آفتاب
هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال؛

استقلال 2 - پرسپولیس 2 / تساوی جذاب در دربی ایرانی

استقلال 2 - پرسپولیس 2 / تساوی جذاب در دربی ایرانی

استقلال و پرسپولیس در دیدار خود به تساوی 2 بر 2 رضایت دادند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، از ساعت 15:30 امروز تیم‌های استقلال و پرسپولیس در شهرآورد تهران مقابل هم به میدان رفتند و نیمه نخست این بازی با تساوی یک بر یک خاتمه یافت و در نیمه دوم هم هرکدام از دو تیم یک گل به ثمر رسانده تا در پایان با تساوی 2-2 به کار خود خاتمه دهند.
در نیمه نخست امیرارسلان مطهری (25) و علی علیپور (28) گلزنی کردند تا این بازی با گل همراه باشد و با تساوی به پایان برسد و در نیمه دوم هم مطهری (52) و بشار رسن (89) دروازه حریف را باز کردند.
داور: بیژن حیدری/ کمک‌ها: سعید علی‌نژادیان و سعید قاسمی؛ داور چهارم: آرمان اسعدی؛ کمک داوران پشت دروازه: پیام حیدری و رضا عادل/ ناظر داوری: رحیم رحیمی‌مقدم/ ناظر مسابقه: محمدرضا کسرایی.
اخطار
علی علیپور(30) از پرسپولیس
کریستین اوساگوآنا(56) از پرسپولیس
ترکیب پرسپولیس
علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، محمد انصاری (58 - محمد نادری)، مهدی شیری، کمال کامیابی‌نیا (58 - بشار رسن)، احمد نوراللهی، مهدی ترابی، وحید امیری، علی علیپور و کریستین اوساگونا (71 - آنتونی استوکس).
ترکیب استقلال
سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، شاهین طاهرخانی، محمد دانشگر، هروویه میلیچ، وریا غفوری، علی کریمی، مسعود ریگی، فرشید باقری، مهدی قائدی (76 - آرش رضاوند) و ارسلان مطهری.
گزارش نیمه اول:

۱۰ دقیقه اول: از طرز بازی کردن دو تیم کاملا مشخص بود که بیشتر در حال محک زدن یکدیگر هستند و در این میان پرسپولیس با دو حمله در مقابل یک حمله استقلال بیشتر به دروازه حریف نزدیک شدند‌.

۱۰ دقیقه دوم: طی این مدت پرسپولیس نسبت به استقلال بهتر عمل کرد و سه حمله برابر یک حمله استقلال داشت که آنها حتی موفق شدند اولین شوت داخل چارچوب بازی را هم به سمت دروازه سیدحسین حسینی روانه کنند.

۱۰ دقیقه سوم: برنامه فرهاد مجیدی برای گلزنی مشخص بود تا آنها برخلاف جریان بازی در اواسط نیمه اول روی اولین شوت داخل چارچوب موفق به گلزنی شوند. با گلزنی استقلال در دقیقه ۲۵ روحیه استقلالی‌ها برای گلزنی بیشتر شد و حتی ضربه مهدی قائدی چند لحظه بعد از گل اول به شکلی خطرناک از کنار دروازه به اوت رفت.

ده دقیقه سوم بازی به اوج هیجان رسید، روی اشتباه خط دفاعی استقلال تنها سه دقیقه بعد از گل امیرارسلان مطهری، علی علیپور روی پاس اوساگونا موفق به گلزنی شد و سکوهای پرسپولیسی به وجد آمدند. شادی گل عجیب علی علیپور واکنش تند بهزاد غلامپور را به دنبال داشت و سکوهای استقلالی برای لحظاتی علیه مهاجم پرسپولیس شدند.

۱۰ دقیقه چهارم: این ده دقیقه جذاب می‌شد اگر امیرارسلان مطهری به خوبی از سانتر دقیقه فرشید باقری در دقیقه ۳۹ استفاده میکرد و در چند قدمی علیرضا بیرانوند ضربه سرش را وارد دروازه پرسپولیس می‌کرد اما به غیر از این موقعیت خطرناک ده دقیقه چهارم بیشتر به شعارهای تند از سکوها و برخوردهای بازیکنان همراه بود.

۵ دقیقه پایان نیمه اول: آخرین دقایق نیمه نخست ضربه دیدنی مهدی قائدی و مهار استثنایی علیرضا بیرانوند را به دنبال داشت تا نیمه اول این بازی بدون هیجان نباشد و در تمامی لحظات هواداران و تماشاگران از این مسابقه لذت برده باشند.

گزارش نیمه دوم:

۵ دقیقه اول نیمه دوم: بازی با افت همراه بود و اگرچه هواداران تیمشان را برای حمله ترغیب میکردند اما لحظات جذابی دنبال نشد و تنها ضربه سر مطهری که با اختلاف زیاد به بیرون رفت به عنوان لحظه خطرناک ثبت شد.

دقیقه ۵۰ تا ۶۰: فرهاد مجیدی کاری که در نیمه اول بعد از گلزنی را باید انجام می‌داد و انجام نداد تا و سپولیس به گل تساوی برسد را در نیمه دوم پیاده کرد و پس از گلزنی امیرارسلان مطهری آبی‌پوشان کمی عقب کشیده و در مقابل یحیی گل محمدی با به میدان فرستادن محمد نادری و بشار رسم به جای محمد انصاری و کمال کامیابی نیا سعی کرد تا ضعف‌های تیمش را برطرف کند.

دقیقه ۶۰ تا ۷۰: ضربه نصفه و نیمه وریا غفوری از روز ضربه ایستگاهی در مقابل توسط پرسپولیسی‌ها با ضربه احمد نوراللهی از روی ضربه ایستگاهی جبران شد که سید حسین حسینی با واکنشی دیدنی موفق به مهار آن شده بود؛ این ده دقیقه فرصت‌های جذاب گلزنی نداشت و نکته قابل توجه آن اخطار بیژن حیدری به فرهاد مجیدی بود که روند داوری اعتراض داشت.

دقیقه ۷۰ تا ۸۰: بعد از ضربه پرقدرت محمد نادری که با فاصله زیاد از بالای دروازه سید حسین حسینی به اوت رفت فرهاد مجیدی تصمیم گرفت آرش رضاوند جانشین مهدی قائدی شود تا آبی‌ها برای حفظ نتیجه با یک مهاجم ادامه بدهند؛ حملات نصف و نیمه دوم موقعیت خطرناکی به همراه نداشت و برتری استقلال در این دقایق پایدار بود

دقیقه ۸۰ تا ۹۰: استقلال که عقب کشیده بود مانع از حملات متعدد پرسپولیس می‌شد اما مهار ناموفق سید حسین حسینی روی ضربه آنتونی استوکس که اولین بازی با پیراهن سرخ‌ها را تجربه میکرد برای بشار رسم فرصت خوبی بود تا دروازه استقلال را باز کند. در مقابل وقتی اسکوربورد ورزشگاه دقیقه ۹۰ را نشان می‌داد پیش از پایان وقت‌های معمولی بازی استقلال روی ضربه کرنر فرصت داشت تا از حریف پیش بیفتد اما سید جلال حسینی نزدیک خط دروازه توپ را مهار کرد.

دقایق اضافه: ضربه سر روزبه چشمی به سمت دروازه بیرانوند تنها موقعیت گل در این دقایق بود. بازی با همان نتیجه 2 بر 2 به پایان رسید.
کد N2334568

وبگردی