آفتاب

راز خانه تکانی آسان و لذت بردن از تمیزی خانه در شروع سال نو

راز خانه تکانی آسان و لذت بردن از تمیزی خانه در شروع سال نو

در زندگی مدرن امروزی کمک گرفتن از متخصصین نظافت کار مرسومی است. به خدمت گرفتن فردی که تخصص او تمیز کردن خانه است و می‌تواند از لوازم شوینده به طور ایمن و اصولی استفاده کند، متخصصی که ترفندها و روش‌های تمیز کردن هر بخش از خانه و وسایل مختلف آن را به خوبی بداند ، کار عاقلانه‌ای است.

ماه آخر زمستان که شروع می‌شود حال و هوای مردم تغییر می‌کند. از خیلی‌ها می‌شنوید که می‌گویند بوی عید می‌آید. کاهش سرمای هوا ، بلند شدن روزها ، سبز شدن درختان ، همه نشان از تغییر فصل و آمدن بهار خواهند بود. با شروع بهار سال نو خواهد شد. پیش از نو شدن سال آیینی میان ما ایرانیان و فارسی زبانان رواج دارد که ریشه در فرهنگ پارسی دارند. خرید لباس نو به خصوص برای بچه‌ها ، مراسم چهارشنبه سوری ، قاشق زنی و شال اندازی ، خانه تکانی و سبزه سبز کردن. تمام آیین‌های پیشواز نوروز با نیت دور انداختن بدی‌ها و کثیفی‌ها و نو شدن باطنی و ظاهری افراد و زندگی‌ها انجام می‌شوند.

خانه تکانی عید یکی از سنت‌های است که تمام ایرانیان و پارسی زبانان آن را تجربه کرده‌اند. اگر در خاطرات کودکیمان جستجو کنیم ، مطمئناً خاطره‌هایی از خانه تکانی عید را خواهیم یافت. شاید خستگی‌های خانه تکانی و غرغرهایمان هم یادمان بیاید. همیشه تضادی بین خستگی خانه تکانی و لذت بردن از تمیزی حاصل از کار در ذهن داریم.

تفاوت خانه تکانی سنتی و مدرن

اگر قرار باشد تمام کارهای نظافت خانه توسط یک نفر از اعضای خانواده انجام شود کار بسیار سختی خواهد بود. در قدیم به دلیل پرجمعیت‌تر بودن خانواده‌ها و داشتن فراغت و وقت آزاد افراد ، خانه تکانی به صورت جمعی و با کمک اکثر افراد خانواده انجام می‌شد. اما امروزه خانه تکانی کاری سخت برای خانواده‌ها محسوب می‌شود. چراکه افراد خانواده ، همگی مشغول کار و درس و فعالیت‌های اجتماعی خود هستند.


در زندگی مدرن امروزی کمک گرفتن از متخصصین نظافت کار مرسومی است. به خدمت گرفتن فردی که تخصص او تمیز کردن خانه است و می‌تواند از لوازم شوینده به طور ایمن و اصولی استفاده کند، متخصصی که ترفندها و روش‌های تمیز کردن هر بخش از خانه و وسایل مختلف آن را به خوبی بداند ، کار عاقلانه‌ای است.

مشکلی که بسیاری از ما در هنگام خانه تکانی با آن مواجه می‌شویم این است که کار راباید از کجا شروع کنیم. اما یک نظافتچی حرفه‌ای به خوبی می‌داند که اولویت‌های خانه تکانی چیست و باید از کجا کار را شروع کرد.

تزریق نظم به کارهای خانه تکانی

اگر خودتان قصد انجام خانه تکانی را دارید بهتر است پیش از شروع کار، یک چک لیست از کارهایی که باید انجام دهید، داشته باشید. داشتن چک لیست کمک می‌کند تا کارها براساس برنامه پیش برود و از پریشانی و آشفتگی در کارها پرهیز شود.

شما می‌توانید برای انجام تمام کارهای خانه تکانی و یا حتی برخی از کارها، از یک نظافتچی حرفه‌ای کمک بگیرید. حتی می‌توانید با در دست داشتن لیست خود بر کارهای نظافتچی نظارت داشته باشید.

