آفتاب

اسکوچیچ: نیمکت تیم ملی دنباله منطقی موفقیتم با تیم‌های ایرانی بود

اسکوچیچ: نیمکت تیم ملی دنباله منطقی موفقیتم با تیم‌های ایرانی بود

دراگان اسکوچیچ در گفت‌وگو با یک تارنمای کروات حضور خود را روی نیمکت ایران دنباله موفقیت‌هایش در این کشور خواند و از دیدارهای حساس تیم ملی ایران مقابل بحرین و عراق در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۰، به عنوان ۲ جنگ قریب الوقوع نام برد.

دراگان اسکوچیچ روز گذشته به طور رسمی از سوی فدراسیون فوتبال ایران هدایت تیم ملی این کشور را عهده‌دار شد.


اسکوچیچ ۵۱ ساله جانشین ماک ویلموتس سرمربی هلندی تیم ملی شد؛ کسی که بعد از ۲ شکست متوالی در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل تیم های بحرین و عراق سمت خود را ترک کرد.


تانمای اچ‌آرتی کرواسی به نقل از خبرگزاری ایرنا نوشت که اسکوچیچ موافقت کرده است تا پایات دور دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ یا تا پایان ژوئن سال جاری میلادی با فدراسیون فوتبال ایران همکاری کند.


اچ‌آرتی نوشت: اسکوچیچ جا پای مربیانی همچون تامیسلاو ایویچ، استانکو پوکلپوویچ، میروسلاو بلاژوویچ و برانکو ایوانکوویچ گذاشت؛ سرمربی‌هایی که همگی حضورشان در تیم ملی ایران موفقیت‌آمیز بوده است.


اسکوچیچ در گفت‌وگو با دورین مولنار خبرنگار اچ‌آرتی گفت: بی شک بودن در جمع سرمربیان بزرگ کرواسی افتخارآمیز است. کروات‌ها در ایران از احترام زیادی برخوردارند و از این رو واقعا خوشحالم که فرصت هدایت تیم ملی ایران را به دست آوردم؛ کشوری فوق العاده از حیث فوتبال.


اسکوچیچ از سال ۲۰۱۳ در ایران فعالیت می‌کند و  سابقه هدایت چهار باشگاه ایرانی را شامل فولاد، ملوان، خونه به خونه و صنعت نفت در کارنامه دارد.


وی ادامه داد: با سه تیم از چهار تیمی که روی نیمکت آنها نسشتم، بزرگترین موفقیت‌ها را در تاریخشان رقم زدیم. فکر می‌کنم به دست گرفتن سکان هدایت تیم ملی ایران نیز دنباله منطقی آن موفقیت‌ها بود و حالا به جایگاهی ملموس رسیدم و آن هم نیمکت تیم ملی ایران است؛ اتفاقی که بی‌شک بزرگ‌ترین چالش دوران سرمربیگری من است.


ایران در حال حاضر با ۶ امتیاز از چهار دیدار در رتبه سوم گروه سوم مرحله انتخابی جام جهانی قطر قرار دارد. در این گروه عراق با ۱۱ امتیاز از پنج نبرد خود صدرنشین است و بحرین با ۹ امتیاز از پنج بازی در رده دوم جای دارد. هنگ کنگ با پنج و کامبوج با یک امتیاز بعد از ایران به ترتیب در رده چهارم و پنجم قرار دارند.


تیم نخست هر کدام از گرو های هشت گانه به همراه چهار تیم برتر دوم هر گروه راهی مرحله بعدی انتخابی می‌شوند.


اسکوچیچ افزود: جنگ‌هایی پیش رو خواهیم داشت؛ ۲ دیدار کلیدی مقابل بحرین عراق. هر ۲ دیدار در تهران و در ورزشگاه مملو از جمعیت ۱۰۰ هزار نفری آزادی برگزار خواهد شد. انتظارات از ما بالا است و امیدوارم از این مرحله عبور کنیم. یکی از این دیدارهای کلیدی را باید مقابل تیم دوستم سرچکو کاتانس برگزار کنیم. بازی هیجان انگیزی از کار در خواهد آمد.


اسکوچیچ در پایان دوباره با اشاره به عملکرد ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، تاکید  کرد که انتظارات از تیم تحت هدایت وی بسیار بالا است.


مطابق گزارش این تارنما «ملادن زگانیر»  سرمربی پیشین تیم زیر ۲۱ ساله های کرواسی و «تونی اونسیک» که سابقه حضور روی نیمکت تیم ملی اسلوونی را دارد، به عنوان دستیار اسکوچیچ را در تیم ملی ایران همراهی خواهند کرد.
کد N2334975

وبگردی