آفتاب
فخاری عنوان کرد:

گلایه عضو شورا از عدم رعایت سهم 30 درصدی زنان در پست‌های مدیریتی شهرداری

گلایه عضو شورا از عدم رعایت سهم 30 درصدی زنان در پست‌های مدیریتی شهرداری

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از بی توجهی شورا به اجرای مصوباتش گلایه کرد و گفت: اختصاص 30 درصد پست‌های مدیریتی به زنان شاغل در شهرداری هنوز محقق نشده است.

الهام فخاری صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت روز زن گفت: با توجه به این روز باید متذکر شوم که با وجود رویکرد شورای پنجم در خصوص افزایش میزان حضور و جایگاه زنان در مدیریت شهری و تصویب اختصاص دست کم 30 درصد پست‌های مدیریتی به زنان شاغل در شهرداری هنوز این مهم محقق نشده است.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورا، شهرداری تهران به ارائه لایحه افزایش انتصاب جوانان در تصدی پست‌های مدیریتی ملزم شد و همچنین قرار شده بود که 50 درصد این سهم را نیز برای زنان تعریف کنند، اظهار کرد: متأسفانه نسبت به اجرای این مصوبه حتی در ساختار سازمانی شورای شهر و دبیرخانه اجرایی توجهی نشده است، از این رو باید هیات رئیسه حداقل نسبت به اجرای این مصوبه در نهاد شورا اقدام کند و گزارشی در این راستا ارائه دهد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مصوبات شورا در ابتدا باید در سیستم اداری خود شورای شهر عملیاتی شود تا الگویی برای شهرداری باشد، گفت: در دبیرخانه اجرایی شورا این مصوبات پیگیری نشده و اگر خودمان به این مصوبات بی توجه باشیم چگونه می‌توانیم از شهرداری انتظار داشته باشیم.
کد N2340173

وبگردی