آفتاب

چرا کسب وکارتان نیاز به طراحی لوگو دارد؟

چرا کسب وکارتان نیاز به طراحی لوگو دارد؟

داشتن یک لوگوی حرفه ای برای تمامی کسب و کارها از ضروریات به شمار می رود که باید متناسب با اهداف و استراتژی های یک سازمان طراحی شود.

در واقع می توان گفت با طراحی لوگو هویت یک سازمان را می توان به جامعه معرفی کرد. در این صورت بهتر است برای طراحی لوگو حرفه ای یک کسب و کار، آن را به افراد حرفه ای و خبره محول نمود تا از ابتدا قدرتمند و منحصر به فرد در زمینه کاری ظاهر شد.


چرا طراحی لوگوی تخصصی برای کسب و کار ها مهم است؟

بی شک بهترین بودن در هر زمینه ای می تواند همچون برگ برنده ای باشد که کمک می کند از سایر رقبای هم رده بهتر عمل کنید و به وضوح آن را به نمایش بگذارید. در زیر  اهمیت طراحی لوگو تخصصی را بیشتر توضیح خواهیم داد:

1. با طراحی لوگو تخصصی می توانید منحصر به فرد عمل کنید و خود را برجسته تر از دیگر مشاغل هم رده نشان داد.

2. لوگو می تواند به جلب توجه و جذب مخاطب کمک کند. در بسیاری از مواقع می توان با ارائه لوگو حرفه ای و خوب منجر به جلب اعتماد مخاطب شد.

3. طراحی لوگوی یک کسب و کار بخشی از برند سازمانی است که با ارائه آن در هر نوع تبلیغات و بازاریابی می توان ذهن را به سمت و سوی خاص هدایت کرد.


کاربرد های مهم لوگو در یک کسب و کار

1. کاربرد لوگو در وبسایت: یک لوگوی خوب، ابعاد مختلف طراحی وبسایت را تحت تاثیر قرار می دهد. به عنوان مثال با هویت بصری و الهام از الگوی لوگو می تواند فوآیکن، آواتار ها، رنگ و نشانه ها و دیگر عناصر گرافیکی وبسایت را شکل داد به گونه ای که در هر کجا و در هر وبسایت تبلیغاتی دیگری که مشاهده شود نام برند خاص را در ذهن تداعی کند.

2. کاربرد در ست های اداری: ست های اداری از جمله ابزار هایی هستند که معرف متداول یک کسب و کار در میان سایر سازمان ها هستند. ارائه هویت بصری در کنار لوگو در سربرگ های اداری، بیزینس کارت، کارت های پرسنلی، سی دی، فلش مموری های آموزشی و تبلیغاتی باید بگونه ای هوشمندانه انجام شود تا خاص برند مورد نظر باشد.

3. کاربرد در بیلبورد های تبلیغاتی: می توان گفت لوگویی که از خوانایی و سادگی برخوردار باشد در تبلیغات محیطی و خارج شهر در یک نگاه به راحتی معرف برند خواهد بود. در اتوبان و بزرگ راه ها که خودرو ها با سرعت بالا در حال حرکت هستند، رانندگان توجهی به طراحی های پیچیده و گیج کننده نخواهند داشت. از این رو هرچه سادگی و خوانایی در طراحی لوگو بیشتر رعایت شده باشد، جلوه های بصری قدرتمند تری خواهد داشت و عملکرد موفق تری در بیلبورد ها و سایر تابلو های تبلیغاتی خواهد داشت.

4. لباس فرم و دکوراسیون سازمان: برند را نمی توان تنها به لوگو یک سازمان اتلاق نمود. هنگامی که یک کسب و کار در حال فعالیت است، لباس پرسنل، دکوراسیون داخلی، نوع رفتار های سازمانی با ارباب رجوع و دیگر همکاران، نحوه ارائه محصول و غیره کمک می کند تا برند سازمانی شکل بگیرد. از این و می توان لوگو و هویت بصری را زیر مجموعه ای از برند قرار داد. هنگامی که لوگو بر روی لباس فرم پرسنل، ظروف، دکوراسیون، ست های ادای، طراحی دکوراسیون داخلی و غیره نقش بندد، به راحتی متوجه خواهید شد هویت بصری قدرتمندی در پشت این مهم قرار دارد.

