آفتاب

نشست خبری شهرآورد با طعم "فیست‌ بُمپ"؛ تساوی مجیدی و یحیی در میدان شیخ بهایی

نشست خبری شهرآورد با طعم "فیست‌ بُمپ"؛ تساوی مجیدی و یحیی در میدان شیخ بهایی

نشست خبری پیش از شهرآورد پایتخت برگزار شد و فرهاد مجیدی و یحیی گل‌محمدی در نخستین رقابت به تساوی رسیدند.

ساعت حدود ۱۲:۴۵ دقیقه ظهر. ضلع غربی میدان شیخ‌بهایی روز شلوغی را پشت سر می‌گذاشت. قرار بود تا دقایقی دیگر نشست خبری سرمربیان پرسپولیس و استقلال آغاز شود. ۲۴ ساعت قبل از نود و دومین شهرآورد پایتخت. جلوی درب سازمان لیگ تعداد انگشت شماری از هواداران استقلال دیده می‌شدند که با پرچم این تیم به دنبال گرفتن عکس و سلفی از فرهاد مجیدی بودند. خبرنگاران، گزارشگران و تصویربرداران و عکاسان نیز کم‌کم وارد ساختمان سازمان لیگ می‌شدند.


مثل همیشه نشست خبری شهرآورد با استقبال فوق‌العاده اصحاب رسانه همراه بود. بیش از ۵۰ نفر در محل نشست خبری حضور داشتند. تعداد به حدی بود که حدود یک سوم از افراد به صورت ایستاده در حال مخابره اتفاقات کنفرانس شانزدهم بهمن بودند.


اصلی‌ترین بحث بین خبرنگاران حاضر در نشست پیش‌بینی نتیجه دربی و همچنین ویروس کرونا بود. خیلی از افراد حاضر در نشست به جای دست دادن از روش مشت به مشت یا "فیست‌بُمپ" استفاده می‌کردند و با یکدیگر به خوش و بش می‌پرداختند. پیش از شروع نشست به خبرنگاران گفته شد که ویدیو نگیرند و فقط دوربین ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال موفق به ضبط تصویر زنده از کنفرانس شدند.


با اعتماد به نفس و باهوش مثل فرهاد مجیدی


فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی تیم میهمان وارد نشست شد. گرمکن ورزشی آبی به تن داشت. مجیدی با حالتی خندان وارد نشست شد و در همان ابتدا نیز جمعیت حاضر در سالن، او را شگفت‌زده کرد و گفت تا به حال اینقدر خبرنگار را به صورت یک‌جا ندیده است. بر خلاف او محمد نوری‌فر، مدیر رسانه‌ای استقلال بابت بلیت‌فروشی عصبانی و معترض بود. نوری‌فر به حدی ناراحت بود که در صحبت کردن نفس کم می‌آورد. به هر حال بعد از صحبت‌های او مجیدی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.


مهمترین نکته در صحبت‌های مجیدی و زبان بدنش، اعتماد به نفس فراوان او بود. مجیدی شتابزده به سوالات پاسخ نمی‌داد و در عین حال سعی می‌کرد روی قدرت شاگردانش مانور بدهد و آنها را قوی‌ترین تیم و یکدست‌ترین تیم ممکن بنامد. در بخشی از کنفرانس یکی از خبرنگاران جمله‌ای از گواردویلا نقل کرد. جمله معروفی که پپ پپیرامون مسی گفته بود و اینکه این بازیکن توانست، پپ را بهترین سرمربی جهان کند. در پایان این خبرنگار از مجیدی پرسید که آیا قائدی نیز می‌تواند این رول را برای او بازی کند یا خیر. پاسخ مجیدی به این سوال جالب توجه بود. او خیلی حرفه‌ای از مهدی قائدی تمجید کرد اما به سوال خبرنگار پاسخ منفی داد.


خبرنگار ایرنا از مجیدی پرسید او هم مانند خیلی از مربیان قبلی در این مسابقه جانب احتیاط را رعایت می‌کند و به دنبال نباختن است یا خیر. فرهاد قول داد که دربی جذابی را مشاهده می‌کنیم و تیمش برای برد با سیستمی هجومی وارد زمین خواهد شد. مجیدی اعلام کرد شهرآورد ۹۲ یکی از جذاب‌ترین دربی‌های تاریخ خواهد شد.


