آفتاب

مهاجرت به کرواسی

مهاجرت به کرواسی

مهاجرت به کرواسی اقسام روش های متفاوتی دارد که برای هر کدام نیز شیوه ای وجود دارد تا با توجه به آن بتوان اقامت این کشور را به دست آورد.

اگر شخصی قصد مهاجرت تحصیلی به کرواسی را داشته باشد طبق فرآیندی که در مورد متقاضی موردنظر وجود دارد باید برای ویزای بلند مدت تحصیلی یا ویزای تایپ D اقدام نماید. که برای اخذ این نوع ویزا نیاز به داشتن یک پذیرش تحصیلی از دانشگاه مقصد خواهد داشت. به عنوان مثال ابتدا بایستی یکی از دانشگاه هایی که در رشته مورد نظر وی در مقطع تحصیلی مورد نظر پذیرش صادر می نماید اخذ پذیرش نمود که در این مرحله نیاز است وی مدارک تحصیلی خود و سایر مدارک مورد نیاز را برای گرفتن پذیرش از دانشگاه داشته باشد. سپس می تواند برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام نماید. در مرحله ویزا نیز داشتن شرایط و مدارک مورد نیاز بسیار حائز اهمیت می نماید. این کشور بیشتر برای اشخاصی مناسب است که قصد هزینه هنگفت و یا سنگینی را نخواهد داشت و می خواهد با حداقل شرایط به تحصیل بپردازد تا هزینه زیادی نخواهد داشت. علاوه بر این روش، روش های دیگری نیز وجود دارد که به طور کلی به 5 دسته تقسیم می شود و این پنج دسته شامل مهاجرت از طریق کاری، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت، مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت از طریق ازدواج و نامزدی و مهاجرت از طریق الحاق به خانواده خواهد بود. این کشور یکی از گزینه های مورد نظر در امر سرمایه گذاری خواهد بود. کرواسی به علت نزدیکی با کشورهایی چون آلمان و فرانسه مراودات تجارب خوبی در عرصه صنعت و هنر فراگرفته است و بالطبع می تواند به خوبی یک گزینه سرمایه گذاری قلمداد شود. یکی از مزایای مهاجرت به کرواسی این است که دولت این کشور راهکارهای مناسبی برای تشویق های مالی اشخاصی که قصد مهاجرت دارند اندیشده است.

اقامت کرواسی


اقامت کرواسی را می توان از روش های متفاوت و متعددی بدست آورد اما شاید بتوان گفت که روش تحصیلی یا کاری بهترین روش های موجود در خصوص اخذ اقامت کرواسی خواهد بود. پایتخت کرواسی شهر زاگرب است و کشوری بسیار زیبا و تفریحی است و توریست بسیاری نیز دارد. هر ساله بسیاری از اتباع اروپایی در فصل تابستان به عنوان توریستی از این کشور بازدید می نمایند. افرادی که می خواهند اقامت این کشور را بدست آورند ابتدا باید در مورد نحوه اقامت در کرواسی تصمیم لازم را اتخاذ نمایند. به طور کلی اقامت به دو دسته اقامت بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم می شود و ویزاهای صادره زیرمجموعه یکی از این روش هاست. به عنوان مثال با ویزای ویزیتوری یا توریستی می توان اقامت کوتاه مدت این کشور را بدست آورد و با اخذ ویزای تحصیلی و یا ویزای کاری به وی اقامت بلند مدت اعطا می نمایند. باقی ویزاها نیز از زیرمجموعه این دو نوع اقامت هستند. البته اقامت های بلند مدت قابلیت تبدیل شدن به اقامت دائم را خواهد داشت و اشخاصی که قصد اخذ اقامت دائم در کراوسی و یا هر کشور دیگری را دارند یا از روش کاری، تحصیلی و یا سرمایه گذاری اقدام خواهند نمود. به همین دلیل ویزای توریستی یا کوتاه  مدت قابلیت تبدیل به اقامت کاری یا تحصیلی و بالطبع اقامت دائم را به هیچ عنوان نخواهد داشت. اگر فردی اقامت کاری کرواسی را بدست آورد ممکن است بتواند کارت آبی اتحادیه اروپا و یا بلو کارد را نیز بدست آورد که برای کسب کارت آبی اتحادیه میزان درآمد و حقوق فرد در سال حائز اهمیت خواهد بود اما اگر درآمد وی کمتر از مبلغ مورد نظر باشد این کارت به وی تعلق نخواهد گرفت.                              

هزینه زندگی در کرواسی


در طول این سال ها تعداد افرادی که خواهان مهاجرت به کشور کرواسی هستند به شدت افزایش پیدا کرده است. این کشور که یک دولت استقلال یافته از یوگوسلاوی است در مقاطعی درخواست بسیاری داشته است. کرواسی با کشورهایی چون مجارستان، صربستان و اسلوونی مرز مشترک دارد و یکی از بزرگترین مزیت آن فاصله کم این کشور با فرانسه و آلمان است که آن را به یک کشور ارزشمند تبدیل کرده است. هزینه زندگی در کرواسی متفاوت با دیگر کشورهای اروپایی است که در حوزه شنگن حضور دارند و طبیعتا هزینه زندگی در این کشور کمتر از آنها خواهد بود و این امر در کم کردن دغدغه متقاضی مهاجرت به این کشور بسیار موثر است و یکی از مزیت های بزرگ کرواسی است. بعضی از مناطق این کشور که توریست بیشتری به آن سفر می کنند هزینه های زندگی بیشتر از سایر مناطق آن است به عنوان مثال این امر در مورد شهرهای ایتاریا و دوبرونیک صدق می کند. همچنین هزینه زندگی در پایتخت این کشور یعنی شهر زاگرب نیز بیشتر از سایر شهرها خواهد بود. اما می توان گفت هب طور تقریبی یک خانواده چهار نفره در کشوری چون کرواسی در ماه هزینه ای در حدود 14600  HRKکونا خواهد داشت که از این لحاط می توان گفت هزینه زندگی در پایتخت کرواسی یعنی شهر زاگرب از شهر نیویورک در آمریکا 43% ارزان تر خواهد بود لذا رتبه ای که این کشور در مورد میزان هزینه ها دارد رتبه پایینی است و از کشور های کم هزینه در اروپا برای کار و زندگی محسوب می شود.از طرفی هزینه زندگی در شهر اوسییک کرواسی کمتر از سایر شهرهای این کشور استو کمتر از یک سوم هزینه ای را که یک خانواده چهار نفره در زاگرب دارند را همان خانواده در این شهر خواهند داشت.                                                                                                                          
کد N2332383

وبگردی