آفتاب

سازمان جهانی بهداشت: کشورها دستگاه تنفس مصنوعی ذخیره کنند| شمار تلفات کورونا از ۳۰۰۰ گذشت

سازمان جهانی بهداشت: کشورها دستگاه تنفس مصنوعی ذخیره کنند| شمار تلفات کورونا از ۳۰۰۰ گذشت

شمار تلفات ناشی از شیوع ویروس کورونا روز دوشنبه ۱۲ اسفند از ۳۰۰۰ نفر گذشت و کشورهای بیشترین نخستین موارد عفونت را گزارش کردند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه کشورهای آندورا، جمهوری چک، اندونزی، اردن، لاتویا، پرتغال، تونس و عربستان سعودی از جمله کشورهایی بودند که نخستین مورد عفونت با ویروس کورونا را گزارش کردند.

سنگال به عنوان دومین کشور آفریقایی زیرصحرا هم نخستین مورد عفونت ویروس کورونا را اعلام کرد.

آفریقا با توجه به منازعات گسترده، وضع بد زیربنای بهداشتی، مرزهای بدون کنترل و شهرهای پرجمعیت با بهداشت محیط ناکافی به خصوص به شیوع بیماری آسیب‌پذیر است.

همچنین تلفات جدیدی از بیماری کووید-۱۹ از چین، ایران و آمریکا گزارش شد. شمار موارد عفونت اکنون به حدود ۹۰۰۰۰ مورد در بیش از ۶۰ کشور رسیده است.

در حالیکه نگرانی درباره همه‌گیری جهانی یا پاندمی ویروس کورونا بالا گرفته است، سازمان جهانی بهداشت از همه کشورهای خواست دستگاه‌های تنفس مصنوعی یا ونتیلاتور برای درمان افراد دچار علائم شدید را ذخیره کنند.

سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه اعلام که در ۲۴ ساعت گذشته شمار موارد گزارش شده کووید-۱۹ در خارج از چین ۹ برابر موارد گزارش شده در درون این کشور بوده است.

با این حال تدروس آدهانوم قبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت «پنجره فرصت» برای مهار این شیوع بیماری هنوز باز است و به «بیش از ۱۳۰ کشوری که هیچ موردی از بیماری را تا به حال گزارش نداده‌اند» اشاره کرد.

او گفت در میان کشورهای با موارد عفونت، وضعیت کره جنوبی، ایران و ژاپن در حال حاضر برای ما «بیشترین نگرانی» را ایجاد کرده است.

شیوع کورونا با قرنطینه شدن یا محدودیت مسافرتی شدید در پهنه‌های بزرگی در چین اقتصاد چین را زمینگیر کرده است.

کشورهای دیگر اقدامات خود برای مهارکردن بیماری را شروع کرده‌اند، از جمله ممنوع کردن ورود مسافران از کشورهای ویروس‌زده، تعطیل کردن شهرها، تشویق شهروندان به ماندن درون خانه و لغو رویدادهای بزرگ مانند مسابقات فوتبال و نمایشگاه‌های تجاری

موزه لوور- پربازدیدترین موزه جهان- در پاریس روز یکشنبه و دوشنبه به علت خودداری کارکنان از کار کردن از ترس دچار شدن به ویروس تعطیل شد. شیوع ویروس کوورنا در فرانسه تا به حال جان سه نفر را گرفته است.

مقرهای سازمان ملل در ژنو درهای خود را به روی بازدیدکنندگان بستند و برخی از فعالیت‌های مربوط به کمیسون حقوق بشر سازمان ملل به حالت تعلیق درآمد.

مقاصد گردشگری در ایتالیا از جمله د ر میلان به روز بازدیدکنندگان دوباره گشوده شدند، اما برای جلوگیری از ازدحام بیش از حد ورود افراد به آنها محدود شد.

ایتالیا با حدود ۱۷۰۰ مورد عفونت بدترین کشور اروپایی از لحاظ شیوع کورونا است.

استلا کیریاکیدس، کمیسیونر بهداشت اتحادیه اروپا گفت بیش از ۲۱۰۰ مورد ثابت‌شده بیماری در ۱۸ کشور عضو وجود دارد.

   اتحادیه اروپا سطح خطر ویروس کورونا به حد بالا ارتقا داد | آزمایش وزیر منطقه‌ای ایتالیا مثبت شد

در آنسوی اروپا سوئد پروازها از ایران را که موارد بیماری در آن به سرعت در حال افزایش بوده است- ممنع کرد و فرانسه، آلمان و بریتانیا اعلا کردند کمک‌های مالی و پزشکی برای مهار شیوع بیماری به ایران می‌فرستند.

شمار تلفات در ایران با گزارش ۱۲ مورد مرگ بیشتر در روز دوشنبه به ۶۶ نفر رسید که پس از چین بیشترین مرگ ناشی از ویروس کورونا در یک کشور است.

ایران همچنین بیش از ۵۰۰ مورد جدید بیماری را گزارش کرد و شمار کل عفونت‌ها در آن به ۱۵۰۱ نفر افزایش یافت.

چین روز دوشنبه ۴۲ مورد جدید مرگ – همه در ایالت هوبی در مرکز این کشور- و ۲۰۲ مورد جدید عفونت را گزارش کردند که کمترین میزان افزایش موارد عفونت در این کشور از اواخر ژانویه تا به حال است. شمار کل موارد عفونت در این کشور اکنون از ۸۰۰۰۰ مورد گذشته است.

مقامات در شهر ووهان چین در نشانه‌ای از بهبود وضعیت یکی از ۱۶ بیمارستان موقتی این شهر را که برای درمان شمار زیاد بیماران برپا شده بود، تعطیل کردند.
کد N2351446

وبگردی