سرمربی استقلال از پاسخ دادن به سوالاتی که پیرامون ترکیب و آرایش تیمش بود طفره رفت و همه چیز را به بعد از بازی منتقل کرد. او اعلام کرد که سورپرایزی برای شهرآورد ندارد و البته که در این میان سوال‌های عجیبی نیز پرسیده شد. سوالاتی نظیر اینکه به نظر شما دربی با حضور حداکثری هواداران بهتر خواهد بود یا خیر!


آرام، محتاط و مطمئن همانند یحیی


حدود ۱۵ دقیقه بعد از خداحافظی فرهاد مجیدی، یحیی گل‌محمدی وارد سالن نشست خبری شد. خبرنگاران مجددا داخل اتاق را پر کردند. یحیی هم با گرمکن به نشست آمد اما لباس او مشکی بود. علیرضا اشرف، مدیر رسانه‌ای پرسپولیس بر خلاف همتای خود آرام بود و تا حدی خجالتی. گل‌محمدی نیز نقطه مقابل فرهاد بود. او به جمعیت حاضرین در سالن کاری نداشت و در حال صحبت با گوشی تلفن همراهش بود.


صحبت‌های یحیی نسبت به مجیدی محتاطانه‌تر بود. او از اهمیت دربی گفت و در عین حال برای تیم حریف احترام زیادی قائل بود. اودر پاسخ به سوالی درباره انتشار رقم قرارداد بازیکنانش ترجیح داد پاسخ کوتاهی بدهد و این حرکت را شیطنت‌آمیز خواند و اعلام کرد بوی خیانت از این کار به مشام می‌رسد. اگر فرهاد تیمش را یکدست و شکست‌ناپذیر خواند؛ یحیی نیز شاگردانش را همیشه برنده خطاب کرد و گفت آنها پیروز به دنیا آمده‌اند.


سوالات بعدی بیشتر فنی بودند. یحیی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا که درباره روش بازی پرسپولیس پرسیده شده بود و اینکه او نیز مانند مجیدی قول یک بازی هجومی و زیبا را خواهد داد یا خیر پاسخ نسبتا مشابهی داد. یحیی اعلام کرد طبیعی است که باید در دربی جانب احتیاط را رهایت کرد اما معتقد است این شهرآورد جذاب از آب در می‌آید. او گفت نشانه‌های زیادی برای زیبا شدن بازی وجود دارد و قول می‌دهد که شهرآورد جذابی را روز پنجشنبه همگان مشاهده کنند.


گل‌محمدی نیز مانند مجیدی به سوالات پیرامون آرایش تیمش پاسخ نداد و اعلام کرد ۲۴ ساعت دیگر راجع به آن حرف می‌زند. او هم گفت سورپرایزی ندارد اما از احتمال بازی کردن استوکس صحبت کرد. در پایان نیز با زیرکی گفت استقلالی‌ها بابت عدم پیروزی در چند دربی اخیر تحت فشار هستند و این کارشان را سخت می‌کند. او اعلام کرد امیدوار است فردا پرسپولیسی‌ها خوشحال‌تر باشند.


تساوی در دوئل اول


با خداحافظی یحیی، نشست خبری کم‌حاشیه شهرآورد ۹۲ به پایان رسید. در دور رفت ۲ سرمربی خارجی حسابی از خجالت هم در آمدند اما این بار شاهد صحبت‌های نسبتا مثبت، شبیه و جالبی از سوی ۲ سرمربی جوان استقلال و پرسپولیس بودیم. به نوعی در اولین دوئل بین فرهاد و یحیی، نتیجه مساوی حاکم شد. باید دید در خود شهرآورد و در داخل زمین کدام یک بر دیگری غلبه خواهد کرد. شاید هم مانند نشست خبری روز چهارشنبه همه چیز با نتیجه مساوی تمام شود.
کد N2334047

وبگردی