البته بهتر است نظافتچی را از شرکتی مطمئن استخدان کنید تا توانایی‌های لازم را داشته باشد و شما بتوانید کار نظافت خانه را به طور کامل به ایشان بسپارید و از نتیجه کار مطمئن و راضی باشید.در اصل یکی از رازهای داشتن رضایت از خانه تکانی و با آسودگی خاطر به پیشواز عید رفتن، کمک گرفتن از نظافتچیان با تجربه و کاربلد است. شما می‌توانید با استفاده از سرویس نظافت منزل پالسین ، نیروی نظافتچی خانم یا اقا برای نظافت منزل و خانه تکانی عید درخواست کنید.

کارهایی که باید در خانه تکانی انجام داد چیست؟

برای اینکه بتوانید چک لیست خود را به منظور نظافت و خانه تکانی ایجاد کنید باید تا حدودی به اصول خانه تکانی اشراف داشته باشید. به طور کلی نظافت منزل و خانه تکانی شامل مواردی می‌شود که در زیر ذکر شده است:

• شستن دیوارها ، سقف و کف خانه

• شستن پنجره ها و درها

• شستن سرویس بهداشتی و حمام

• شستن آشپزخانه و وسایل آن

• شستن فرش، موکت و مبلمان

• تمیز کردن کمدها و کشوها

• جمع کردن لباس‌ها و وسایل اضافی

• اگر خانه ویلایی باشد ، شستن حیاط

• اگر خانه آپارتمانی باشد ، شستن و نظافت مشاعات ساختمان

در ادامه روش صحیح  انجام موارد ذکر شده در بالا را توضیح خواهیم داد و راز خانه تکانی شیرین و بی دردسر را بیان خواهیم کرد.

شستن دیوارها ، سقف و کف خانه

شستن دیوارها و سقف خانه بر اساس رنگ دیوار و یا کاغذ دیواری بودن فرق می‌کند. به طور کلی برای گرفتن خاک دیوارها و سقف می‌توانید از یک جاروی بلند با پرز نرم استفاده کرد. پاک کردن قرنیز دیوار، سه کنج‌ها، آرک‌ها و طاقچه‌ها را فراموش نکنید. برای پاک کردن خاک این بخش‌ها می‌توانید از جاروبرقی استفاده کنید.

شستن کف ساختمان نیز بر اساس جنس و مواد به کار رفته در کف ساختمان فرق می‌کند مثلا برای تمیز کردن کف ساختمانی که سرامیک است می‌توانید از آب استفاده کنید اما برای تمیز کردن کف‌های چوبی و پارکت‌ها نباید از آب استفاده کرد. استفاده از جاروی دسته بلند و یک سطل آب کار را برای شستن کف راحت می‌کند. برای جلوگیری از لک شدن کف خانه، باید به سرعت کف پوش‌ها را خشک کرد.

شستن دیوارها، سقف و کف خانه، کاری است که نیاز به توان بدنی و تجربه دارد. بسیار دیده شده است که به اشتباه و بر اثر بی‌تجربگی ، برای پاک کردن یک لکه کوچک بر روی دیوار رنگ شده ، رنگ بخشی از دیوار از بین رفته است. نظافتچیان پالسین هم از نظر بدنی و هم از لحاظ تجربه توانایی انجام شستشوی دیوارها، سقف و کف خانه را دارند.

خانه تکانی و شستن درها و پنجره‌ها

شستن پنجره‌ها از جمله کارهای مردانه‌ای است که در خانه تکانی بسیار به آن توجه می‌شود. بهتر است ابتدا خاک و کثیفی‌های پنجره را با آب و دستمال پاک کنید. سپس با استفاده از شیشه شورها (ترکیب آب و الکل) و روزنامه‌های باطله شروع به شستن و پاک کردن و در نهایت خشک کردن پنجره‌ها کنید.

