آفتاب

ثبت‌نام اینترنتی زائران برای اعزام به عتبات عالیات آغاز شد

ثبت‌نام اینترنتی زائران برای اعزام به عتبات عالیات آغاز شد

واحد مرکزی خبر نوشت: ثبت‌نام اینترنتی زائران فارسی برای اعزام به عتبات عالیات آغاز شد.

علیرضا زینلی، مدیر حج و زیارت فارس گفت: ثبت‌نام اینترنتی زائران این استان برای اعزام به عتبات عالیات در عراق برای روزهای ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ تا ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۹ آغاز شد و تا ۲۵ بهمن ماه ادامه دارد.

زینلی افزود: متقاضیان می‌توانند در فرصت زمانی مشخص شده از طریق سامانه پیش ثبت نام به نشانی www.atabat.haj.ir و یا با مراجعه به دفاتر مجاز خدمات زیارتی ثبت نام و کد رهگیری دریافت کنند.

به گفته وی، زمان اعلام نتایج قرعه‌کشی و نتایج آن بر روی سایت پیش ثبت‌نام اعلام خواهد شد.

مدیر حج و زیارت فارس اظهارداشت: افرادی که مبادرت به ثبت‌نام گروهی ۳۵ نفری کنند در صورتی که تعدادی از آن‌ها منصرف و یا از گروه خارج شوند و تعداد گروه کمتر از ۲۵ نفر باشد، حذف و در قرعه‌کشی شرکت داده نخواهند شد.

زینلی با تاکید بر اینکه در استان ۱۴۵ دفتر زیارتی مجاز فعالیت دارد، توصیه کرد: افرادی که قصد تشرف به سفر عتبات عالیات در عراق را دارند باید به کاروان‌های مجاز مراجعه و ثبت نام کنند.

وی تاکید کرد: افرادی که قصد تشرف به عتبات عالیات را دارند بایستی دارای گذرنامه معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار تا تاریخ تشرف و وجود صفحه خالی برای صدور روادید را داشته باشد.

تعدادی از مکان‌های مذهبی شیعیان جهان در شهرهای کربلا، نجف، سامرا و کاظمین عراق قرار دارد، که به مناسبت‌های مختلف در طول سال شاهد حضور خیل عظیم مشتاقان به زیارت در این مناطق هستند.
کد N2335094

وبگردی