آفتاب

تیم منتخب نمایندگان ایران در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا

تیم منتخب نمایندگان ایران در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا

سپاهان موفق‌ترین تیم روز نخست لیگ قهرمانان آسیا بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، هفته نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا هم به پایان رسید و تیم‌های ایرانی در این مرحله از رقابت‌ها در مجموع نتوانستند عملکرد قابل قبولی داشته باشند و یک پیروزی، یک تساوی و 2 شکست حاصل کار 4 تیم ایرانی بود. پرسپولیس و شهر خودرو مقابل حریفان قدرتمند قطری و عربستانی به شکست 2-0 تن دادند، استقلال مقابل الشرطه به تساوی یک - یک رضایت داد و سپاهان در یک شب رویایی توانست با 4 گل از سد العین در امارات عبور کند. تشکیل تیم منتخب ایرانی‌ها در چنین شرایطی کار راحتی نیست و اینطور به نظر می‌رسد که با توجه به تفاوت نتایج تیم‌ها، عمدتاً بازیکنان سپاهان در جمع 11 بازیکن اصلی قرار بگیرند و چنین اتفاقی هم در تیم منتخبِ ما وجود دارد.
دروازه‌بان: سید مهدی رحمتی (شهر خودرو)
دریافت دو گل در روز نخست رقابت‌ها عملکردی نیست که منجر به انتخاب یک دروازه‌بان در تیم منتخب هفته باشد و از طرفی دریافت تنها یک گل از سوی حسینی آن هم از روی نقطه پنالتی و یا کلین شیت پیام نیازمند مقابل تیم العین روی کاغذ عملکرد بهتری به نظر می‌رسند ولی اگر کسی بازی شهر خودرو - الهلال را دیده باشد تایید می‌کند که اگر رحمتی و تجربه بالایش نبود یک شکست سنگین و تحقیر آمیز به نماینده ایران تحمیل می‌شد و رحمتی بارها با واکنش‌های به موقعش حملات سهمگین مهاجمان قدرتمند الهلال را دفع کرد و اجازه نداد تیمش بیش از 2 گل در این نبرد نابرابر دریافت کند.
مدافع چپ: سعید آقایی (سپاهان)
در دوره‌ای عملکردش به شدت دچار افت شد و حتی صحبت از جدایی او از سپاهان در پنجره زمستانی مطرح شد ولی او ماند و با سپاهان تمدید کرد و در بازی با العین دوباره به روزهای اوجش برگشت و عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و بدون شک ستاره سپاهان در روز رویایی مقابل العین بود که 2 پاس گل داد و بارها نفوذهای خطرناکی به قلب خط دفاع حریف داشت و در وظایف دفاعی هم خوب عمل کرد.
مدافع میانی: شجاع خلیل‌زاده (پرسپولیس)
یک ثانیه غفلت از مانژوکیچ کافی بود تا مهاجم با تجربه و شناخته شده تیم قطری دروازه سرخپوشان را باز کند ولی این شاید تنها اشتباه شجاع در دیدار با الدحیل بود و اگر نگاهی به ترکیب حریف سرخپوشان و خط حمله ترسناکش بیاندازیم مشخص می‌شود که این تیم می‌توانست گل‌های بیشتری هم به ثمر برساند ولی دو گل زود هنگامی که شاگردان گل‌محمدی دریافت کردند منجر به شکست سنگین آنها نشد. شجاع در مجموع 90 دقیقه روز کم اشتباهی را پشت سر گذاشت و در اکثر دقایقی بازی مهاجمان سرشناس حریف را مهار کرده بود.
مدافع میانی: محمد طیبی (سپاهان)
یکی از شکارهای خوب سپاهان در نقل و انتقالات زمستانی بدون شک محمد طیبی بود که به اصفهان آمد تا جای خالی عزت پورقاز را پر کند و در این کار خیلی هم موفق عمل کرد. طیبی در هفته‌های اخیر همیشه از خوب‌های ترکیب سپاهان بوده و در دیدار با العین هم در کنار نقش پررنگی که در کلین شیت تیمش ایفا کرد، یک گل زیبا هم به ثمر رساند تا مزد بازی خوبش را گرفته باشد.
