آفتاب

درخواست سناتورهای آمریکا برای بستن حساب‌های توئیتری مقام‌های ایران

درخواست سناتورهای آمریکا برای بستن حساب‌های توئیتری مقام‌های ایران

سناتورهای جمهوری‌خواه طی نامه‌ای اعلام کردند دادند که توئیتر، با فراهم آوردن امکان ایجاد حساب برای سیاستمداران ایرانی، تحریم‌های ایالات متحده را زیر پا گذاشته است.



به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی اکسیوس، سناتورهای جمهوری‌خواه به رهبری «تد کروز»، سناتور ایالت تگزاس، روز پنج‌شنبه طی نامه‌ای اعلام کردند که توئیتر، با فراهم آوردن امکان ایجاد حساب برای سیاستمداران ایرانی، تحریم‌های ایالات متحده را زیر پا گذاشته است. آنها همچنین از رئیس توئیتر خواستند تا حساب‌های مقام‌های ایرانی را ببندد.

توئیتر بدل به یکی از هدف‌های اصلی کروز و دیگر جمهوری‌خواهان شده است. آنها معتقدند که این شرکت و همچنین دیگر غول‌های «سیلیکون ولی» با این حزب و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا ضدیت دارند.

در متن نامه این سناتورها آمده است: «گرچه قانون اساسی حق آزادی بیان را برای آمریکایی‌ها نگه می‌دارد و توئیتر نباید سخنرانی‌های سیاسی مردم و مقام‌های این کشور را سانسور کند، مقام‌های ایران از این موضوع استفاده بسیار می‌برند.»

این سناتورها معتقدند که تحریم‌های کاخ سفید شرکت‌های آمریکایی را از ارائه خدمات و کالا، از جمله خدمات اینترنتی، به ایران منع کرده است و این موضوع شامل خدمات شبکه توئیتر هم قرار می‌گیرد.

در متن این نامه همچنین آمده است: «بنابراین از شما می‌خواهیم که به این تحریم‌ها احترام گذاشته و خدمات ارائه شده به مقام‌های ایرانی را لغو کنید».

توئیتر از اظهار نظر در این‌باره خودداری کرد.
کد N2335011

وبگردی