آفتاب
نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان:

آتش زدن کتاب پزشکی پسندیده نیست/ نظرات در مراکز آکادمیک بیان شود

آتش زدن کتاب پزشکی پسندیده نیست/ نظرات در مراکز آکادمیک بیان شود

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی سوزاندن کتاب اصول طب هاریسون را رویه خلاف اخلاق دانست و تاکید کرد: به جای آتش زدن کتاب مرجع علمی باید مباحث را در مراکز دانشگاهی و آکادمیک بیان کرد.

محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با ایسنا، با محکوم کردن سوزاندن کتاب اصول طب هاریسون از سوی فردی با ادعای داشتن تخصص در طب اسلامی، گفت: اخیرا شاهد بودیم فردی که خود را صاحب‌نظر در حوزه طب اسلامی و سنتی معرفی می‌کند یکی از کتاب‌های مرجع علم نوین پزشکی یعنی کتاب اصول طب هاریسون را به آتش کشید اقدامی که مورد پذیرش جامعه علمی و دانشگاهی نیست.

وی ادامه داد: اگر این فرد ادعایی دارد باید تفکرات و اندیشه‌هایش را برای افکار عمومی در قالب بحث و گفتمان و اندیشه بیان و اثبات کند نه این‌که با ایجاد فضای بداخلاقی و توهین به علم و دانش کتاب اصول طب را آتش زند این کتاب مورد پذیرش تمام مراکز آکادمیک دنیا است و در آن تمامی مباحث اصولی و فنی پزشکی انجام شده است.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این رویه افکار عمومی و دانشگاهی را اقناع نمی‌کند باید برای مردم ادله و اصول علمی را بیان کرد نه این‌که با اقداماتی خلاف اخلاق و خلاف علم و دانش سعی در اقناع افکار عمومی داشت. توصیه‌ام به این بزرگوار که ادعای بالایی هم دارد آن است که مباحث خود را در مراکز علمی و دانشگاهی و برای مراکز آکادمیک و افکار عمومی بیان کند چون آتش زدن کتاب پسندیده نیست.
کد N2326635

وبگردی