آفتاب

جلودارزاده: حضور جناح‌های مختلف موجب نشاط در انتخابات می‌شود

جلودارزاده: حضور جناح‌های مختلف موجب نشاط در انتخابات می‌شود

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که در نظام جمهوری سرنوشت باید براساس آرای مردم تعیین شود، اظهار کرد: در انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی حضور جناح‌های سیاسی با حمایت‌های یکسان از سوی حکومت می‌تواند موجب افزایش استقبال و نشاط در انتخابات شود.



سهیلا جلودارزاده در گفت‌وگو با ایسنا، در پیش‌بینی اضلاع رقابت‌ها در فضای انتخاباتی سال ۱۳۹۸ در پاسخ به این موضوع که آیا دو قطبی‌های همیشگی، اصولگرا و اصلاح‌طلب در شرایط فعلی پاسخگوی فضای انتخابات خواهند بود یا خیر، اظهار کرد: در این شرایط چاره‌ای جز ائتلاف نیست؛ اگرچه نمایندگانی در مجلس شورای اسلامی حضور دارند که با تکیه بر خود با انتخاب مردم به مجلس شورای اسلامی وارد شده‌اند، ولی اکثر نمایندگان اگر جزو این جناح‌ها نباشند ورودشان به مجلس سخت است و مجبور هستند در ائتلاف‌ها شرکت کنند اگر شرکت نکنند رای نمی‌آورند حتی اگر به هر میزانی شایستگی داشته باشند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص این‌که گرایش‌های موجود در ایجاد فضای انتخابات چقدر تاثیر دارند، اظهار کرد: خاصیت جمهوری این است که سرنوشت براساس آرای مردم تعیین شود و سرنوشت برآیند انتخاب افکار عمومی و آرای ملت باشد. اگر انتخابات سالمی در کشور فارغ از تاثیر قدرت با حضور جناح‌های مخالف برگزار شود می‌توان امیدوار بود که شرایط کشور تغییر می‌کند، چرا که خرد جمعی می‌تواند مصلحت کشور را به سمت و سوی موثری رقم بزند.

جلودارزاده عنوان کرد: حضور جناح‌های سیاسی با حمایت‌های یکسان از سوی دولت و حکومت می‌تواند ما را امیدوار کند که مجلس شایسته و در شأن ملت را شاهد باشیم. حضور تمامی این جناح‌ها می‌تواند باعث شود که ما در انتخابات شاهد شور و نشاط، استقبال حداکثری و در پی آن امید به آینده باشیم.
کد N2327799

وبگردی