاجرت به روسیه و روش های آن مطلع باشد. بیشترین افرادی که به مهاجرت روسیه فکر می کنند روش مهاجرت از طریق تحصیل را می پسندند و بیشتر اشخاصی هستند که قصد تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی را دارند زیرا هم مدارکی که از اکثر دانشگاه های روسیه صادر می شود مورد تایید وزارت بهداشت هستند و هم قبولی در این دانشگاه ها بسیار راحت تر از قبولی در دانشگاه های پزشکی در ایران است.

به همین خاطر در سال های اخیر به یکی از قطب های مهاجرتی در خصوص تحصیل تبدیل شده است. از دیگر روش های متعارف مهاجرت به این کشور می توان به روش مهاجرت از طریق کار اشاره نمود. برای کار در روسیه نیز بهتر این است که فرد در ابتدا یک دعوت نامه یا پیشنهاد شغلی و یا قرارداد کاری از شرکت یا یک کمپانی به عنوان کافرما داشته باشد تا بتواند از این طریق اقدام به اخذ ویزای کاری نماید در  غیر این صورت امکان بدست آوردن ویزای کاری یا مهاجرت کاری به این کشور وجود نخواهد داشت اما روش های مهاجرت به روسیه به این دو روش محدود نخواهد شد و روش های بسیار زیادی از جمله کارآفرینی و سرمایه گذاری نیز وجود دارد که بخشی از روش های مربوط به سرمایه گذاری خواهد بود.

تحصیل در روسیه

تحصیل در روسیه همانطور که عنوان شد این کشور را به یکی از قطب های تحصیلی تبدیل کرده است به این خاطر که دانشگاه های معتبری دارد و در عین حال هزینه های تحصیل در روسیه به نسبت سایر کشور اروپا بسیار مقرون به صرفه تر است. از جمله مواردی که برای تحصیل در روسیه باید به آن توجه نمود این است تحصیل در این کشور به زبان محلی مردم آن خواهد بود.یعنی بایستی دانش آموزان و دانشجویان زبان روسی را فراگیرند که البته این زبان در روسیه و در دوره های آماده سازی برای ورود به دانشگاه با دانش آموزان و دانشجویان کار می شود تا تسلط کافی و مورد قبول را بدست آورند. این کشور دانشگاه های معتبر بسیار دارد که اگر فردی قصد پذیرش از دانشگاه های پزشکی را داشته باشد بایستی ابتدا بررسی نماید که دانشگاه مورد نظر مورد تایید وزارت بهداشت ایران هست یا خیر.

مگر اینکه وی به کار در ایران نیاندیشد و هدف اقامت پس از تحصیل را داشته باشد. یکی از مزیت های بزرگ تحصیل در روسیه هزینه های زندگی در این کشور است به طوریکه هزینه های تحصیل در روسیه به مراتب از هزینه تحصیل در کشورهایی چون امریکا و یا حتی کانادا کمتر است. در خصوص همین هزینه های زندگی و تحصیل نیز باز می توان گفت که تقریبا برای مهاجرت تحصیلی به هر کشوری بایستی نشان داد که متقاضی هزینه های مربوط به زندگی خود را دارا می باشد که به این مورد تمکن مالی یا استطاعت مالی می گویند و فرد باید در ایران از حساب شخصی خود تمکن مالی به میزان هزینه های زندگی را نشان می دهد. اما این قضیه در مورد کشور روسیه صدق نمیکند و نیازی نیست که متقاضی تحصیل به دنبال اخذ تمکن مالی برای اثبات هزینه های زندگیش در روسیه نخواهد بود

تحصیل پزشکی در روسیه

تحصیل پزشکی در کشور روسیه از آن رشته هایی است که ایرانیان در سال های گذشته استقبال فراوانی از آن  نموده اند و علیرغم این که تحصیل پزشکی در روسیه به زبان روسی انجام می پذیرد همواره تقاضای بسیاری برای آن بوده است. این قضیه می تواند نشان دهنده اعتبار دانشگاه های این کشور و شرایط خوب تحصیل در آن باشد. هرچند که قطعا رفاه و سطح آموزش و زندگی به کشورهای اروپایی نخواهد رسید اما باز می توان گفت که شرایطی تقریبا مطلوب برای تحصیل در رشته پزشکی برای متقاضیان این رشته وجود دارد. برای طی فرآیند تحصیلی باید ابتدا یک پذیرش تحصیلی بدست آورد و پس از آن برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمود. قطعا تکمیل بودن مدارک تحصیلی و مدارک هویتی و داشتن پاسپورت معتبر در ادامه این راه مورد نیاز است. به طور معمول دوره های پزشکی در روسیه 6 سال و دوره هایی چون دندانپزشکی 5 سال به طول می انجامد.

از معروف ترین و مشهورترین دانشگاه هایی که در  کشور  روسیه به آموزش رشته های پزشکی و پیراپزشکی می پردازد دانشگاه سن پترزبورگ می باشد که از قدیمی ترین دانشگاه های روسیه است. از دیگر دانشگاه های پزشکی نیز می توان دانشگاه دولتی AMUR و دانشگاه نووسیبیرسک را نام برد. دانشجویانی که قصد تحصیل در روسیه من جمله تحصیل در رشته پزشکی را دارند باید در ابتدا دوره هایی را که معروف به دوره های آماده سازی برای ورود به دانشگاه است بگذرانند که به آن دوره، پادفک می گویند. این دوره بسته به اینکه فرد قصد تحصیل در چه رشته ای را دارد دروس متفاوتی را در بر میگیرد اما شرکت در آن برای تمام دانشجویانی که میخواهند در روسیه تحصیل نمایند ضروری است. این دوره دانشجویان را آماده ورود به دانشگاه می نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه سفیران سروش سعادت ارتباط حاصل نمایید.
کد N2351858

وبگردی