آفتاب

مهاجرت به پرتغال

مهاجرت به پرتغال

در مورد کشور پرتغال و تحصیل در آن مزایای زیادی نهفته است که وقتی شخصی اقدام به تحصیل در این کشور می نماید دانشگاه های آن هزینه ای را از بابت تحصیل از دانشجو دریافت نمی کنند یا هزینه ای بسیار اندک دریافت می کنند که همین موضوع یکی از بارزترین امتیازات تحصیل در کشوری چون پرتغال است.

برای تحصیلی در هر کشوری به عنوان یک دانشجوی خارجی نیاز به اخذ ویزای تحصیلی آن کشور خواهد بود و کشور پرتغال نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای تحصیل در آن نیاز به اخذ ویزای تحصیلی پرتغال خواهید داشت. در مورد کشور پرتغال و تحصیل در آن مزایای زیادی نهفته است که وقتی شخصی اقدام به تحصیل در این کشور می نماید دانشگاه های آن هزینه ای را از بابت تحصیل از دانشجو دریافت نمی کنند یا هزینه ای بسیار اندک دریافت می کنند که همین موضوع یکی از بارزترین امتیازات تحصیل در کشوری چون پرتغال است. یکی از  نکات جالب در خصوص تحصیل در این کشور این است که زبان مردم پرتغال، پرتغالی است اما دانشگاه های پرتغال  دوره هایی به زبان انگلیسی نیز وجود دارد که از این حیث شما را درگیر یادگیری زبان سوم جهت ادامه تحصیل ننماید. از دیگر نکاتی که در مورد تحصیل در پرتغال می توان به آن اشاره نمود دانشگاه های برتر و تراز اولی چون لیسبون و یا پورتو هستند که از بهترین دانشگاه ها در این کشور محسوب می شوند و اعتبار مدارک صادره می تواند کمک شایانی در بدست آوردن شغل در کشورهای تراز اول دنیا به فارغ التحصیلان این دانشگاه ها بنماید. با توجه به معاهده بولونیا که در اروپا وجود دارد سیستم تحصیلی در کشور پرتغال با سایر کشورهای اروپایی یکسان خواهد بود زیرا با توجه به معاهده بولونیا تمامی این کشورهای حوزه شنگن سیستم یکسان استانداردی را در نظر گرفته اند که می توان گفت آموزش در تمام کشورها یکسان خواهد بود و همه این کشورها از سطح بالایی از آموزش برخوردار خواهند شد. در مورد پرتغال نیز این امر صادق است. تحصیلات عالی در پرتغال در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری صورت می پذیرد و داشتن مدرک زبان انگلیسی الزامی است.

ویزای کاری پرتغال

زمانی که فردی قصد مهاجرت کاری به پرتغال را دارد بایستی برای اخذ ویزای کاری پرتغال اقدام نماید. شخصی توان اخذ ویزای کاری پرتغال را خواهد داشت که بتواند کارفرمایی را در این کشور راضی نماید که برای وی دعوتنامه کاری یا یک پیشنهاد شغلی صادر نماید. کشور پرتغال شرایط و بازار کار خیلی خوبی ندارد اما طبیعتا با توجه به حضور در حوزه شنگن اروپا می توان شرایط شغلی و کاری بهتری را نسبت به سایر کشورهای دنیا متصور شد مخصوصا در لیسبون پایتخت این کشور که شرایط کاری به مراتب بهتر از سایر شهرهای آن خواهد بود. همچنین وجود موسسات کاریابی معتبر و متعدد در این کشور شرایط اخذ یک شغل را را سهل تر و آسان تر خواهد نمود. در هر حال برای کار در این کشور نیاز به دعوتنامه کاری خواهد بود اما اگر فردی پیشنهاد شغلی نداشته باشد باید به دنبال یک راه جایگزین در خصوص اقامت کاری در پرتغال باشد.

در مورد کشور پرتغال این کشور مانند برخی از کشورهای حوزه شنگن ویزای جایگزینی در خصوص جستجوی کار را نخواهد داشت به همین خاطر بهتر این است که متقاضی کاری که قرارداد کاری از پرتغال ندارد برای تحصیل در این کشور اقدام کند که از این طریق بتواند به کار برسد. به این صورت که با اخذ یک پذیرش تحصیلی از دانشگاه های پرتغال و یا کالج های آن و فارغ  التحصیلی از این موسسات فرصت اقامت پس از تحصیلی خواهند داشت که می توانند با یافتن کار موردنظر آن اقامت بلند مدت تحصیلی را به اقامت کاری تبدیل نمایند. البته یکی از نکاتی که در خصوص کار در پرتغال باید به آن توجه داشت این است که زبان محلی مردم این کشور زبان پرتغالی است و فردی که می خواهد به اشتغال بپردازد باید به زبان پرتغالی مسلط باشد.

اعزام دانشجو به پرتغال

پرتغال کشوری با جمعیتی بالغ بر 12 میلیون نفر کشوری در حوزه شنگن اروپا است که شهر لیسبون پایتخت آن است و زبان رسمی که مردم با آن مکالمه می کنند شهر لیسبون است. از بابت هزینه هایی که اعزام دانشجو به پرتغال خواهد داشت باید دانست که این هزینه ها به طور کلی کمتر از سایر کشورهای اروپایی خواهد بود اما در هر حال به علت اینکه در حوزه شنگن اروپا واقع شده و واحد پولی آن یورو است این هزینه ها کم نخواهد بود. اما به این دلیل که هزینه های تحصیل برخلاف اکثر کشورهای اروپایی کم و یا بدون هزینه خواهد بود به همین خاطر نسبت به سایر کشورها کمتر است. در عین حال متقاضی اعزام تحصیلی به پرتغال باید هزینه های مربوط به زندگی خودش را در آن  کشور داشته باشد. اعزام دانشجو در مقطع کارشناسی امکانپذیر است و دانشجویان می توانند در این مقطع  به مدت 10 ساعت در هفته به کار بپردازند. دوره کارشناسی ارشد نیز که یک مقطع دو ساله است به دانشجویان در حال تحصیل در این مقطع 20 ساعت اجازه کار در هفته خواهند داد. از نکات مثبت تحصیل در پرتغال این است که بیشتر دوره ها به زبان انگلیسی نیز برگزار می شود که همین امر تسهیل بسیاری را برای تحصیل در این کشور ایجاد می کند. البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که دانشجویان مقطع ارشد برای تحصیل به زبان انگلیسی باید مدرک زبان انگلیسی با نمره حداقل 6.5 را دارا باشند. در مقطع دکتری نیز دانشجو در حدود 3 الی 5 سال به تحصیل مشغول خواهد بود. در این مقطع نیاز به رزومه عملی بسیار قوی خواهد بود تا بر اساس آن وی بتواند با یک استاد در دانشگاه مقصد مهاجرت تحصیلی اش ارتباط برقرار نماید و وی را متقاعد نماید تا برای او پذیرش تحصیلی از دانشگاه صادر نمایند.    
کد N2332384

وبگردی