5. کاربردهای مهم دیگر لوگو: استفاده از آن برای مُهر اداری، هدایای تبلیغاتی، تقویم و سر رسید و غیره کمک می کند، تا هر کجا که بخواهید از این ابزار قدرتمند استفاده کنید.


طراحی لوگو هزینه است یا سرمایه گذاری؟

برخی صاحبان مشاغل بر این باورند که طراحی لوگو از جمله هزینه های سربار است و نیازی به پرداخت وجه در این زمینه نیست. اما بهتر است بگوییم هزینه ای که صرف طراحی لوگو می شود به نوعی سرمایه گذاری برای ماندگاری و رقابت موفق است. هر چقدر طراحی لوگو خوب و حرفه ای تر انجام شود در زمان کوتاه تر و سریع تر در ذهن مخاطب حک خواهد شد. در نظر بگیرید کسب و کار کوچکی یا بزرگی که امروز شروع کرده اید قطعا امید به آینده ای روشن و سود های کلان در این رابطه خواهید داشت. با بهترین آرم و نشان تجاری در همان ابتدای راه ظاهر شوید تا فعالیت و تلاش های چندین ساله تان در آینده به شایستگی به بار بنشیند. در طی سال ها فعالیت خواهید دید طراحی لوگو حرفه ای به شما کمک نموده تا نام تجاری و اعتبار برند خود را با یک آرم مانا و محبوب کنید. از این رو هرگز تصور نکنید طراحی لوگو هزینه ای اضافه یا سربار است بلکه سرمایه است که هر روز به اعتبار و ارزش آن افزوده خواهد شد.

طراحی لوگو استاندارد

استاندارد ها برای طراحی لوگو اصولا به صورت جهانی ارائه می شود و لوگو تجاری و صنعتی را به مسیری واحد سوق می دهد. با این حال می توان برای آن مشخصه های عمومی و پر طرفدار را شناسایی و عملی نمود.

• یکی از شاخصه هایی که در بسیاری از برند های جهانی می بینید، سادگی است. طراحی مینیمال لوگو کمک می کند، طرح از هر نوع پیچیدگی و سردرگمی به دور باشد. از این رو دقت داشته باشید طراحی لوگو هر چقدر ساده تر انجام شود تاثیر گذاری بالاتری خواهد داشت.

• خوانایی از مهم ترین عوامل در این زمینه است. همیشه نیاز نیست همه المان های کسب و کار مورد نظر در طراحی لوگو گنجانده شود. مهم ترین عامل در این زمینه ارزش گذاری و مفهومی است که در طراحی در نظر گرفته شده است.

• ماندگاری یک لوگو در طی سال های متمادی مشخص می شود. طراحان حرفه ای به خوبی می دانند نیاز یک لوگو چیست و در آینده بازار داخلی و بین المللی چه انتظاراتی از آن خواهد داشت. از این رو طراحی لوگو ماندگار با دانش، مهارت و تجربه این افراد صورت می گیرد که قبلا آزمون خطاهای لازم را در تجربیات خود داشته اند و اکنون فرصتی برای آزمودن نیست.

• لوگو باید ریسپانسیو باشد و در ابعاد مختلف بدون وارد شدن هیچگونه خللی قابل اجرا، چاپ و نمایش باشد. در نظر بگیرید یک لوگو ممکن است در ابعاد یک بیلبورد تبلیغاتی بزرگ شود و یا به قدر یک مُهر اداری کوچک شود، در این رابطه لوگویی که تخصصی طراحی شده است بدون هیچ ایرادی رسالت خود را به خوبی انجام خواهد داد.