مدافع راست: حسن جعفری (شهر خوردو)
شهر خودرو روز خوبی را مقابل الهلال سپری نکرد و نتیجه جالبی هم نگرفت و در نهایت مجبور شد با شکست 2 بر صفر کارش را به پایان برساند ولی یک بازیکن این تیم روز خوبی را پشست سر گذاشت و آنهم حسن جعفری بود که از خریدهای زمستانی این تیم است. جعفری یک بار دروازه شهر خودرو را در بازی با الهلال نجات داد. طبق آمار متریکا، حسن جعفری با 34 پاس سالم، سه توپ‌گیری (تکل موفق)، ده عملکرد دفاعی و یک نجات دروازه بهترین بازیکن شهرخودرو در بازی با الهلال بود.
هافبک دفاعی: مهدی کیانی (سپاهان)
کاپیتان سپاهان مثل همیشه یک ستون و یک مهره غیر جایگزین در ترکیب تیمش محسوب می‌شود و در دیدار با العین هم به خوبی و با استفاده از تجربه بالایش توانست مانع از فشار بیش از حد مهاجمان خطرناک العین روی خط دفاع و دروازه سپاهان شود و با دوندگی بالای خودش و سرک کشیدن به نقاط مختلف زمین همیشه در برتری عددی تیمش در موقعیت‌ها نقش مفیدی ایفا کرد و پایه گذار حملات تیمش از عقب زمین هم بود.
هافبک چپ: میلاد زکی‌پور (استقلال)
هافبک چپ آبی‌ها روز خوبی مقابل الشرطه پشت سر گذاشت و تنها گل استقلال روی نفوذ زکی‌پور زده شد که پاس او را مدافع حریف به اشتباه وارد دروازه خودی کرد. زکی‌پور در این بازی دو شوت هم زد، یک دریبل موفق داشت و در 6 نبرد پیروز شد که در همه این فاکتورها یکی از سه بازیکن برتر استقلال بود و بالاترین نمره را هم از سایت متریکا گرفت.
هافبک راست: آرش رضاوند (استقلال)
در روزی که استقلال غایبان بی‌شماری در پست‌های مختلف داشت و در دورانی که رضاوند توانسته کم کم خودش را به ترکیب اصلی آبی‌ها تحمیل کند، این بازیکن تبدیل به یکی از خوب‌های تیمش در دیدار با الشرطه عربستان شد. رضاوند چند بار با موقعیت‌سازی روی دروازه حریف، خطراتی ایجاد کرد که مهاجمان استقلال نتوانستند از ان به قدر کافی بهره ببند.
هافبک هجومی: سروش رفیعی (سپاهان)
بعد از پیوستن به سپاهان به روزهای اوجش برگشته و همان هافبک خطرناک و خلاق سابق شده است که همیشه بوی گل می‌داد. سروش به خوبی از پس وظایف یک هافبک بازیساز در ترکیب سپاهان بر می‌آید و مقابل العین هم روز خوبی را سپری کرد و بارها با پاس‌های فانتزی خود دروازه حریف اماراتی را تهدید کرد و روی یک شوت بی‌نقص به زیبایی هرچه تمام‌تر گل سوم تیمش را به ثمر رساند تا روز خوبی را سپری کند.
مهاجم: کی‌روش استنلی (سپاهان)
8 نبرد هوایی موفق در نقاط مختلف زمین در طول 90 دقیقه نشان می‌دهد استنلی در آسیا هم مثل ایران سلطان مطلق بازی هوایی است و کسی اجازه سر زدن مقابل او را ندارد. استنلی در محوطه جریمه توسط مدافعان العین مهار شده بود اجازه فعالیت چندانی پیدا نکرد ولی روی غفلت خط دفاع حریف و یک اشتباه توانست با هوشیاری خودش برای طلایی‌پوشان گلزنی کند.
مهاجم: محمد محبی (سپاهان)
پدیده سپاهان دیگر تبدیل به یک ستاره بی چون و چرا در ترکیب این تیم شده است و کمتر بازی او را درون زمین می‌بینیم و یکی از برترین بازیکنان زمین شناخته نمی‌شود. محبی در شرایطی که بازی سپاهان گره خورده بود توانست با جایگیری و ضربه سر دقیقش گل اول بازی با به ثمر برساند و کار را برای هم تیمی‌هایش در ادامه راه آسان کند و به جز آن بارها با استارت‌های انفجاری و دریبل‌هایش خط دفاع تیم اماراتی را آزار داد و آنها را مجبور به خطا کرد.
کد N2338463

وبگردی