آفتاب

راه‌حل تلویزیون برای حضور تماشاچی ها در استودیو

راه‌حل تلویزیون برای حضور تماشاچی ها در استودیو

در پی توقف ضبط بعضی از برنامه‌های نوروزی تلویزیون به دلیل شیوع کرونا معاون سیما از راه‌حل تلویزیون برای این موضوع خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، درحالی‌که به خاطر شیوع کرونا تمام برنامه‌های فرهنگی و هنری به حالت تعلیق درآمده‌اند و اکران فیلم‌های سینمایی و اجرای تئاترها لغو شده است، فیلمبرداری «پایتخت»، «نون.خ» و «کامیون» سریال‌های نوروزی تلویزیون ادامه دارد. یکی از راهکارهای تلویزیون برای مقابله با شیوع کرونا حضور یک پزشک ویژه با امکانات تشخیصی و درمانی برای رصد کردن وضعیت سلامت گروه فیلمسازی است.

تعطیل شدن ضبط «دورهمی» و «اتفاق» دو برنامه مهمی که ضبط و پخش آنها ادامه داشت نکته دیگری است که می‌تواند تلویزیون را دچار چالش کند، همانطور که ادامه پیدا کردن ضبط این برنامه‌ها با توجه به حضور تعداد زیاد تماشاگر در یک استودیو و احتمال بالای انتقال بیماری تلویزیون را با انتقادات بسیاری روبه‌رو کرده بود. معاون سیمای رسانه ملی با اشاره به برخی انتقادات نسبت به ادامه ضبط برنامه‌های شاخصی که تماشاگر در آنها حضور دارد گفت: این برنامه‌ها پس از هماهنگی با مراجع ذی ربط و بارعایت حداکثری نکات بهداشتی، مراقبت های پزشکی و برخی محدودیت ها ضبط و پخش می‌شود. تلاش ما این است تا با رعایت نکات بهداشتی و پزشکی و برخی محدودیت ها خللی در جذابیت این نوع برنامه‌ها که مورد انتظار مردم است ایجاد نشود و تلویزیون همراه تر از همیشه با مخاطبان باشد.

حضور پزشک ویژه در محل برنامه‌ها، انجام آزمایش و معاینات پیش از ورود حضار و عوامل و ضدعفونی و گندزدایی مکرر سالن‌های ضبط برنامه‌ها را از جمله تدابیر صورت گرفته برای ادامه ضبط این برنامه‌ها در کنار کاهش تعداد تماشاگران آنها است.

کد N2350581

وبگردی