چه زمان نیاز به ری دیزاین لوگو است؟

همانطور که در بالاتر گفته شد، بهتر است لوگوی کسب و کار ها توسط افراد حرفه ای انجام شود تا با توجه به زمان حال و آینده کاری یک تجارت بهترین ها را ارائه نمایند. در صورتی که طراحی توسط افراد آماتور و تنها با تکیه بر الگوهای تکراری و منسوخ انجام شود، قطعا در آینده ای نه چندان دور نیاز به ری دیزاین یا باز طراحی لوگو خواهد بود. برخی لوگو های معروف و بنرد های شناخته شده دنیا نیز همچنان دست به اعمال تغییرات در طراحی لوگو خود می زنند که این مهم نشان دهنده احساس نیاز به اعمال تغییرات در برحه های زمانی مختلف است. آدیداس، نایک، مک دونالد، زارا، استار باکس و دیگر برند های برتر و محبوب جهان نیز از باز طراحی لوگو استفاده کرده اند تا به رضایت و نتیجه مطلوب بازار جهانی دست یابند. اگر طراحی لوگو کسب و کارتان به گونه ای تخصصی انجام نشده است، توصیه می کنیم برای ری دیزاین و باز طراحی آن به افراد خبره و حرفه ای مراجعه نمایید تا نتایج و بازخورد ها را به روشنی مشاهده نمایید.

اطلاعات موجود در لوگو کسب و کارها

در نظر داشته باشید تمامی لوگو ها با توجه به اهداف سازمانی طراحی می شود و اطلاعاتی را می توانید در زمینه های مختلف از آن دریافت نمایید. این اطلاعات می تواند شامل هریک از موارد ذیل باشد:

1. نوع خدمات و محصول ارائه شده

2. اهداف و ارزش ها

3. میزان توانایی های یک صنعت

4. رنگ های سازمانی

5. فونت های لوکس، فانتزی، خشک یا رسمی (با توجه به نوع کسب و کار انتخاب شده و تحریک کننده احساسات مخاطب است)

6. ارزش های یک قوم یا ملت


همانطور که می بینید با توجه به این مشخصات لوگو باعث شناخت بهتر و سریع تر یک برند می شود. تاثیر بصری که لوگو از خود به جای می گذارد می تواند گوی سبقت را از سایر رقبا برباید و برتر شناخته شود. در واقع اهداف تمامی سازمان ها فروش بیشتر و دست یافتند به مراتب بالای تجارت در سطح کشور و بین الملل است که طراحی لوگو تخصصی می تواند کمک چشمگیری در این زمینه نماید.

بهترین فونت برای طراحی لوگو

شاید برخی طراحان برای انتخاب فونت بار ها و بار ها با این سوال مواجه شده باشند که چه فونتی برای لوگو های مختلف خوب است؟! درک انتخاب فونت بر عهده طراحی است که سال ها با مشتریان مختلف سروکار داشته است و در انتخاب فونت همواره موفق عمل نموده است. انتخاب فونت بنا به نوع کسب و کار در طراحی لوگو متفاوت است. برخی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در انتخاب فونت لوگو به شرح زیر است:

1. جنسیت مخاطب

2. سن و سال جامعه هدف

3. نوع فعالیت

4. بازار پیش رو

5. نوع تولیدات یا خدمت

در موارد فوق باید به جنسیت و رده سنی مخاطب دقت شود. بسیار مهم است بدانید برای کودکان، خانم و یا آقا طراحی می کنید. بازار هدف چه چیزی را از فونت لوگو می خواهد؟ آیا می خواهید در بازار سنتی و محلی، در سطح یک کشور یا بین الملل فعالیت کنید؟ نوع محصول و تولیدات نیز مهم است. از این رو برای انتخاب فونت لوگو با تسلط و تجربه کافی به راحتی می توان نوع آن را شناسایی و اجرا نمود. همچنین عواملی همچون لوکس و لاکچری بودن محصول، سرگرمی و آموزشی بودن آن، خوراکی یا غیره خوراکی بودن و سایر عوامل در این انتخاب اثرات چشمگیری داشته باشد.