برای شستن درها نیز بهتر است از شیشه شورها یا ترکیب آب و صابون آستفاده کنید. چون جنس اکثر درها از چوب است باید بلافاصله بعد از استفاده از مواد شوینده، با پارچه و یا دستمالی خشک، محل را پاک کنید. پاک کردن لولاها و درزهای در و پنجره را فراموش نکنید چرا که این بخش‌ها مکانی برای تجمع گرد و خاک هستند.

روش نظافت سرویس بهداشتی و حمام در خانه تکانی عید

حمام و دستشویی، مکان‌هایی هستند که باید وقت کافی برای نظافت آن‌ها در نظر گرفت. شستن دیوارهای سرویس‌ بهداشتی و حمام کار نسبتاً راحتی است. چراکه این دیوارها معمولاً کاشی شده‌اند. برای شستن سنگ دستشویی حتماً از جرم گیرها و مواد شوینده مخصوص به این کار استفاده کنید. هنگام کار با این مواد شوینده از ماسک و دستکش استفاده نمایید. شستن لوله‌ها و شیرآلات نیز مهم است. بعد از شستن شیرآلات آن‌ها را خشک کنید. اگر به مواد شوینده قوی حساسیت دارید، توصیه می‌شود که شستن سرویس‌های بهداشتی را به فرد دیگری بسپارید.

شستن آشپزخانه و از بین بردن چربی‌ها

یکی از بخش‌های مهم هر خانه‌ای که باید در زمان خانه تکانی به آن توجه ویژه‌ای داشت ، آشپزخانه است. به دلیل پخت و پز در آشپزخانه ، بر روی دیوارهای این مکان لایه‌ای از چربی وجود دارد بنابراین لازم است که دیوارها با محلول‌های دارای مواد شوینده و الکل شسته شوند. این لایه چربی نه تنها بر روی دیوارهای آشپزخانه قرار می‌گیرد بلکه بر روی بدنه یخچال ، اجاق گاز و سایر وسایل موجود در آشپزخانه مثل ماکرویو، چای ساز و... نیز می‌نشیند.

هنگام شستن آشپزخانه ، تمیز کردن بیرون و داخل یخچال و فریزر لازم است. استفاده از مواد شوینده غیر سمی برای نظافت درون یخچال‌ها لازم است. قبل از شروع به نظافت درون یخچال و فریزر باید آن‌ها را خاموش کرد. کشوهای فریزر را با دقت بیرون بیاورید و تمیز کنید. شیشه‌های موجود در طبقات را بشویید. تمیزی درون یخچال و فریزر باعث می‌شود که بوی مواد غذایی از بین برود. بعد از تمام شدن نظافت یخچال و فریزر و خشک شدن بخش‌های داخلی مثل شیشه‌های طبقات و کشوها، می‌توانید مواد غذایی را در جای خود قرار دهید، سپس یخچال و فریزر را به برق زده و روشن کنید.

وسایل و ظروف را از درون کابینت‌ها و کمدها خارج کنید. ظروف را بشویید و خشک کنید. داخل کابینت‌ها را گردگیری کنید و سپس ظروف را در جای خود بچینید. بهتر است ظروفی که کاربرد بیشتری دارند را جلوتر و به عبارتی دم دست‌تر بگذارید.

شستن فرش، موکت و مبلمان به منظور خانه تکانی

شستن قالی، موکت و مبل (به خصوص فرش‌ها و قالی‌ها)، از دیرباز تا کنون جز جدا نشدنی خانه تکانی بوده و هست. شستن قالی در خانه کاری است که امروزه کمتر اتفاق می‌افتد و بیشتر مردم ترجیح می‌دهند برای شستن فرش‌های خود از شرکت‌های قالی شویی استفاده کنند. پیشنهاد ما به شما برای شستن قالی و یا مبلمان منزلتان استفاده از سامانه پالسین و سپردن این کار به متخصصین و شرکت‌های معتبر است. مشکلاتی که بر اثر شستن فرش‌ها در خانه ممکن است پیش آید عبارتند از:

