آفتاب
صفایی در گفتگو با مهر:

بازیکنان امنیت جانی ندارند / بازی سختی برابر شهداب داریم

بازیکنان امنیت جانی ندارند / بازی سختی برابر شهداب داریم

پشت خط زن تیم والیبال سایپا با بیان اینکه بازی سختی مقابل تیم شهداب دارند گفت: امیدوارم با پیروزی یزد را ترک کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم والیبال سایپا تهران در هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر والیبال روز پنج‌شنبه از ساعت ۱۶ در سالن شاهدیه یزد مقابل شهداب صف آرایی خواهد کرد. تیم سایپا با کسب ۱۱ پیروزی و ۳۳ امتیاز در رده دوم جدول رده بندی قرار دارد.

رضا صفایی در گفتگو با خبرنگار مهر، در آستانه بازی تیم والیبال سایپا مقابل شهداب یزد گفت: با توجه به میزبانی یزد، بازی سختی مقابل شهداب خواهیم داشت. سایپا روند رو به رشدی در پیش گرفته است، امیدوارم در بازی مقابل شهداب نیز با نتیجه خوب پیروز شویم و همچنان بر ریل پیروزی باشیم. هرچند بازی سختی در پیش داریم امیدوارم در نهایت با پیروزی برای سایپا همراه شود.

پشت خط زن تیم والیبال سایپا در ادامه درباره شانس قهرمانی تیمش در فصل جاری گفت: حدود ۵۰ درصد بازیکنان به همراه کادرفنی نسبت به فصل گذشته تغییر کرده‌اند. خداراشکر تیم روند خوبی دارد اما از الان پیش بینی برای قهرمانی زود است. شک نکنید اگر مشکل خاص و آسیب دیدگی پیش نیاید، سایپا از مدعیان اصلی فینال و قهرمانی است. کادر فنی بسیار خوبی در اختیار داریم که هر بازی با آنالیز کامل مقابل رقبا قرار می‌گیریم. روند تی رو به صعود است، ان شالله که با قهرمانی به پایان برسد.

وی تاکید کرد: تیم والیبال سایپا ۷ نایب قهرمانی در کارنامه دارد، هدف کسب نخستین قهرمانی تیم است و امیدوارم این کار بزرگ را رقم بزنیم.

صفایی درباره فشردگی مسابقات و احتمال آسیب بازیکنان اظهار داشت: در ابتدای فصل با بدشانسی مصدوم شدم، با کمک افروزی(پزشک تیم) روز به روز وضعیتم بهتر می‌شود. تمرینات را پیگیری می‌کنم تا شرایطم بهتر شود و بتوانم در خدمت تیم سایپا باشم. رقابت‌های لیگ بسیار فشرده است و به دلیل بعد مسافت کشورمان، شرایط رفت و آمد سخت است. پس از بازی روز یکشنبه مقابل خاتم در اردکان بلافاصله به مریوان رفتیم و حدود ۱۲ -۱۳ با اتوبوس در مسیر بودیم، سپس برای میزبانی از ارومیه به تهران آمدیم. در حال حاضر نیز برای بازی با شهداب به یزد آمده ایم. تمام این عزیمت ها در فاصله یک هفته بوده است.

بازیکن تیم والیبال سایپا ادامه داد: این فشردگی، کار را برای تیم‌ها و بازیکنان سخت کرده است و اگر تیم‌ها بازیکنان ذخیره خوبی در اختیار نداشته باشند با مشکل مواجه خواهند شد. فدراسیون و سازمان لیگ باید برای سال آینده به فکر بازیکنان باشد چرا که این روند احتمال آسیب‌ها را افزایش خواهد داد. با این روند بدن بازیکنان فرسوده خواهد شد و در نهایت کارایی و کیفیت مسابقات لیگ کاهش خواهد یافت.

صفایی درباره عدم استفاده از ویدئو چک در رقابت‌های لیگ و تاثیر آن بر مسابقات گفت: در رقابت با تیم شهرداری ارومیه مشکلات داوری زیاد بود. داور در چند صحنه برای هر دو تیم دچار اشتباه شد. به دلیل فشردگی مسابقات، استرس بازی‌ها و خستگی، بازیکنان عصبی هستند و اشتباهات داوری هم باعث تشدید عصبانیت می‌شود. از سازمان لیگ و فدراسیون والیبال تقاضا دارم برای کاهش اشتباهات از ویدئو چک استفاده کنند.

پشت خط زن تیم سایپا تاکید کرد: هر هفته در شهرستان ها اتفاقات خاصی نظیر دعوا و ورود تماشاگران به درون زمین رخ می‌دهد. بازیکنان امنیت جانی ندارند. نمی‌دانم حرفمان را به چه کسی بگوییم تا اقدام درست و مناسبی داشته باشد. خانواده هایمان هر هفته نگران سلامتیمان هستند. اگر در ورود تماشاگران به زمین برای بازیکنان اتفاقی رخ دهد برای والیبال کشورمان که المپیکی است خوشایند نیست. امیدورام مسئولان تدبیری در این زمینه بیاندیشند.

صفایی در پایان در پاسخ به این سوال که تیم‌ها برای استفاده از ویدئو چک باید مبلغی را پرداخت کنند، چقدر موافق این تصمیم هستید؟ گفت: اگر بحث پرداخت پول مطرح است فدراسیون باید برای کاهش حواشی این مبلغ را ببخشد یا اینکه تمام باشگاه ها را برای پرداخت مبلغ تعیین شده اجبار کند که هر باشگاه برای تیم داری در مسابقات، بدون استثنا باید از ویدئو چک استفاده کند. والیبال باید مانند فوتبال سرو سامان بگیرد و با برنامه و حساب و کتاب پیش برود. این اتفاق برای فدراسیون که رشته المپیکی را دارد خوب می باشد. امیدوارم تا پایان فصل اتفاق خاصی رخ ندهد و به سلامت لیگ را به پایان برسانیم.
کد N2338123

وبگردی