آفتاب

مازوت‌ سوزی در نیروگاه‌ها، آلودگی در شهر تهران

مازوت‌ سوزی در نیروگاه‌ها، آلودگی در شهر تهران

مسئولان سازمان محیط زیست در یک گفتگو اعلام کردند نیروگاه های جنوب تهران و برخی نیروگاه ها در استان البرز مازوت می سوزانند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، زوایای پنهان آلودگی هوا در تهران، بسیار زیاد است. ظاهرا دست‌های زیادی در کار است تا آلودگی هوا در تهران، همچنان که باقی است، باقی بماند زیرا تعارض منافع بسیاری در ایجاد آلودگی دخالت دارند. کارخانه هایی که خودرو آلاینده پیش فروش می کنند، نیروگاه هایی که سوخت سنگین مازوت می‌سوزانند، کلاهبردارهایی که فیلتر دوده گرانقیمت می‌اندازند تا واردکنندگانی که خودروهای آلاینده و غیراستاندارد اروپایی را به نام خودروهای روز دنیا وارد می‌کنند.

دبیر کمیته فنی صدور گواهینامه زیست محیطی مربوط به منابع متحرک، موتورسیکلت و خودرو بنزینی و دیزل سازمان محیط زیست درباره یکی از اصلی ترین دلایل آلودگی هوا در تهران گفت: مصوبه دولت درباره ماده ۲ قانون هوای پاک می گوید نیروگاههایی که سالانه بیش از یک ماه مازوت می سوزانند، باید حتما تجهیزات کنترل آلایندگی داشته باشند. حالا این که مازوت می سوزانند یا خیر، وزارت نفت و نیرو باید پاسخ بدهند. ما جنس سوخت در نیروگاه را نمی توانیم پایش کنیم. اگر به جای گاز، نیروگاه مازوت بسوزاند ما نمی توانیم متوجه شویم. صرفا بر اساس خوداظهاری که نیروگاه می دهد و همچنین آمار توزیع سوخت وزارت نفت ما باید ببینیم که آنها می گویند ما به هیچ وجه سوخت مازوت نداریم.

بهزاد اشجعی، تاکید کرد: اما هستند نیروگاه هایی که در مواقعی از سال سوخت مازوت استفاده میکنند و از افزایش انتشار آلاینده آنها این مهم مشخص می شود.
کد N2338366

وبگردی