اشتباهات رایج در طراحی لوگو کسب و کارها

1. برخی افراد با رسم چند خط تو در تو و تفکر و تجسم شخصی، تمایل دارند لوگوی سازمانی خود را ایجاد نمایند.

2. همچنین با دیدن لوگوی رقبای خارجی به این فکر می افتند که با ایجاد اندک تغییراتی در آن، طرح جدید را به نام خود ثبت کنند. قبل از هرچیز ظریف گرافیک توصیه می کند از این عمل جدا خودداری کنید، زیرا عملی فوق العاده غیر حرفه ای است که باعث می شود آماتور به نظر برسید.

3. طراحی لوگو کسب و کار بدون بررسی و آنالیز فعالیت های رقبا چندان قابل رقابت نخواهد بود.

4. سفارش طراحی لوگو تخصصی به افراد فوتوشاپ کار


چرا طراحی لوگو کسب و کار خود را به ظریف گرافیک بسپاریم؟

طبیعتا به روشنی اکنون می دانید طراحی لوگو هر چقدر خلاقانه و حرفه ای انجام شود، معرف برند است که ایجاد جاذبه و جلب توجه در مخاطبان خود می کند. تیم طراحی لوگو ظریف گرافیک قبل از هر طراحی، به مواردی می پردازد که در یونیک و خلاقانه بودن طرح کمک بزرگی می کند. در ادامه به شما خواهیم گفت طراحی لوگو در ظریف گرافیک چه بازخورد هایی دارد:

• جذب مخاطب، مشتریان وفادار و ایجاد مشتریان جدید

• ماندگاری و حک در ذهن مخاطب

• افزایش میزان محبوبیت برند در میان سایر رقبا

• نشانی از اصالت و ریشه نام برند

• انتقال پیام های مثبت به مخاطب

• کاهش هزینه های تبلیغاتی و انجام بازاریابی خاموش

• معرفی برند در نگاه نخست

• لوگویی خاص و یونیک

خدمات ظریف گرافیک در زمینه طراحی انواع لوگو

1. طراحی لوگو تایپ فارسی و انگلیسی

2. طراحی لوگو تصویری

3. طراحی لوگو انتزاعی

4. طراحی لوگو مفهومی

5. طراحی لوگو شخصی

6. طراحی لوگو مونوگرام

7. طراحی لوگو ترکیبی


در هریک از نمونه لوگو های فوق، حفظ کیفیت، وضوح و خوانایی در ظریف گرافیک اهمیت ویژه ای دارد به گونه ای که تشریح لوگو برای عموم نیازی به توضیح و تفسیر اضافه ندارد.

هر کسب و کار خود را با ابزاری قدرتمند و حرفه ای به بازار هدف باید معرفی کند. این ابزار نه تبلیغات است نه بازاریابی، آنچه که قدرت را در دستان یک کسب و کار قرار می دهد طراحی لوگو است. با طراحی لوگو می توان به برند سازمان شکلی منسجم تر بخشید و نام تجاری را تنها با یک لوگو در اذهان خاطر نشان کرد.


تعداد پروژه های انجام شده:

742

درصد رضایت مشتریان:

%94

سفارش طراحی لوگو

در صورتی که تمایل به سفارش طراحی لوگو کسب و کار خود را دارید می توانید با شماره پشتیبانی 09374808618 و یا بخش تماس با ما ظریف گرافیک، تماس حاصل نمایید. قطعا یکی از بهترین و حرفه ای ترین لوگو ها را همراهخ با مهارت و تجربه ظریف گرافیک خواهید داشت.
کد N2344721

وبگردی