• خراب شدن رنگ و پرز فرش به دلیل استفاده از مواد شوینده نامناسب

• هدر رفتن مصرف آب آشامیدنی

• به درستی خشک نشدن فرش و ایجاد زردی در ریشه‌های فرش

• آسیب بدنی به دلیل نداشتن تجربه در شستن فرش

• از بین رفتن حق الناس و نارضایتی ساکنین آپارتمان و همسایه‌ها از شستن فرش در خانه

برای شستن مبلمان نیز پیشنهاد ما، کمک گرفتن از متخصصین پالسین است. چراکه شستن مبل کاری است تخصصی است. اگر مبل شما فقط نیاز به گردگیری دارد، کافی است به وسیله جاروبرقی خاک آن را بگیرید. اما اگر بر روی مبل لکه ایجاد شده، بهتر است آن را به متخصصین بسپارید. برای ثبت درخواست سرویس قالیشویی و مبل شویی پالسین کافی است به وب سایت پالسین مراجعه کنید.      

تمیز کردن کمدها ، کشوها و جمع کردن وسایل اضافی

با تغییر فصل از زمستان به بهار نیاز است که برخی وسایل جای خود را به وسایل دیگر بدهند. مثلاً لباس‌ها و کفش‌های زمستانی باید جمع شوند و لباس‌ها و کفش‌های بهاری در کشوها و کمدها قرار بگیرند. بهتر است کشوها و کمدها را خالی کنید، گرد و خاک آن‌ها را بگیرید. لباس‌های قدیمی و رنگ پریده یا بی‌استفاده را جدا کنید. لباس‌های بهاری را جایگزین لباس‌های زمستانی کنید.

خانم‌ها وسایل آرایشی خود را مرتب کرده و روی میز آرایشی خود را خلوت کنند. از شر وسایل اضافی و بی‌استفاده رها شوید. اطراف خود را خلوت کنید. شلوغی و بی نظمی در چیدمان وسایل هم نمای اتاق را زشت می‌کند و هم بر روحیه‌تان تأثیر منفی می‌گذارد.

اگر برای جمع کردن وسایل قدیمی و چیدن وسایل جدید نیاز به کمک دارید، می‌توانید از نیروهای نظافتچی پالسین کمک بگیرید. سرویس نظافت پالسین برای انجام خانه تکانی عید در خدمت شماست.

شستن حیاط و نظافت مشاعات ساختمان

اگر خانه‌ای ویلایی دارید، شستن حیاط و پارکینگ را فراموش نکنید. در آپارتمان‌ها نیز شستن مشاعات با نظر مدیریت و اعضای ساختمان صورت می‌گیرد. به طور یقین کار نظافت مشاعات ساختمان با کمک نظافتچی انجام می‌شود. کاشتن گل در باغچه‌ها، رنگ کردن نرده‌ها نیز می‌تواند در خانه تکانی عید انجام شود. این قبیل کارها باعث زیبایی محیط خانه و افزایش شادی، نشاط و روحیه مثبت میان اهالی ساختمان خواهد شد.

پالسین راهی بی‌دردسر برای خانه تکانی عید  

سامانه پالسین با پوشش بیش از ۱۰۰ خدمت متنوع و همکاری با متخصصین و شرکت‌های معتبر، راه حلی مناسب برای رفع مشکلات و نیازهای روزانه خانواده‌ها است. خدماتی چون قالی شویی، مبل شویی، نظافت منزل، اسباب کشی، نگهداری از کودک و سالمند و بسیاری خدمات دیگر را می‌توانید در سامانه پالسین بیابید.


فقط با چند کلیک ساده می‌توانید درخواست خود را در اپلیکیشن یا وب سایت پالسین ثبت نمایید. متخصصین و شرکت‌های همکار پالسین، قیمت پیشنهادی خود را ثبت می‌کنند و شما می‌توانید با بررسی پیشنهادها ، بهترین و مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید.

در این روزها که می‌خواهیم به پیشواز بهار برویم، پالسین راز خانه تکانی آسان و بی‌دردسر است.
کد N2343052

وبگردی