آفتاب

قراب: به استقلال ظلم کردند/ کشورهای عربی در داوری نفوذ دارند

قراب: به استقلال ظلم کردند/ کشورهای عربی در داوری نفوذ دارند

پیشکسوت باشگاه استقلال می‌گوید در صورت حمایت از کادرفنی، این تیم می‌تواند دوران موفقی را پشت سر بگذارد.

جواد قراب در گفت و گو با ایسنا، در خصوص شکست استقلال مقابل الاهلی عربستان اظهار کرد: تیم مقابل واقعا خوب بود اما آن چیزی که فرهاد از بازیکنان خواسته بود رعایت و در زمین پیاده شد. متاسفانه مساله‌ای که وجود دارد، داوری است و از این به بعد هم این اتفاقات وجود دارد. کشور های عربی در داوری نفوذ دارند و کاری از دست استقلالی‌ها برنمی‌آمد. در آن لحظه داور وسط آن توپ را گل گرفت اما کمک داور گل را نپذیرفت. در گوش او خواندند و گفتند دانشگر در آفساید بود، در حالی که این توپ آفساید نبود.


او ادامه داد: نسبت به بازیکنانی که فرهاد مجیدی داشت، تیم ما واقعا عالی بازی کرد. دستش بسته بود اما نقاط ضعف تیم‌های سه دفاع همین است. آن‌ها هم گل‌های قشنگی زدند. متاسفانه غفوری یک پنالتی از دست داد اما در اینجور مواقع دروازه‌بان می‌خواهد خودش را نشان دهد و بازیکنی که می‌خواهد پنالتی بزند، استرس بیشتری دارد. به نظرم غفوری وقتی پشت ضربه پنالتی قرار گرفت استرس زیادی داشت. وریا در این بازی خوب بازی کرد و دلیل نمی‌شود بازیش را زیر سوال ببریم.


عضو سابق هیات مدیره استقلال با بیان این که بازیکنان این تیم بسیار خسته بودند، گفت: برای فدراسیون و سازمان لیگ متاسفم. چرا بازی‌ها را باید نزدیک به هم بگذارند تا چنین اتفاقاتی برای بازیکنان بیفتد. خدا را خوش نمی آید. چرا آقای وزیر دست به کار نمی‌شود. دیروز امکانات و هوا عالی بود، زمین عالی بود و بازیکنان ما هم جوان بودند و عالی بازی کردند اما متاسفانه آنقدر شرایط بدی در تیم وجود دارد که به این گونه مشکلات برمی‌خوریم.


او اضافه کرد: انتخاب مدیرعامل استقلال فقط به دستور وزیر است و هیات مدیره هیچ نقشی در این انتخاب ندارد. نباید اینگونه باشد. موسوی و خلیل‌زاده با اینکه آدم های خوبی هستند اما این دو نفر، انتخاب هیات مدیره نبودند. من کاری ندارم چه در سر آن‌ها می‌گذرد اما این باشگاه شهرت و افتخارات زیادی دارد و باید در سطح بالایی حفظ شود. مسئولان به استقلال توجه نمی‌کنند. آقای فتح‌الله‌زاده عمرش را در این باشگاه گذاشت و به نظر من باید در راس باشگاه قرار گیرد.


قراب با بیان این که نمی‌دانم چرا با استقلال لج می‌کنند و این موضوع چه علتی می‌تواند داشته باشد، عنوان کرد: بقیه دوستان هم دراین تیم زحمت می‌کشند و باید در کنار آقای فتح‌الله‌زاده به این تیم کمک کنند. زمانی که در هیات مدیره بودم هشتاد درصد بدهی‌های باشگاه را داده بودیم اما امروز نمی‌دانیم چرا دوباره باشگاه بدهی‌های زیادی دارد. باید بگویم مثلا کار آقای موسوی را تایید نمی‌کنم که شماره حساب داد تا هواداران کمک کنند. به نظرم باید در زمان‌های دیگر از این کمک استفاده شود. مثلا در ساخت ورزشگاه باید این کار را انجام دهیم چرا که ورزشگاه سرمایه هواداران خواهد شد.


وی ادامه داد: از آقای وزیر خواهش می‌کنم اگر تمایل داشته باشد به تیم کمک کند و مطمئن باشید با کمک وزارت این تیم موفق خواهد شد. با آمدن فتح‌الله‌زاده و کمک چند نفر دیگر، در کنار یکدیگر استقلال موفق خواهد شد. مجیدی و نامجو مطلق جوانند و نباید آن‌ها را تنها بگذاریم. از مشاوره ما پیشکسوتان ضرری نمی‌کنند. ما نه پستی می‌خواهیم و نه مقامی. ما عاشق این تیم هستیم و هر کاری برای این تیم انجام می دهیم. حضور فرهادی مجیدی و مجید نامجو مطلق ایده آل است و باید آن‌ها را حمایت کنیم.


پیشکسوت باشگاه استقلال در پایان خاطرنشان کرد: مطمئن باشید اگر این برنامه‌ها انجام شود، استقلال همه تیم‌ها را می‌برد و قول می‌دهم می‌توانیم در لیگ موفق شویم و در آسیا به دور بعدی برویم و حتی به فینال آسیا صعود کنیم. به این تیم ظلم کردند و اگر مدیریت اصلاح شود، استقلال بهترین تیم می‌شود. در این چند سال تا به حال چنین استقلال خوبی ندیدم و به اعتقاد من موفق می‌شود.
کد N2342266

وبگردی