آفتاب
با تقلید حرکات دست انسان؛

ساخت بازوی بیونیکی که پیانو می زند

ساخت بازوی بیونیکی که پیانو می زند

بازوی بیونیکی ساخته شده که هر انگشت آن دارای ۳ مفصل و ۲ حسگر است.این بازو می تواند پیانو بزند، آب بریزد و قیچی را کنترل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، یک بازوی بیونیک ساخته شده که می تواند تخم مرغ ها را نگه دارد و پیانو بنوازد. در حقیقت این بازو می تواند حرکات دست انسان را تقلید کند.

«هیون مین دو» از انستیتو ماشین آلات و مواد کره جنوبی این بازو را ساخته و ادعا می کند این ابزار می تواند آب بریزد و قیچی را کنترل کند.
این بازوی رباتیک دارای ۴ انگشت است که هرکدام از آنها ۳ بند دارند، به همین دلیل مانند دست انسان انعطاف پذیر است و می تواند اشیا را با قدرت کنترل کند.
به گفته سازندگان این ربات می توان از آن در کارخانه یا صنایع مختلف استفاده کرد و به ربات ها اجازه داد به طور فیزیکی با جهان اطراف ارتباط برقرار کنند.
بازوی مذکور ۲.۲ پوند وزن دارد و می تواند جسمی با ۳ برابر وزن خود را بلند کند. در این بازوی رباتیک ۲ نوع حسگر وجود دارد که لمس با قدرت های مختلف را شناسایی می کند. این حسگرها در نوک انگشتان، انگشتان و کف دست ابزار به کار رفته اند تا هرگونه شی را شناسایی کنند.
به گفته محققان این بازو مانند دست انسان کار می کند و ساختار و حرکات انگشتان واقعی را تقلید می کند. در کل ۱۲ موتور هر انگشت و مفصل های آن را به طور جداگانه حرکت می دهند.
کد N2338340

وبگردی