آفتاب
در راستای توسعه دستاوردهای حوزه فضایی؛

پژوهشگاه فضایی و نیروی هوایی ارتش تفاهمنامه منعقد کردند

پژوهشگاه فضایی و نیروی هوایی ارتش تفاهمنامه منعقد کردند

تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشگاه فضایی ایران و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه دستاوردهای حوزه فضایی منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، در راستای توسعه دستاوردهای حوزه فضایی و کاربردی کردن نتایج تحقیقات انجام شده، همزمان با ایام الله دهه مبارکه فجر، تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشگاه فضایی ایران و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منعقد شد.

حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با حضور در ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و ملاقات با امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به بررسی زمینه‌های همکاری پژوهشگاه فضایی ایران با نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

در این دیدار وی با تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های نیروی هوایی ارتش از بدو انقلاب تاکنون، به تشریح توانمندی‌های پژوهشگاه فضایی ایران در حوزه فناوری‌های فضایی و سنجش از دور پرداخت و گزارشی از دستاوردهای حاصل شده را ارائه کرد.

امیر سرتیپ نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به رویکردهای جدید این نیرو در تعامل با پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، به تشریح توانمندی‌ها و نیازمندی‌های موجود پرداخته و نسبت به موفقیت آمیز بودن همکاری با پژوهشگاه فضایی ایران ابراز امیدواری کرد.

پس از آن، تفاهم نامه همکاری به امضای رئیس پژوهشگاه فضایی ایران و فرمانده نیروی هوایی ارتش رسید.

تمرکز اصلی این تفاهمنامه به هم‌افزایی در حوزه‌های هوایی و فضایی کشور، استفاده مشترک از سنجنده‌های موجود به منظور تصویربرداری‌های هوایی و برنامه‌ریزی برای توسعه فناوری‌های کاربردی مشترک است.
کد N2333255

وبگردی